lördag 7 juni 2008

Zink...












Var ut till Tyresö i går på middag och dopp för
barnen. Fyndade dessa härliga zinkfat och balja
på en blomsteraffär där som lyckligtvis hade
öppet.De ser så där gamla och härliga ut och ett
bra pris hade de med. Den lilla gjutjärnsgrodan
kommer från en liten fin inredningsbutik de öppnat
presis bredvid blomsteraffären i Trollbäcken centrum
Tid och rum heter den, en butik som går i färgerna
vitt, lila,silver,grått, rost och lite turkost.
Gissa om jag gillar den.

Ha en bra lördag allihopa!

15 kommentarer:

Lotta sa...

Vilka härliga gamla zinkgrejer du fyndat!
Ha en trevlig helg!
Kram,Lotta

Elisa Day sa...

Oj så mycket fint! Vilka fynd du gjort. Och såklart gillar jag grodprinsen! Den affären lät som en affär i min smak, synd (tur?) att den är så långt borta. Kram

Ann-Catrin / finthemma sa...

Tänk zink.. det är så vackert.. passar liksom överallt.. och i trädgården är det oslagbart!

vackra foton!!

ha en fortsatt fin och härlig helg!!

KRAAM A-C

Ellas Inspiration sa...

Älskar också zink, har faktiskt också ett litet "zink-inlägg" idag. Vilken underbar groda. Köpte en egen groda för ett tag sedan i något större storlek. Älskar den! Ha en bra dag! Kram Karin

Änglahem sa...

Hej vännen,

En lite snabbis här, har lånat grannens dator....dom vill nog snart ha ut mig ...*fniss*

Våran dator har gått och blivit sjuk!!! VIRUS!! Så dumt, så dumt...
Så jag har fått ta ofrivillig paus här....

Vilka fina zink fat!! jaaa och lille grodan är ju jättesöt!!

Må så gott vännen!
Kramar, Ulrika

Karin sa...

Hej!
Vad mycket fint du visat! Underbara zinkfat och ditt lotusfat skulle jag också gärna äga. Vackra blomsterbilder med rost och rosor, vad kunde passa bättre till dig!

Hoppas du får en fortsatt härlig helg!
Många varma kramar,
karin
Ps jag länkar dig, om det är ok!

Glitter & Marsipan sa...

Hej Katta.Ja,vad fint det är med zink,men den lilla grodprinsen var ju bara så söt...
Jag är så glad för min zinkbalja som jag köpte på loppis för ett tag sen.
kram Anette

Leva som jag sa...

Härliga saker du köpt!! Gillar saxen som ligger där också
kramar Malin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Lovely!

Grodprinsen är charmerande och zinkfat kan man ju aldrig få för många av:)

Kram Annica

Grindelunda sa...

Såna fina zinkprylar du införskaffat. Jag gillar dem verkligen .
Grodprinsen var för söt :)

Dyker ni upp något framöver här i hemtrakterna?
Hoppas ni haft en skön helg.

Kram från Gilla

www.missfixtrix.com sa...

Härliga saker.. Jag bor ju i stort sett granne med slottet och vi besöker nästan varje helg notholmen och handelsträdgården. Älskar omgivningarna runt slottet. Ha en bra kväll/Johanna

Rosa Hemmet sa...

Åh så söt han är grodan boll! :) Klart tygblommor duger, men nog är det vackrare med äkra vara, kan man inte sköta dem är de ju inte så vackra dock, då är det lika att köra på fake! Hoppas din helg varit till belåtenhet! kram kram

Bara Gry sa...

Så härligt med zink. Hos syrran i helgen fick jag en bra idé. Hon hade ett zinkfat, egentligen fågelbad- tror jag, som hon lagt vackra stenar i. Kände direkt att det var något för mig!

Må så gott i värmen!

Kram

Elzie sa...

Härligt med zink. Och den där grodan är bara för härlig.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Nå er konfirmasjonen vel overstått og vi hadde en fantastisk dag sammen med familien! Søsteren og familien kom dagen før, så hun hjalp meg å dekke bordet blant annet og så fikk vi snakket litt sammen før den store dagen :-) Jeg synes det er veldig koselig med hele familien samlet, men man får liksom ikke snakket så mye med hver enkelt...

Gratulerer med svenska flaggans dag på fredag! Det hørtes ut som dere hadde en koselig dag!
Temaet ditt i dag (Zink) er helt i mitt hjerte, jeg elsker sink (som vi skriver det i Norge...) og har en god del både ute og inne, blant annet et fuglebad med stener i, som Gry fortalte om :-) De sinkbaljene du fikk tak i kunne jeg gjerne tenkt meg, skal du til Norge med det første? Neida, men det er gøy å gjøre slike funn, så jeg må nok ta meg en tur til Sverige på auksjon til sommeren!

Ønsker deg en flott sommerkveld!
Klem fra Britt :-)