fredag 13 juni 2008

En shabby chic liten stuga...

En blick genom fönstret...
Köket...

Sovrummet...

Den sköna sängen...

Huskatterna...

Vardagsrummet...

Vardagsrummet från takterassen sett.

De shabby chica vardagsrumsmöblerna..

De små älvorna som bor där...
Jag har ju visat lite från Em:s dockhus
tidigare, men det var ett tag sen och inte
så mycket. Älvorna heter Lotus, Lavendel
och Prickan.
Här var det skolavslutning i går och avsutnings-
fest på dagis på eftermiddan.Fullt upp hela dagen.
I dag har vi lite sov morgon här men det är snart
full fart igen. Sommarloven numer är ju inte som
det var när jag själv var liten att man var ledig hela
sommaren och på landet hela tiden.Det blir en mix
av ledighet, fritids,staden och landet.Men det finns
fördelar med allt ändå. Skönt med lov i allafall!
Önskar er en trevlig helg!

11 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så fint dockhus!
Kan man köpa ett fast man är vuxen måntro - har ju tonårskillar så jag har inget alibi där.

Kram Maud

Kathys Home sa...

Gud så fint dockhus, så skulle jag vilja ha det hemma...så chickt å elegant verkligen fint. Jaa, nu är sommaren här hoppas bara vi får tillbaka lite värme igen.

Näe, det är inte min son som jag visar utan min väninnas. Men han är så go och en av mina närmsta vänner. Jag har ju bara stora killar jag den ena 21 och den andra 18...inga smågrabbar direkt :)) så det är roligt att låna ibland..hahaa Ha en skön helg//kat

Anna sa...

Vilket otroligt sött och fint dockhus!!! Det må hon väl vara överlycklig att ha :)

Kram!

Elisa Day sa...

Vilket fint dockhus! Vill ju flytta in där! Gillade stilen på möblerna, färger på väggarna, ja allt :) Ha en trevlig helg! Kram

Lotta sa...

Vilket underbart dockhus! Ett sånt skulle jag kunna ha nu att leka i!

Kram, Lotta

trollmor sa...

Åh så gulligt. Tänk och få bli liten och springa omkring där inne o mysa o leka.
Ha det gott
Kram ewa

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefint dockhus.Här är det bara killar så mitt kom aldrig fram. Skönt med sommarlov.

Kram Ullis

Mamma C sa...

Vilket rart dockhus. Tänk om man hade haft kvar sitt från man var liten.
Kram mamma c

Ann-Catrin / finthemma sa...

Godkväll!!
Sitter här alldeles förstummad över de bedåande dockskåpsbilderna..ojoj så fint det är.. tänk jag har inte mitt kvar.. så trirst för det snickrade min gammlemorfar till mig...och möbler med.. det kom bort i en flytt en gång..ibland tänker jag på det och blir lite ledsen!

Somarlov.. härligt.. ha det så fint i helgen..måtte det få bli liite varmt igen.
KRAAM A-C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt dockhus! Själv har jag kvar mitt gamla som jag möblerat med likadana möbler som finns i Em:s. Dotterns dockskåp är fyllt med Lundbymöbler och de är inte alls lika charmiga...

Kram annica

chatrine sa...

SÅ NYDELIG!!!!