torsdag 3 juli 2008

Verbena...








Köpte ett par små plantor som heter Verbena.
Har själv faktiskt inte sett dem förut bara hört
namnet.De är säkert tänkta till att frodas i en
trädgård men vad gör man som stadsbo utan
sån, ja i det här fallet får de stå och pryda köket.
I dag ska barnen åka till farfar och farmor ett par
dar så sambon och jag kan fixa lite här hemma,
vi ska måla och göra en del enklare förbättringar
i köket bla. Sånt som man inte hinner och orkar
på en vanlig vardag. Ska också försöka hinna ut
och hälsa på solen i dag innan mina små sötingar
ska iväg. Önskar er alla en härlig sommardag!

10 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

God morgon Katta!

Härlig "dagens katta"-bild:)

Så det ska till att fixas i köket?! Vad skönt att ni kan få lite barnpassning då! Och barnen tycker säkert det är kul att få vara hos farmor och farfar!

Jag satt precis och funderade på hur jag ska lösa mitt målningsproblem...jag blev ju så nöjd med vårt sovrum och vill genast sätta igång att måla vårt allrum som oxå har träpanel...men med fyra barn...när målar man...känns som kidsen kommer ta på alla väggar...och ingen barnvakt har vi...

Jag får väl skicka iväg maken och barnen så jag får vara ifred:)

Ska bli spännande att få se resultatet av er målning så småningom...! För det får vi väl??!

Kraaaaaam
Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att få pyssla i lugn och ro. Har sådan tur att mina börjar bli så stora så de kan fixa mat m.m. själva. Då kan man hålla på utan att behöva passa upp och sysselsätta dem.
Ska bli jättespännande att se vad du hittar på i köket.

Kram Ullis

Lottaspace sa...

Vilka söta blommor!

Kram, Lotta

Änglahem sa...

Hej Katta,

En lite hälsning från en fortfarande datorlös Ulrika. Sitter vid grannens för en liten tjuvkik....

Verbena....Underbara blommor!!
Har i år cerisa i en balkonglåda på en av våra altaner och de doftar såååå ljuvligt....växer så det knakar...så de är tacksamma blommor det.

Då det ska bli omstyling? Så spännande.....ser framemot bilder sen!

Ha det så gott goa vännen!
Kramar, Ulrika

Leva som jag sa...

Åh så vackra!! Kan frodas i stan också tycker jag
kraaaam Malin

Mamma C sa...

Så det ska fixas till i köket. Nu blev man nyfiken. Det hoppas man att man får se sedan.
Kram mamma c

Rosa Hemmet sa...

Vilka gulliga små plantor :D Grodan han är ju charmig som en liten prins, och han förvandlas garnaterat om man ger honom en blöt kyss ;D Ha det så fint i solskenet som jag hoppas du oxå har!

Lilla Blanka sa...

Hej Katta!

Har också bara hört namnet på plantorna, visste inte hur de såg ut :)

Åh..gillar den där gamla saxen..så fin!

Kram
Mia

Ellas Inspiration sa...

Va fint det ser ut och din groda är helt underbar!

Ha en underbar helg!

Kram Karin

trollmor sa...

Å så fina bilder igen...
Verbenan är en fin blomma !
Kramis ewa