söndag 11 maj 2008

Närbild av ängel...





Min husängel i närbild sedd ur olika vinklar och
vrår. I går var vädret härligt. jag är egentligen
inte en sån som blir galen av lycka när det är riktigt
varmt brukar heller inte gilla så mycket att sola men
i år känns det annorlunda. Det är väl den tråkiga
vintern som får mej att uppskatta solen mer kanske.
När solen känns för het sätter jag mig i skuggan i
barnens "tält" och ritar och äter godis med dem, mysigt!
I dag ärdet sol igen. :D
I morgon börjar en ny temavecka hos
Den ska handla om de fem elementen.
Måndag:Vatten
Tisdag:Trä
Onsdag:Eld
Torsdag:Jord
Fredag:Metall
Om du vill vara med och veta lite mer kan du
klicka här på Ellas inspiration så kan du läsa mer.
Ha en bra dag i solen men glöm inte solkremen;D

12 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken söt husängel. Ska kolla in på hennes blogg.
Kram Mamma C

Gårdsromantik sa...

Ängeln är underbar men jag kan inte läsa din text - kanske bara mindator som spökar.

Kram MAUD

Gårdsromantik sa...

Mycket bättre!
Har lite svårt för alltför mycket sol också - funderar på att skaffa ett ssådant där romantiskt parasoll.

Kram Maud

Bara Gry sa...

Änglar är fina symboler på allt som finns till för att skydda oss.

Ha en skön dag!

Kram Gry

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt med en husängel! Den är jättefin:)

Kram Annica

ColonialEast sa...

Vilken härlig husängel. Något liknande skulle jag vilja ha hos mig när vi är klara med husprojektet .... KRAM!

Grindelunda sa...

Hej på dej!

Det var mellanbrollan som fyllt år. Vi syskon firar 150 års anniversiry (stavas det så?) i år. Vi kanske måste fixa något rajraj till hösten. Surströmming med kräftor kanske?

Madde, din kusin och jag ska åka på utflykt den 27/5 till Englamaria. Det ska bli så trevligt.

En söt ängel visar du idag.
Kramelikram från Gilla

lottens vita och gröna sa...

sååååååå vacker ängel, älskar änglar! jag är ingen solpressare håller mig i skuggan med bebben. denna temavecka hoppar jag, var med förra gången, kände mig lite stressad av det! ha det gott katta! varmkram lotten

trollmor sa...

Den ängeln är vacker.Har en likadan.
Vädret har verkligen visat sig från sin bästa sida i helgen.
kram ewa

Millas Mirakel sa...

Åh, vilken underbar ängel !!

Önskar dig en skön vecka!
kram Camilla

Maria sa...

Men,åhhh..sååå vacker husängel du har,helt gudomlig!!!Jag är heller ingen älskare av för mycket värme och gillar inte att sola,men efter 1-grad idag och snöfall + värk..så lääängtar jag att solen ska titta fram!=)Ska krypa under mitt täcke nu,sov så gott!

Kram Maria

maria sa...

Tusen tack :)
Vilken fin ängel.