tisdag 8 juli 2008

Det började med en ny bunke...

Köpte en ny bunke som inte hade nån bra plats,
så jag tog bort en dörr till ett skåp och där fick
den flytta in.
Tyckte då helt plötsligt att kranen var så ful...

så vi köpte en ny som såg ut så här.

Tyckte också att den här bra-att-ha pallen
var onödigt ful och ville hjälpa den på traven...

med ett litet skönhetslyft så den fick lite
svart bets på sig,black is back.

Sen var det ju den här murriga grå väggen i
sann nittiotalsanda som var i akut behov av
ett litet ansiktslyft så den fick smaka på...
vitt!





Ja så ser det ut här just nu, och det känns både
ljusare och fräschare men det är inte riktigt
färdigt än. Det saknas lite mera tex dörrbeslag
som visade sig vara svårt att få tag i de mått som
vi skulle ha och golv förståss, men nu ska här
semestras och då ingår det väl lite vila eller?
Har dessutom fått så jädrigt ont i halsen nu när
det börjar bli badtider.Dålig timing det.
I går var jag och fyndade i svärmors källare
men det får jag ta och visa nästa gång, det här
räcker för i dag tycker jag.klockan är nu över tolv
natten mot onsdag och jag hoppas att när jag kommer
upp i morgon bitti har sommaren kommit tillbaka.
Kram på er alla!

19 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad vackert!
Jag gillar verkligen din inredning!
Snyggt med vitt på väggarna och pallen blev kanon i svart!

Kramkram din nattuggla!
Annica

Elisa Day sa...

oj oj oj, sitter här och bara gapar av förundran!! Vad fint kök du har! Vet inte var jag ska börja, allt var så fint. Den nya kranen, hyllan på väggen, skåpet, pallen du målat om blev så snygg. Och jag älskar din lampa i köket, så himla fin precis min smak! Och inte att förglömma gardinen med Ganesha! Var har du fått tag på den? Satt på tradera för några dagar sedan och letade indiska tyger, men ingen var så där fin. Ja du ser ju, är helt lyrisk över ditt kök. Och klockan är bara 0530! :D Hoppas du vaknar till sommar! Här är det bara grått, regnigt och kallt just nu. Kram

Mamma C sa...

Så mycket du gjort, det blev jättefint med vita väggar. Snyggt även att ta bort dörren till skåpet. Bra att ha pallen vlev kanon i svart. Här skiner solen idag.
Kram Mammam C

Elisa Day sa...

Tack! Jag "behöver" inte indisk tyg tycker bara det är så vackert. Ska såklart besöka butikerna du tipsat om närsta gång jag är i sthlm. Jag har några gardiner från Indiska som jag tycker om. Men inga som passar i köket. Kom på att jag har papper som man skriver ut med skrivaren som man kan trycka på tyg. Kanske jag kan försöka göra mina egna ganesha gardiner.Har vaknat fyra idag, känner mig helt hyperaktiv. ;)

Gårdsromantik sa...

Verkar som ni också har dåligt väder!

Här har det verkligen stylats - så underbart fint.

Man börjar med en bunke och se vad en massa jobb som följer med.

Men fint som snus blev det!

Kram Maud

Lottaspace sa...

Fint!
Tänk vad små saker kan ställa till det! Men så lyckat!

Kram, Lotta

Vita ljuva tankar sa...

Hoppas att halsen är bättre och att du fick sol!
Så snyggt du har piffat till i köket! Kranen var så fin och det är snyggt med öppna skåp och vita väggar är aldrig fel.

Kram

Inredningsbloggar sa...

Woow, vad snyggt det blev!
Inget ont som inte har något gott med sig!:)Fniss, tänker på bunken...

I dag har vi soool, hoppas du också har det!

kram Camilla

Living by Milla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Living by Milla sa...

Hm, glömde logga ut från Inredn.bloggar som vanligt! :)

kram igen!
Camilla

Ullis/Leva på landet sa...

Snyggt det blev i ditt kök. Det blir sådan skillnad med ljusare väggar. Tycker pallen blev snygg när den blev svart.

Ska bli kul att se resten.

Kram Ullis

Bara Gry sa...

Hihi...tänk vad en liten bunke kan ställa till med ;-) Tack vare den har du fått ett jättefräscht kök!

Ha en finfin dag!

Kram Gry

Sea Dream Studio sa...

Enchanting! Thank you for sharing!

Änglahem sa...

Hejsan Gumse rumsan....

Vad fint det blev!!!!! Tänk vad en liten bunke kan ställa till det!...*fniss*....tror att vi alla känner igen oss mer eller mindre i det där.
Kranen blev ju så mycket bättre!!! dom ska helst se gamla ut....det gör nog alla våra...jooo...

Är på snabbvisit hos mina favvisar....saknar dig så mycket!!! det är såååå ensamt och tråkigt och...hiskiligt keligt utan bloggen....*suck*

Men nu är nätverkskortet beställt så.....väntar och väntar......

Må så gott vännen och ha en skön semester!!!!

Kramaaaaaar, Ulrika

Nettan sa...

Här har det målats & fixats =0)...fint det blev !
Ont i halsen är ju inge vidare & snart som du har semester & allt =0(...Krya på dig !
Kram, Nettan

Linneagården sa...

Så du är i "göra-om-tagen" & vad bra allt blev.
Hoppas du kryar på dej nu när bad & semster´n väntar. Ha det gott /madelene

Leva som jag sa...

Wow vilken makeover du gjort!! Supersnyggt!! Tänk jag valde att måla grått i köket när vi flyttade in här i november förra året, tycker fortfarande om det då det är snyggt till allt det vita. Hos dig blev det såååå fint!! Ha det gott nu
kramar Malin

Vit spets sa...

Allt för bara en bunke! men ljuvligt ljust blev det - den lilla svarta pallen blev mycket snyggggare!
Roligt att läsa i mailen att du oxå har lite beslut ångest ;-)
Skall sy sminkväskan så skickar jag den innan veckan är slut - stressa inte själv!
Kramis
//Siv

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Härlig följetång det där!!! Man säger ju at det ena ger det andra..!! //Linda ;o)