måndag 2 juni 2008

Lila blommor...


Före efterbilder...

Lite tråkigt junk som jag tröttnat på.




Den tvinnade ljusstaken fick jag av
en granne hon hittade den i vårt
grovsoprum som jag pratar så mycket
om. Den andra plus kroken är gamla
Indiskafynd som mest låg och skräpade.
Lite vitfärg och några vintagebilder till
ljusen fick komma fram och göra sitt.
Längst upp ett par bilder på några vackra
lila blommor jag gick förbi igår, vet ej vad
de heter men de klättrade uppåt på nåt
i allafall. Så var det en ny vecka gen då.
Hoppas den blir bra för er dej!

10 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Det där grovsoprummet är ju rena guldgruvan!

Så vacker blomma du visade först!
Vad heter den - nu avslöjar jag mina obefintliga blomkunskaper.

Kram Maud

Glitter & Marsipan sa...

Din rostiga ljuslykta är ju så läcker,din turgumma ,som har ett soprum att fynda i.
Vilken förvandling der blev med lite vit färg.
Ha en riktigt bra dag.
kram Anette

Änglahem sa...

Morgon Katta,

Tänk vad lite vitfärg kan utföra under!! Blev så bra så!!

Blommorna överst är ´klematis´. Vad just dessa heter som namn vet jag inte men underbara är de!!! Klematis är en stor favorit här!!

Ha en bra måndag vännen!
Kram, Ulrika

Rosa Hemmet sa...

Fy 1000 vad du alltid har vackra blombilder på din blogg!!! :D Härligt är det att titta på. Vilka snygga prylar du har gjort om. Färg förnyar verkligen och saker o ting får en helt annan "utstrålning". Även de hopplösaste sakerna kan få nytt liv med färg. Älskar verkligen före och efterinlägg, de är superkul! Ha det fint.

crazybluemoon sa...

Vad fint det blev, gillade den tvinnade ljusstaken jättemycket! Roligt att du tyckte om mina bilder. Har en rostig grodprins som jag hade tänkt fotografera idag men det regnar så det får vänta. Ramen är från Sia, gillar den jättemycket. Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Snacka om förändring! De blev ju kanonsnygga alla tre! Den tvinnade ljusstaken är jätteläcker!

Härliga blommor bjuder du på oxå. Lila är ju min favvofärg...:)

Ha en underbar måndag!

Kram Annica

Annica sa...

Utmaning hos mig...

Kram Annica

trollmor sa...

Tänk o ha ett sånt soprum.
Jättefina blev dom

Mamma C sa...

Vilket soprum ni har. Du hittar verkligen bra grejer där.
Kram mamma c

Classic style in city sa...

jahaja så du bor oxå här..menar i storastaden..sällsynt med bloggare med BR..kul..har scrollat runt och kollat läget..ler åt dian inlägga om avstängd trafik i stan..tänk om norr mälarstrand alltid var blifri...det vore härligt..åtminstone vissa tider eller nåt..kommer in igen..ha det gott/Marie