lördag 31 maj 2008

En bild från mitt orangeri. I wish!
Jag bor ju fortfarande i lägenhet bilden
är från fjärilshuset i Hagaparken.




En rostig skruv jag fick av Em för att jag gillar sånt som
är rostigt!! Tack Em.
I dag är det en sån där härlig dag när man får hålla sig
hemma.Stockholm maraton drabbar innerstan. För er
som inte bor eller varit här då kan jag berätta att då stängs
stora delar av stan av för att dessa människor med alldeles
för mycket spring i benen ska löpa runt hela stan inte bara
en gång utan två! Sorry H jag hejjar naturligtvis på dej ändå.
Men vi håller oss undan vi. Vi har nu i tre dar haft stora
problem där vi bor med alla politiker som dagligen pendlat
mellan stan och Upplandsväsby för att delta i Irakkonferensen.
Jag säger ingenting om den politiska aspekten, men varför
kan de inte stanna i Väsby hela tiden i stället för att fraktas
fram och tillbaka hela dagarna. De ställer till det för oss vanliga.
Vi har där vi bor om dagarna inte fått passera vår gata för att
ta oss till dagis,skola och sjukhuset bla Inga bussar har kunnat
ta sig fram inte ens skolbussen inga bilar har fått köra det har
bara varit en massa långa stillastående bilköer med irriterade
stressade bilister överallt. Polisen har som sagt stoppat oss
när vi ville gå över gatan, helt sjukt tycker jag skönt att de
dragit sin kos nu. men ibland blir man lite trött på allt i den
här stan man får väl ta och leta sig en gammalt hus på landet
och skaffa sig en havremoppe ändå då.
Trevlig lördag till er alla!

11 kommentarer:

Änglahem sa...

Morgon Katta,

Yscha mig då ....dom där politikerna.....för att inte tala om de tokiga människoran med all denna spring i benen!!!! De är inte kloka....!*asgarv* ranta runt för nöjes skull....kan inte shoppa kan de, inte spana in om de ser nåt fint....vilket de ju naturligtvis inte gör.....springa springa.....kunde varit min man det där!!!*haha* Han tillhör de där löparfanatikerna!!

En rostig skruv!!! Tyckte jag var supergulligt av Em, den är ju faktiskt rostig ju!!!*fniss*

Hur gick det hos doktorn häromdagen?

Ha en bra lördag trots allt spring omkring er!!
Kramaaar, Ulrika

Elisa Day sa...

Besvärligt det låter! "tur" man bor ute i bushen ;) Fast det är klart här finns det inga fina inredningsaffärer osv... Vilket fint halsband det är på en av bilderna. Och fint orangeri d har! Skulle vilja ha en citron eller appelsinträd på inglasade balkongen, men dom är så dyra. Tack för utmaningen, ska snar ta tag i den. Kram

Gårdsromantik sa...

Men herregud - vad skall det kalaset kosta oss skattebetalare - de kan väl hålla det där mötet på någon isolerad ö istället!

Snygga bilder! Min favorit var skruven!

Kram Maud

Turkos soffa sa...

När jag läser det du skriver tycker jag verkligen att det känns jätteskönt att jag flyttat ífrån huvudstaden. Visst saknar jag Stockholm, särskilt på sommaren men här i Malmö är det lugnt och skönt och som transportmedel så behövs enbart en cykel för att ta sig runt.

Mosaiktaket är från Amber fort i Jaipur, Indien.

Ha en fin helg! /Jenny

Hemma på Landet sa...

Stor kram till dig.:-)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja, runt stockholm maraton har jag vett att hålla mig borta;) Jag vet ju hur knökfullt det är vid stora arrangemang!

Ska bli jättetrevligt med grillpartaj ikväll, hörde ryktas om att det blir ca 25 personer.

Men vilken härligt omtänksam dotter du har. Vem vill inte ha en rostig skruv av barnen när de ger det med kärlek...

Ha en skön kväll!
Kram Annica

Karin sa...

Hej Katta!
Ja, ibland är det allt skönt att bo på landet som vi.
Kul att "lära känna" dig lite mer, ska kolla in dom andra också.

Ha en riktigt skön Söndag!
kram
Karin
ps fina bilder du visar.

Glitter & Marsipan sa...

Vilken härlig bild på `ditt orangeri´.
För en lantis låter det ju lite kul med maraton,och massa politiker,men förstår att du blir trött på det.
Vilken vacker ljusstake du har.
kram Anette

Mamma Millan sa...

Got nattsingen....Millan nattsuddar igen!!!
men så söt Em är, verkligen omtänksam!!!!!Den måste du spara!!

jaadu, Stockholm marathon känner jag mycket väl till!! Var i Stockholm förra året den helgen!!! Phuuuu .....hade vunnit en resa till grönan...
Tillsaken hör att vi var i gbg på Monsterjam(hade ju bokat detta innan vi visste vi vann grönan.) Så från gbg till huvudstaden väl framme o checka in på scandic, endaste rummet som fanns kvar, (sammtidigt som maratonen hölls en stor läkarkonferens då )men....ialla fall...kom ju rätt sent, trots vi hade ringt o sagt det, så hade de lämnat ut rummet!!!!!!!!
Vad gör man, kl o1.oo på natten med 3 barn!!!????
Fick knö in oss e ett pytterum för 2 pers allihop...i källarplan:(
Nästa natt fick vi nytt, 3 natten fanns inte ett endaste rum i hela stockholm, men lyckades få tag på ett på vandrarhemmet. ja o trafiken...hmmmmmm!!!
Men men....att löpa är Ias favvosport!!!! Får följa henne runt på en mängd löpartävlingar . Duktig är hon med!!!!Kul!!

Båtluffa ja....Så grymt kul det var!!!Vill göra det med barnen!!Grekland är mitt favvoland i Medelhavet, älskar maten, öarna, husen , stränderna.Så vackert!

Vi tågluffade 2 veckor först, avslutade med att båtluffa sedan i 2 veckor. Så vi kom med båt Från Italen till Grekiska fastlandet, åkte buss genom hela grekland till Athen, var där en dag, sedan började vi luffa fr pireus.
Åkte till Rhodos, Paros, O santorini!

Rhodos för att det just var rhodos.....var härligt!
Paros var för 17 år sedan ganska orört, otroligt vackert, vit blå hus o fin fina stränder.
Santorini..ja såååå vackert...Som ett vykort!!! Badade på svart lavastrand, åkte båt till en vulkan!

grekland är ju underbart!hyrde vespa o tog oss runt!! Mysigt! Gillar kontrasterna på öarna..o som sagt vill göra det igen!!!
Har även besökt kos o kreta 2 ggr.
skulle vilja se Zakyntos..verkar fint!!
Vart luffa ni?

ojojo så lååångt...bäst att sluta!! Nattiskram!!!

Mamma Millan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Leva som jag sa...

Fina bilder!!Rostig skruv :-)
Ha det skönt i värmen
Kram M