fredag 29 augusti 2008

Fredagsblommor...




Förstår om ni kanske tröttnat på att se min köksklocka
i vart och varannat hörn på mina bilder men ville ändå
ta med den här. Klippte ner en hortensia som börjat sloka
och gjorde små buketter av den som jag sedan satte i glas
och en gammal flaska. Fredagen blev inte som beräknat då
de ringde från skolan och bad mig hämta Al som inte mådde
bra, vi fick en akuttid hos doktorn och han fick lite medicin
och fick ta odling sen gick vi hem och tog det lite lugnt och
hade lite fredagsmys efter bästa förmåga. Önskar er alla
en skön fredagskväll och helg!

12 kommentarer:

Fredrika sa...

Hejsan, underbara rosor i rost - med stjälk, blad och blomma. Finns två leverantörer som gör snarlika. Har beställt till min lilla butik från båda leverantörerna för de gick inte att motstå... Vilken fin blogg du har!/Fredrika

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt härligt! Din klocka har jag inte tröttnat på än:)

Tack för idéerna för att göra allrumsförvaringen bra. Köpmansdisken vill jag bara inte ha kvar...det är så grunda lådor så det är svårt att förvara något i det. Tanken på ett vackert allmogeskåp tilltalar mig mer:) Men inte maken kanske ska tilläggas för då måste det upp en våning och det är ju lite småknepigt;) Kan säga att det var många som svor när de fick bära mina andra byråar och skåp när de skulle ut ur lägenheten och in i huset:)Vissa saker fick vi med handkraft hissa upp till balkongen och sedan försöka få in dem... Tom en kompis som höll på med elitidrott såg lite smått genomsvettig ut efter att ha kånkat haha.

Problemet är oxå att skåpet/ hyllan får vara max 30 djupt för att passa in annars står det ivägen...

Såg att ni oxå fått bacillusker. Hoppas han kryar på sig snarast!

Kram Annica

Änglahem sa...

Klocka?! Var då nånstans??....joooo...jag ser, men det är ju bara pytteliiite!! Och sån fin klocka blir man inte trött på i första taget!

Men Al!!?? Stackaren vilken otur han har då!! åker på den ena otäcka baciller efter den andra!! för det var väl inte så länge sedan som han var sjuk. Fy böveln för den lede...ska jag komma upp och skrämma bort den hemska otäckingen?...jaa bacillen alltså!

Vad det är fint med hortensia!!
Har en buske i trädgården, men har den blommat? ICKE! inte en blomma sedan jag planterade den för ca 6 år sedan*grrr*.

Ha en skön helg!! och hoppas att Al kryar på sig raskt här nu.

Kramar, Ulrika

Mamma C sa...

Har faktiskt inte tänkt på din klocka på dina bilder. Så vackwrt det är med hortensia.
Kram mamma c

lottens vita och gröna sa...

oh inte tröttanar vi på den! ljuvligt med hortensior, var dom än är, hoppas lille al snart baciluskar av sig!
varmkram lotten

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina blommor. Inte kul med sjuka barn. Hoppas att han kryar på sig snart.Har inte tröttnat på dinklocka. Du har ju så fina bilder hela tiden så det finns ju så mycket att titta på i dem.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Ofelias Hus sa...

Vad vackert med ljuslila hortensia.
En blomma kan verkligen lysa upp tillvaron...
Trist att Al blev sjuk, det är väl typiskt för hösten, det ena avlöser det andra...

Så helt underbara järnkandelabrar du visade i förra inlägget, vill ha....
Kram och ha en bra helg.
Anette

LillaFlisan sa...

Smög omkring hos dig tidigare idag och beundrade dina bilder.
Det är något magiskt över bilderna med vattnet i vaserna, jättefina.
Måste bara fråga om det gråskimrande överdraget på fåtöljen. Har du sytt det själv eller är fåtöljen köpt med överdraget på? Det är så HIMLA snyggt!!!!
Flisan

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Hortensia... sån ljuvlig blomma!!! Fina bilder (igen)!!!!! //Linda ;o)

Lottaspace sa...

Vilket underbart fönster!

Trevlig helg!

Kram,Lotta

Viola sa...

Vilken klocka... härliga fredagsbilder, synd om AL som inte mådde bra, men hoppas ni har det bättre idag. Idag bär det iväg på stor hantverksmässa här i skärgården. Den är alltid sista helgen i aug. och vi har besökt den i 20 års tid! Ett fint avslut på sommaren och med en sol som lyser från en klarblå himmel. Ha det så bra som ni kan och du vet inte om du kollat, men har du inte så missa ej utlottningen, kramar VIOLAN

Elisa Day sa...

Underbara bilder igen! Älskar hortensia. Du får visa klockan hur många gånger som helst, jag blir inte less på något så vackert. Hoppas Al blir frisk snart igen. Ha en trevlig helg! Kram
PS. Fågeln sket blåbärskitar på mig och var som ett attackflygplan. Jag som inte har fågelskräck fick det tillfälligt