måndag 14 juli 2008




Skulle ju egentligen inte göra några inlägg på ett
tag men när jag fick det här vackra paketet på
så ändrade jag mina planer. Paketet var nämligen
från duktiga Siv med bloggen VIT SPETS.
Vi har gjort ett byte. Jag bytte till mig denna
härligt doftande lavendel-påse med ett tryck av
ett franskt dokument på och en sminkväska mot
lite jag tovat.Tack söta Siv de är jättefina. Väskan
får tjänstgöra som kameraväska och lavendelpåsen
doftar redan gott i sovrummet. Titta gärna in i Sivs
fina blogg VIT SPETS.
Har även varit till en av mina favoritoaser i
Huvudstaden i dag.Stockholm är ju en stad med mycket
vatten omkring, den kallas ju i bland för nordens Venedig.
Bilderna här nedan kommer från Huvudsta strand/gård
i Solna.Tycker nästan de gula gamla husen ser lite
Provencalska ut, här i mälaren har barnen badat i dag
medans solen fortfarande sken.När vi kom hem blev det
ett rejält åskoväder.Här finns en ridskola och som ni ser
en massa gamla vackra hus,tänk den som fick bo här.













20 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vilka härliga bilder! Stockholm är fantastisk vackert! (Nu fick jag nästan lite hemlängtan)

Bara älskar din bild med rosorna framför huset och dess fönsterluckor för att inte tala om vattenbilden (den med bron) Jättefina!

Jättefina är oxå sakerna du bytt till dig!

Kram Annica

Vit spets sa...

Så ljuvliga bilder du visar *fniss* först paketet & innehållet sedan alla vackra bilder från Huvudstaden - har inte varit där på många år...
Ha det bra, nästa inlägg från mig handlar om...bara du & jag vet ;-)
Kramis
//Siv

Kathys Home sa...

Å vad fina bilder...visst är vår stad vacker?! Å vilka fina saker du tovat! Vad duktig du är..hmm skulle nog också vilja lära mig, men jag hade faktiskt tänkt att ta en keramikkurs i höst..varvat med min dans..å herregud, hur skall jag hinna med..Ja, jag har ju inga kärleksbekymmer iaf...hahahaha!! Ha en fortsatt skön sommar..Kram kat

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt ställen ni har varit på idag.
Fina saker du har bytt till dig. Paketet i sig var ju så fint.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Susanne sa...

Så vackra bilder. När jag ser såna bilder blir jag lite nostalgisk. Man vill vara liten igen och tulla runt och bara njuta, men när man är liten ser man inte allt på samma sätt i och för sig. :-) Kan tänka mig att ni båda blev nöjda med bytet. Jättefina saker.
Må så gott!
Kram

trollmor sa...

Så fina saker du har fått från Vit spets.Tänk så många duktiga människor det finns.
Vackra bilder du tagit, en ögonfröjd.
kram ewa

Vita ljuva tankar sa...

Vilken fin bytesaffär du har gjort. Det är kul att "swapa" lite.
Vilken vacker huvudstad vi har. Fantastiskt fin plats ni har varit på.

Kram

Elzie sa...

Jättefina saker du bytt dig till. Den neccesären var ljuvlig.
Och Stockholm på sommaren är bara så fint. Vår huvudstad kan vi vara stolta över.
Hoppas du har det bra.
Kram Elzie

Mamma C sa...

Så fint det är i Stockholm. Det är verkligen en riktig sommarstad.
Kram Mamma C

Grindelunda sa...

Vilka sköna bilder från vår vackra huvudstad.
Ni verkar ha piggnat till efter förkylningen.
Här är det kallt och blåsigt idag...bläää. Vill ha sommarvärme igen.

Kram Gilla

a home far away sa...

Vilket ljuvligt paket du har fått och bilderna du visar är härliga!

Ha en fin dag

Kram från ett soligt Singapore

Rosa Hemmet sa...

Ja hon gör fina saker Siv, hon bor ju visst runt mina krokar! :) Kul att göra byten så där..! Ha det fint.

Smycka dig sa...

Underbara bilder du bjuder på och det ser så franskt ut!!

Ska till stkhlm på mässan i höst och passar på att ta med nya kameran!!!

Ha det bäst
kram
Lotta

Änglahem sa...

Hej Katta mitt i bloggpaus,

Vilka fina saker du bytt till dig, såg dina otroligt fina tovade saker hos Siv.....Du är ju bara så otroligt duktig!!!!!

Jättevackra bilder från Stockholm du bjuder oss andra "by"bor på*fniss*....helt underbara....!

Må så gott nu här i semestern!!!
Många kramar, Ulrika

Living by Milla sa...

Åhh, så vackra saker från Siv och underbara bilder! Jag njuter!

kram Camilla

Nallebr.. sa...

vilka fina foton !!åå vilka söta små bakelser du tovat!!!så skoj med byteshandel:)

Butik Drängstugan sa...

Vilka fina tovade saker.
Hjärtat med rosen var ljuvlig.


Soliga hälsningar
Butik Drängstugan

Butik Drängstugan sa...

Hej igen!

Jag är intresserad av att köpa ett tovat hjärta.


Butik Drängstugan

Karin sa...

Hej katta!
Hoppas ni har en härlig semester! Har ju också varit lite ledig, men nu är jag här och kikar igen. vilka underbara bilder du visar från Stockholm. Husen ser verkligen vackra ut, ja hela området förresten. Jag har aldrig varit där.

Många kramar
Karin

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Stockholm er virkelig en vakker by! Bildene dine er så fine, og så kult at det finnes en rideskole i dette området. Det må være toppen å ta seg en ridetur i disse omgivelsene :-)

Flotte saker du har byttet til deg også! Hvis hun fikk noen av dine tovede saker er hun heldig :-)

Ha en fin sommerkveld i Stockholm!
Klem fra Britt :-)