lördag 16 augusti 2008

Silver och glas...




En riktigt helt vanlig helg, vad skönt faktiskt.Den här
helgen har vi inget inplanerat och det är bara bäst.
Avslutade fredagen med en migränattack vilket
gör mig väldigt trött och seg dagen efter. (dagen efter
migränen alltså, inget annat). Skönt då att inte ha några
direkta måsten. Blev i allafall glad i dag igen när jag
fick se att jag fått en ny utmärkelse från Ullis med
bloggen Leva på landet stort tack till dej Ullis.

Väljer dessa bloggerskor att sända den vidare till:

Klicka gärna på awarden så ser ni vem som gjort den.
Och ett litet tillägg ang gårdagens inlägg om tunna tyger.
Jag har inte sytt de sakerna, väskan är en gammal
NOA NOA och kudden kommer från TURQUOISE.
Bara så ingen missförstår.
Ha en bra dag!

15 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt med silver och glas. Hade tänkt att fixa o pyssla här i lite lugn takt, men har inte mått så bra i natt och sovit dåligt, så vi får se vad det blir. Porslinet är engelskt. Tror det var Milton. De hade mycket olika engelska porslin lite här och där. Migrän är inte kul, är utsatt för det lite då och då jag också.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Viola sa...

Hejsan, vilka fin stilleben du visar. Visst är det vackert med silver och nickel gärna som du visar ihop med glas. Det är min tur idag att ha migrän. Har proppar i mig medikament och jag som ska ha kräftfest ikväll. hoppas det lägger sig. ha en bra dag, Viola

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj nu börjar jag känna mig riktigt omtyckt och bortskämd;) Två awarder dagarna efter varandra från två av mina favoritbloggerskor:) Supernice!!
Tackar och bockar ända ner till golvet!

Du har alltid så fina bilder hos dig!

Stora kramen
Annica

Susanne sa...

Ursnygga saker. Fotoramarna var ju helt ljuvliga. Var på loppis idag och tänkte köpa lite ramar, men det fanns inga i metall (silver).Vad är det för blomma du har på en av bilderna? Den var jättevacker.
Din stackare. Migrän är ingen picknick. Hoppas du har en fin dag idag.
Kram
//Susanne

Mamma C sa...

Så mycket galas och silver du visar. Jätte fina bilder på sakerna.
Kram Mamma C

Ellas Inspiration sa...

Vilka härliga saker du visar!!

Svar: TACK SÅ JÄTTEMYCKET!! Va roligt att du gillade min dukning.

Kram Karin

Grindelunda sa...

Tusen tack för gratulationerna :) Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans. "hos Malva" har lite bilder.

Vad skönt med en helg i lugn och ro. Migränattacker kan man vara utan..usch och fy vad det är eländigt. Jag som aldrig haft såna besvär förut har haft det några gånger nu på senare år. Snacka om att man känner sig liten och hjälplös.

Du visar så vackra silvriga bilder. Det gamla slitna är så fint.
I morgonkväll beger jag mig till Härnösand. Det känns så spännande att börja plugga igen. Jag ska rktigt njuta och rå om mig själv nu denna vecka, och försöka få någonting att fastna i hjärnkontoret.

Kramar från Gilla

BARAGRY sa...

Grattis till din nya award!! Vilken fin tavla.... skulle nog vilja haft originalet ,-) tycker den skulle passa bra i min hall!

Kul att ses igen efter sommaren! Nu ser jag fram emot en bloggrik höst!

KRAM

Grindelunda sa...

Hej igen!
Ja mina bröder har blivit äldre och gråare med åren. jag är ju fortfarande tjej...hihi ;)

Det stämmer bra det med N.E:s foto du såg. Det är taget -79 och jag hade superpermat hår. Det var nästan sönderbränt minns jag, och så hade jag lockat topparna med locktången också till råga på allt.

Kram från Gilla

Lottaspace sa...

Underbara bilde och underbara saker!

Den där restaurangen vi besökte, fick mig faktiskt att tänka på dig! Tänkte att du skulle gilla den! Ganska lustigt!

kram, Lotta

trollmor sa...

Tack så väldigt mycket för awarden
och en jättekram.Tack för dina goa kommentarer hos mig.Hoppas du är kvitt din migrän.Du hittar så fantastiska motiv att fota.
Det är alltid så kul att titta in till dig.
kram ewa

Aalerud Stall sa...

Hei på deg :-)

Måtte bare innom en liten tur for å ønske deg en god uke! Lillegull begynner på skolen i morgen, så det er litt hektisk her, men jeg kommer sterkere tilbake :-)

Stor klem fra Britt :-)

Glitter & Marsipan sa...

Gratulerar till utmärkelsen,och tack söta Katta för att du ger den till mej.Vad glad jag blir.
Silver och glas är verkligen vackert ihop,och blomman är ju så läcker.Vad är det för någon?
Stackars dej,migrän är ingen kul början på helgen.
Vi hade likadant här,fast det var maken som drabbades.
Ha det bra i veckan.
kram Anette

Frida sa...

Hej!
Grattis till utmärkelsen! Låter inte roligt med migrän. Jättefina bilder du visar. Hit kommer jag gärna igen!
Ha en trevlig vecka!
Kram Frida

Ofelias Hus sa...

Tråkigt att du fick migrän, det är ju sååå jobbigt...
Jag hade mycket av det förut, men det har blivigt bättre med åren, gudskelov.
Jättevackra silverskedar med rosor på, fick mig att tänka på min farmor, hon hade sådana...
Kram
Anette