fredag 27 juni 2008

Bleka blommor...





Det här är min härliga veranda, eller
njaä- I wish. Såg denna verandan inne på
bloggen Desire to inspire och kände att det
är ju där jag ska bo- Så nu letar jag genom
hemnets alla anonser efter ett sånt hem ;)
Nåja jag får nöja mej så länge med vår
gammla lya och lukta på alla blommorna. De
bleka blommorna i vitt och rosa.
Så var det fredag igen och veckan når sitt slut.
Och fredan därpå börjar semestern, tänk vad
man längtar varje år efter sommar och semester.
Mycket förväntar man sig av den och mycket
förväntas av en själv när den kommer.Det är ju
inte så att man bara tar det lugnt när ledigheten
kommer.Nej då ska man göra allt det man inte
hinner med annars på året. Vi får se hur mycket
vi hinner med i år, men först får det vara fredag
och helg nu. Ha en bra helg allihopa!

11 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jadu - du har inte lite krav på din önskevilla - men man måste ju få drömma! ;-)
Visst får man ett enormt sug när man ser sådana där bilder!

Vackra slipade lyktor - mina favoriter!

Kram Maud

Ullis/Leva på landet sa...

Förstår att du gillar den verandan, den är ju så underbar. Men dina bilder är alltid så fina de med. Tråkigt med alla utsläppta kaniner hos er. Jag tror faktiskt att den lilla besökaren hos oss var en harunge.

Ha en bra helg!
Kraqm Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj vilken härlig veranda. Vem skulle inte vilja ha en sån?!

Ha en skön helg!
Kram Annica

Kathys Home sa...

Visst var den ljuvlig den verandan!! Ja, snart semester och jag har drabbats av problem med magen...så typiskt. Men jag skall bara njuta och ta det lugnt fixa lite i trädgården ja, så har jag mitt bygge förstås som skall bli klart men det gör ju sonen...så mycket vila god mat, läsa bok osv..Hoppas ni får en jätteskön semester arbeta inte ihjäl er bara ..Trevlig helg//kat

Millas Mirakel sa...

Ljuvlig veranda och underbara blommor!
Vad skönt med semester snart, jag har snart avverkat min andra vecka. Oj, vad fort det går!

Kika in hos mig, skulle behöva din hjälp!

Ha en härlig helg!
kram Camilla

Dicksonska våningen sa...

Jag vill önska dig en bra helg också!
Ja, brorsan är det tag i - när han vill... Ibland har arbetet stått helt stilla länge, men i trädgården har han grejat och donat som bara den! Jag tror han har större intresse av att greja ute än att pyssla inne. Han jobbar som grävmaskinist så han är ute och jobbar med liknande saker - fast i större skala :)
Kramar Annika

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Ja det var fina bilder Katta, du har en viss förkärlek till ljust rosa blommor va? Fantastiskt vackra är de iaf! :) Verandan förstår jag att du drömmer om! Önskar dig en superhärlig helg. kram

chatrine sa...

Det var en vakker veranda!
Lykke til i jakten på noe sånt!;)
Nydelige blomster også!
ha en finfin helg!
Klem fra chatrine:)

Leva som jag sa...

Blekrosa är den vackraste färgen jag vet!! inspirationsbilden är underbar!
kram Malin

Grindelunda sa...

Men tusen tack för awarden. Är den någon den ska tillbaka till så är det till dig, för din blogg går jag in på så fort datorn är igång :)

Vi semestrar om ganska precis en månad. Har glömt när du sa att ni skulle dyka upp i ljuvliga Jämtland, men jag hoppas verkligen att vi hinner träffas på "rikitgt".

Underbar veranda du hittat.
Må så gott och kram från Gilla

Linapå Gården sa...

Så vackert det är med ett växthus/lusthus... i alla fall stora glasrutor med spröjs ut mot trädgården. Mmm... sånt vill man ha!! =)

Ville bara säga att jag har ett lite speciellt erbjudande på min blogg just nu. Kika gärna in!
Kram /Lina