onsdag 25 juni 2008

Roses are red...



Kanske någon tycker det blir lite tjatigt med
alla blommor jag visar, men här hos mej finns
det blommor av något slag nästan hela tiden.
När jag inte har färska så finns de alltid på
någonting ändå som den här plåttavlan tex.
Gillar gammla plåtbrickor och burkar med
rosenmotiv med, får bli nåt för loppisjakten
i sommar skulle jag tro. Förut om åren när vi
åkt genom landet på semester har jag gasat
förbi alla loppisar trots att sambon sagt -kolla
en loppis, men jag har bara dratt förbi. Nu kan
det nog bli ett och annat stopp efter inspiration
av alla loppoholic-bloggar jag läst.Ni hittar så
mycket fina roliga saker att fixa med.
Ha en bra dag allesammans!

13 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Det var omvända roller - här är det jag som ropar "LOPPIS" och mannen som gasar. Ofta får han vända om efter någon km efter
E4:an - skam den som ge sig.

Kram Maud

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Det kan aldrig bli tjatigt med blommor!!! Speciellt inte när man presenterar dem som du gör:)

Underbar rosen"tavla".

Kram Annica

Elisa Day sa...

Härliga bilder! Du har så mycket fina saker. Ser att du också "samlar" på stenar. :) Tack, kryssantemum lät bekant! Jag lovar ska berätta om konserten. Ska vara i Helsingfors i 5 dagar.

rosenfröjd sa...

nej, inte blir det tjatigt med blommor inte. Fråga mig *skrattar*.

De vackra små livsbärarna som ger så mycket glädje genom sin skönhet.

Mycket fin blogg för övrigt!

Ullis/Leva på landet sa...

Blommor kan det aldrig bli för mycket av. Jättefina bilder. Här är det jag som vill på loppis och mannen suckar. Brukar passa på när jag är själv.

Ha en bra dag! Kram Ullis

Dicksonska våningen sa...

Vilken fin trådkorg du har! Var kommer den ifrån?
Jag gillar också skåpet i svart. Kanske, kanske att jag bara drar över det med ett svart lager till då det är annan färg på just nu här och var... Det har varit använt som stöd till annan man målat i källaren när man var yngre och bodde hemma.
Ha det! Kram A

Linneagården sa...

Hej Katta.
Du bjuder på så många fina bilder, jag gillar dina blommor skarpt.
Jag har lite loppis-längtan & stannar självklart vid loppis skyltar. Sambon är tränad!!
Om du kommer upp i sommar må du ju kika in här en sväng. Idag har det varit superlungt med kunder.

Ha en trevlig kväll /madelene

Bara Gry sa...

Går lite upp och ner det där med loppis. Jag köpte mycket förut, sen tröttnade jag på unkna, gamla saker. Gav bort, slängde och sålde nästan allt. Nu ångrar jag... Men jag tror en balans mellan gammalt och nytt passar bra för mig. Hade jag flyttat hemifrån idag, alltså varit student eller nyflyttat hemifrån, skulle jag verkligen lagt ner mig på att köpa grejer från loppisar och auktioner. Blanda det med IKEA-grejer. Billigt och bra ;-)

Lycka till med loppisbesöken i sommar. Hoppas du fyndar mycket ;-)

Kram Gry

Leva som jag sa...

Så tokvackert!!!
kram M

trollmor sa...

Njuter för fullt av dina blommiga bilder, sluta verkligen inte med det.
Kram ewa

Glitter & Marsipan sa...

Vilka rosor..så fina.
Tänk om min make ropade loppis,någon gång.Då skulle jag tro att han inte var riktigt frisk.
kram Anette

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Min byrå ja...förstår om du är avis , jag hade oxå varit det om du hade ägt en likadan och jag varit utan;) Jag ÄLSKAR min byrå! Fick syn på den hemma hos min oäkta makes farmor för femton år sedan och nämnde att jag tyckte den var fin. DÅ ska du få den sa hon... Och när hon något år senare skulle flytta in på hemmet så fick jag den. Och jag blev SÅ glad! Hennes föräldrar hade fått den i bröllopspresent så jag vet bakgrunden till den oxå:)

Kramis Annica

Karin sa...

Hej på dej!
Tänk om min man nånsin skulle ropa "Titta Loppis", nej han gasar han, fniss.
Vackra bilder, och inte blir det tjatigt med blommor det är ju så vackert!

kramar
Karin