tisdag 3 juni 2008

Blomsterkavalkad...






Här kommer lite bandade blommor
från en rabatt vi passerade häromdan.
Gillar speciellt de där lila "bollarna".
Heter de inte Allium nånting?
Utmaning!

Har blivit utmanad av Annica med bloggen
Galen i inredning
Ta den bok som är närmast dej
öppna sidan 123
Leta upp femte meningen
skriv ned följande tre meningar.
De enda böcker som låg framme var sonens
läxböcker och några barnböcker så jag tog den
som stod närmast i bokskåpet i stället. Då blev
det den här och dessa meningar:
"De innehåller två eller tre stenar.Rundhagtorn
växer i Europa i skogs- och hagmarker, i Sverige
från Skåne allmänt - tämligen sällsynt norrut till
Värmland - Uppland. Släktnamnet Crataegus
kommer från det Grekiska ordet kratos = stark,
en hänsyftning på vedens hårdhet.

Så ska den ju skickas vidare till fem stycken,hmmmm.
Jag tycker jag sett den hos så många nu så jag vet inte
riktigt vem jag ska skicka den till men om du som läser
vill anta den gör gärna det då.
Have a nice day!

10 kommentarer:

Grindelunda sa...

Godmorgon...sovit gott?
Jag är lite seg, har inte vaknat riktigt ännu, men ska rulla till sta´n på praktik framåt dagen. Det är kul, men skulle mycket hellre vara hemma och pyssla med allt.

Vilka vackra blommor du visar. Ja, jag tror de lila bollarna heter allium...granna är de iallafall.

Sköt om dig o familjen.
Kram från Gilla

Änglahem sa...

Hejsan Katta,

Jovisst är det allium, även kallad bollök eller kirgislök! Luktar som gräslök när man tar i dom.

Du skulle ju ha en liten täppa som tycker om blommor så mycket!!

Vad gör ni idag då? Jobbar....kan jag tro. Skulle du ha semester snart här....eller har jag drömt?*tihi* är i bloggsfären även i drömmarna!

Ha en go dag!
Kram, Ulrika

Rosa Hemmet sa...

Hello Katta! Å vilka LJUVLIGA blommor de där Lila! Blir ju alldelens salig! :D Underbart vackra bilder (som vanligt) med risk för att låta tjatig! Ha det underbart! :)

Zoey sa...

Vilken häftigt blommande boll!

Mamma C sa...

Så fina blommor du visar.
Kram mamma c

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härliga blommor:)

Kram Annica

Glitter & Marsipan sa...

Ja det är Allium,visst är den vacker...
Så mycket fina blommor det finns överallt nu,det går inte gå ut utan kamera.
kram Anette

Classic style in city sa...

hejsan..tack för att du kikade in..va kul att du oxå arbetat/arbetar som sömmerska..visst e det roligt att fixa stora fina brudklänningar

Bara Gry sa...

Det var en vacker kavalkad! Jag är verligen inte duktig med blommor, men Allium-nånting är helt rätt, fniss. Det är jättevackra. Ståtliga men ändå opretentiösa på något vis. Jag gillar!

Må så gott i värmen!

Kram Gry

Linneagården sa...

Vad det blommar i dina inlägg. Men det passar ju nu när sommaren är här! Har köpt kryddor & blommor idag så de ska planteras i morgon. Nu på kvällskvisten var det lite för många brzzzz....mygg ute!!
Thomas (min sambo) såg björnen 2ggr ikväll. Den går ju några hundra meter från din kusin...

Hoppas allt är bra med dig.
Ha det gott /madelene