lördag 9 augusti 2008

Augustilördag...



Ja, så har då en hel vecka regnat bort. Hade inte riktigt
räknat med det när det fortfarande är sommarlov men
det kan ibland vara rätt mysigt att få hålla sig inne, tända
lite ljus,pyssla och börja boa in sig inför hösten. I kväll blir
det filmkväll här hemma med nåt mumsigt till, sonen har
fått totalt dille på James Bond och tjatat om det hela
veckan nu så det blir en jag inte sett förut, gillar mest de
gamla filmerna om jag ska vara ärlig. Smidesljusstaken och
den lilla rostiga trollsländan köpte jag på semestern i
Jämtland på en butik som heter Jojo. Där hittar man alltid
nåt när man tittar in och fika gott kan man göra med där.
Ha en skön Lördag.

13 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, nog har det regnat alltid. Nu har vi uppehåll här idag. Så vi ska fortsätta på huset. Håller ju på att målar det. Men det verkar aldrig bli klart.
James Bondafton kan ju vara trevligt :-)
Kram Mamma C

Ofelias Hus sa...

Visst är det mysigt med tända ljus och mysiga filmer, gubben min har sett varenda James Bond som finns, så det har blivit en och annan för mig också...det lustiga är att han ser dom gärna om och om igen, så bra är dom ju ändå inte!
Tacka vet jag en romantisk drama...

Trevlig blogg du har,
kram,
Anette

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jadu,detta regnande säger jag bara...jag hann knappt skriva mitt inlägg förrän det började dugga. Men nu lyser solen igen.

Härliga bilder du bjuder på. jag ser inte fram emot hösten men att tända ljus är ju en favorit så det blir kanske inte SÅ illa;) Måste nog införskaffa några nya lyktor oxå. Inte för att jag egentligen behöver några men lite nytt är alltid trevligt:)

SKön helg på dig
Kram Annica

Dicksonska våningen sa...

Ja, vi flyttade in i vårt hus den 1 juli. Vi är inte riktigt inne i allt vad detta innebär men sakta men säkert lär vi oss mer och mer. Idag rann inte vattnet ner i brunnen tex efter vi duschat... hmmm...problem?
Jättefina saker du har handlat!
Kram Annika

Ellas Inspiration sa...

Va mysigt det ser ut.

Roligt att du fick inspiration från dukningen som jag visade. Du får visa bilder hur det blir...

Kram Karin

Grindelunda sa...

Hejsan!
Åh vad mysigt med filmkväll. Jag håller med dig. Tacka vet jag de gamla Bondfilmerna, och framför allt med Sean Connery. Han är så stilig.
Här har vädret varit riktigt fint i veckan. Bara ett åskoväder, annars riktigt soligt mellan varven, så jag har mått riktigt gott den sista semesterveckan.

Jadu...på Jojo hittar man alltid något spännande eller gott fika som sagt. Vackra ting har du hittat.

Kram från Gilla

Vit spets sa...

Ja det har regnat ordentligt här oxå...därav min höststädning...
mysigt att se film - kanske skulle va nått ikväll...
Kramis
//Siv

trollmor sa...

Vädret har ju inte varit något vidare denna sommar. Speciellt kvällarna har varit så kalla.
Stämningsfulla bilder visar du och visst är det mysigt med små kuriosabutiker.
Kram ewa

Karin sa...

Hej Katta!
Hoppas ni haft en mysig kväll!
Fina bilder som vanligt.
Kramar
Karin

Leva som jag sa...

Ja här regnar det å regnar...men ett besök till Ikea är ju inte fel. Var faktiskt duktig i dag och bara köpte det vi behövde
Ha en fortsatt skön helg
kramar M

Living by Milla sa...

Välkommen, det finns fortfarande några bullar kvar.;)

Ja, usch vad det regnar och det verkar inte ta slut heller,blää.

Vad mysigt med filmkväll. Mina kiollar(mannen och sonen) är också Bondfrälsta.

kramis Camilla

Levindas Värld sa...

Hej!

Åh va jag gillar ditt gråa kors på fot som du har smycken på, sååå himla fint!

kramen!

Rosa Hemmet sa...

Håller med dig m att det kan vara myigt med regn, men bara under korta perioder, annars blir det lätt ite väl mycket innesittande. Men visst e det underbart att koppla av med lite tända ljus. ha det fint