söndag 31 augusti 2008

Hattblomma...




En sidenblomma på en hatt i ett fönster.
Hatten är gammal,spetsgardinen är gammal,tvättbrädat
är gammalt och fönsterbågen här nertill är förståss gammal.
I dag känner jag med mej riktigt gammal med,lite trött efter
i går då en granne hade privat fest på innergården med en
rejäl diskoanläggning och liveuppträdande ochh avslutningsvis
värsta gap och ravefesten.I bland undrar man hur folk tänker.
Nåväl det gamla tvättbrädat köpte jag i sommras hos Linneagården.
Det skall användas till mitt tovande men jag blir lite sugen på
att måla det i allafall och texta något passande på det, har ju
fått den inspirationen från diverse bloggar.Nån som har en ide
om vad man kan skriva där ? Kanske nåt på franska eller så.
I dag är börjar kalascirkusen efter skolstarten så nu bär det strax
i väg att köpa present och sen till kalaslokalen.
Ha en ba söndag allihopa!

16 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh det kan ju bli hur jobbigt som helst om grannarna partar hela natten!*suck* visst kan väl ha fest men liiiite hänsyn kanske...

Jaha du har det så du med...här har inte startskottet för alla kalas börjat än men snart så... i äldste sonens klass fyller de på löpande band i september,

Ha en skön dag
Kram Annica

Mamma C sa...

Kan vara kämpigt när det partas utan att tänka att det finns fler folk i huset. Fina bilder som vanligt.
Ha en bra söndag.
Kram Mamma C

Rosa Hemmet sa...

Do fotar verkligen vackra detaljbider, du har öga för det där:D Hoppas att din helg har varit fin!

Susanne sa...

Det du visar från ditt hem tycker jag är så fint. Härliga bilder och älskar blandningen av dina saker. Jag är likadan. Har så svårt att likrikta mig mot en färg eller stil. Är nog en allinredare. Både på gott och ont misstänker jag. ;-)
Kram.
//Susanne

Ullis/Leva på landet sa...

Tror att en del inte tänker alls, mer än på sig själv. Tråkigt. Har också en tvättbräda som jag inte vet riktigt vad jag ska göra med. Här hemma har vi två födelsedagsbarn i september, mannen och mellansonen, annars är det lugnt.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Gårdsromantik sa...

Åh så vackra gamla ting du visar!
Hjälp vad jobbigt med ravefest när man skall sova.

Kram Maud

Elisa Day sa...

Ush det är jobbigt med såna grannar! Jag har en granne som knarkar och en annan som samlar sopor så det stinker i hela trappan. Det är då man läntar till bo i hus ;)
Fina bilder igen, gillar den tredje bilden speciellt mycket. Skulle vilja ha en sån där sak att hänga i ett hörn. Har bara hittat dyra.
Kram

Viola sa...

Hejsan, känner av att du är lite seg idag. Hoppas du har haft en bra söndag, lev väl för i morgon är det MÅNDAG igen, med blandade känslor förstås, kramar från din bloggvän VIOLAN

lottens vita och gröna sa...

huvva för festande grannar, det kunder ju bjuda in alla i huset, det är ju roligare att delta ju! ljuva bilder som bara du kan, katta!
ha det gottast! varmkram lotten

Fredrika sa...

Hejsan, vilka fina bilder du tar! Vi hade också lite problem då vi bodde i lägenhet. DET blev ju bättre i hus - men allt annat är ju jobbigare =)!
/Fredrika

Glitter & Marsipan sa...

Den där hattblomman gillar jag.
Men vad jobbigt med störiga grannar.
Hoppas det blir lugnt i veckan.
Nåt kalasrace har inte börjat här än,lilla A är för liten än.
Trevlig vecka på dej.
kram Anette

trollmor sa...

Jobbigt när det blir långdragna fester som drar ut på tiden.
Det är väl en av nackdelarna att bo tätt.Härliga bilder.
Kram på dig
ewa

Leva som jag sa...

Vet precis hur du känner det!! Vi har haft party på vår gård hela sommaren, puh! Irritationen har varit hög! Men nu är det lugnt. Gillar dina bilder!!
kramkram M

Living by Milla sa...

Vad jobbigt att inte kunna sova, trist när folk inte vet vad hänsyn är.

Jag tycker det är kul med kalas, särkilt om jag får ordna själv;) Hösten är en stor kalasårstid hos hos då vi är tre som fyller i familjen och även många nära och kära.

Ett franskt ord kommer bli fint på tvättbrädan.

kram Camilla

Living by Milla sa...

Glömde att berätta att brorsan blev jätteglad för dina ord!;) De gav en grymt bra konsert i fredags och de håller på att spela in en platta.Är du intresserad så kan jag fixa ett ex när den blir klar.

kram Camilla

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vet inte om du sett mitt inlägg för igår...ta en titt vetja:)

Kram Annica