torsdag 29 maj 2008



Katta som bebbe...
Al när han var liten bebb.
Har blivit utmanad av Ulrika med bloggen
Änglahem
Att svara på dessa fem frågor.
1.Vad gjorde du för tio år sen?
Jag jobbade i en bröllopsatelje och sydde brud
och balklänningar på sommaren båtluffade jag
i Grekland med min sambo som jag då känt ett år.
2.Fem saker på mi göra lista:
*Gå tillsjukhuset på koll med sonen på eftermiddan.
*Städa,städa, städa.
*Leta större bostad.
*Sy mej en väska.
*Klippa håret.
3.Godis du gillar:
CHOKLAD!!!!
Marabou mjölkchoklad mmmmmmums
Årekonfekt med hjortron eller getmese mmm.
4.Saker jag skulle göra om jag vore miljonär:
Om jag "bara" hade en mille skulle jag köpa ett
sommarställe och en fin liten ny bil.
Om det var flera miljoner skulle jag köpa en
urmysig lägenhet i nån mysig statsdel eller
en stor gammal skola på landet att bo i och så
skulle jag ha en häst. och så skulle jag åka på
semester till Island, Indien, Marocco,Egypten
och Maldiverna.
5.Platser jag bott på:
Jämtland
Göteborg
Borås
Stockholm
Så nu vet ni det. Nu ska den skickas vidare med.
Jag sänder den vidare till:
Tidsmästarinnan
Jag hoppas ni gillar utmaningar annars behöver ni
inte göra den förståss, kram Katta.

9 kommentarer:

Änglahem sa...

Hej Katta,

Verkar ju nästan som du vore zigenare*fniss* som du fart runt i landet...

Choklad passionen är stor i bloggvärlden har jag upptäckt!!!*tihi*

Lille Al ja, bara vanlig rutinkontroll va? jaaa....??

Vad gullig sonen var som bebbe och säkert är idag med!!
Du tar så fina kort!! säkert sagt det förut...men jag säger det igen!!! blir lite avis här....vet inte riktigt hur jag ska bli bästis med min...?

Förresen båtluffa låter så himla härligt!!...bara det är kavt lugnt vill säga!!*hihi*

Gammal skola på landet låter inte dumt....tänk att få renovera en sådan!!*drömmer*

Ha det gott vännen!
Kramar, Ulrika

Zoey sa...

har du oxå handlat på coop? köpte en nästan likadan vit lykta där :D

Mamma C sa...

Så kul att veta lite mer om dig.
Kram Mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vem gillar inte Åre choklad eller marabou mjölk...??!! Här är vi riktiga chokladfantaster...

Vilken fin lykta förresten! Me like!!!

Kram Annica

Tidsmästarinnan sa...

Hej på dig Katta!

Vad kul att få veta lite mer om dig!
En häst! Och en gammal skola! Vad härligt det låter... (kanske nästan mer skolan än hästen, om man inte hade nån som tog hand åt den åt sig förstås.. fast det kunde man ju ha om man var miljonär!) Men Marabou mjölkchoklad är jag faktiskt inte så glad i, nä det ska vara nötter och crisp och sånt i, mums!! :-)

tackar så mycket för utmaningen - nej, det är inte samma som jag fick innan, och denna ska bli jättekul att göra!

Stor kram och ha en jättemysig helg!
/Susanne

Glitter & Marsipan sa...

Hejsan.Klart jag antar utmaningen.
Ska bara måla lite till först.
Vilka roliga saker man fick veta om dej.Marabou mjölkchoklad blir man ju nästan lyrisk av.
Hur är det med lille sonen?
Ha en skön helg
kram Anette

Rosa Hemmet sa...

Härliga saker du visar som vanligt,ursöt unge på bilden! nu vet vi lite mer om dig oxå :) Ha en underbar helg!

Grindelunda sa...

Hejsan!
Jag antar utmaningen :) Ska klura på det under helgen.
Hoppas allt är bra. I morgon ska jag på 50-års partaj hos kära bror. Det blir kul. Och på söndag tror jag nog på en tripp till Linneagårdens loppis :)

Ha en skön helg!
Kram från Gilla

Mamma Millan sa...

Hellojs...IM BACK!!!!!!!


Kul att se din lista!!
Jag omaken har med båtluffat i grekland,,,,underbart..hade med bara vart ihop ett år då...för 17 år sen!!
Im a chockoholic!!!
Mmmmmmm ...Mmmmmarabou!!!!!!!!!!!

Trevlig helg Millis!!!