måndag 16 juni 2008

Grå grå bilder...



Ja väldigt grå bilder det här,man skulle nästan
kunna tro att det var svartvit film.
Men solen skiner och gråvädret är borta i allafall.
Får hoppas det får bli så nu första sommarlovsveckan
när midsommarn kommer och allt.
På mej som är stadsbo börjar det klia i fingrarna nu,
inte för att jag vill påta i jorden eller nåt sånt för det
är inte riktigt min grej. Utan för att nu börjar reorna!
Gillar verkligen sommar rea, men jag ska försöka
hålla lite band på mig tills det blir så där "ta två betala
för en" man får ju dubbelt så roligt då.
Önskar er alla en trevlig vecka!

10 kommentarer:

Elisa Day sa...

Fina bilder! gillar den stora kronan. Och dagens kattbild var jättesöt :) Kram

lottens vita och gröna sa...

oh så vackra bilder, så vacker groda, en liknade har flyttat in hos mig i helgen, hihi! kliar det, hihi ja nu är det rea och jag väntar som 17 på att noanoa ska börja här på outlet..
ha det gott katta vännen!
och god jaktlycka!
varmkram lotten

Guldkorn i min vardag! sa...

Önskar dig en skön och härlig sommar, hoppas du hittar något fint på rean, avunds på dig som har tillgång till många reor.
Fina bilder fast dom var grå.
Kram Ulla-Bella

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka härliga bilder! jag tycker grått är snyggt även om jag nu föredrar en solig och blå himmel framför en grå;)

Japp håller med REA är kul:)

Kram Annica

Elzie sa...

Härliga bilder. Grodan är min favorit *s*.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Ullis/Leva på landet sa...

Jättesöt katt. Ser precis ut som vår när hon var en kattunge.
Vilken tur ni har som inte haft gråväder. Här har det kommit flera skurar idag.

Kram Ullis

Lotta sa...

Så fina gråa bilder!
Visst är det kul med rea - men ganska farligt också!

Kram, Lotta

Bara Gry sa...

Bilerna du visar idag är jättefina. Gör ingenting att det är grått ;-) Fast fy, vad kallt det är. Tror inte det är sant, men det är ju midsommar snart,hihi....

Så fint dockhus lilla Em har! Som en riktig sagovärld där inne. Helt otroligt vad mycket fint det går att köpa till dockhusen alltså. Själv saknar jag dock Panduros kollektion av golv, kakel mm (på klisterark) som de hade för många år sen. Ångrar att inte jag köpte på mig lite då.

Ha en härlig vecka och förhoppningsvis lite bättre väder till midsommar ;-)

Kram Gry

Gårdsromantik sa...

Jag väntar på blomreorna - det har varit så dåligt väder och nu börjar ju reorna närma sig så jag väntar tills dess med att plantera.

Tänk om man kunde var a i storstan och fynda - jag skulle nog bli alldeles utpumpad.

Kram Maud

Karin sa...

Hej Katta!
Så fina bilder på mycket vackert. Grodor finns med överallt i år, blir ju sugen själv när jag ser din.

Är det reor snart! Hänger inte med här ute på landet. vi är ju dessutom en sommarstad så här säljs det som mest denna tid ändå!

Kram på dig!
Karin