lördag 24 maj 2008

Emmas sommarklänning...




Har letat fram Emmornas (ni vet de jag
fyndade i grovsprummet) sommarkläder
nu. Lite slappare, somrigare och mjukare
stil än den förra. Totalt ofållade nedtill,
men så ska det va. På bild nr två kan man
se en skymt av lilla Em ute i köket.
Nedre bilden på madonnan tillägnar jag alla
mammor på morsdagen i morgon själv ska
jag förutom fira morsdagen med familjen åka
till bloggträff, det ska bli såå spännade.
Ha en bra lördag alla och i morgon en
trevlig morsdag!
--------<---@

17 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så snyggt!

Jag har lagt upp länkar till en massa tävlingar på min blogg - så du inte missar någon!
Bland annat kan an vinna ett vackert smycke från Diddi!

Kram Maud

Lotta sa...

Hej!
Så underbart fint! Där skulle man gärna sitta en varm sommarkväll och läsa en god bok eller en inredningstidning!
Kram,Lotta

Elisa Day sa...

Oj vad fint det blev! Du har så mysigt hem, jag vill flytta in där! :) Kram

Mamma C sa...

Så mysigt och fint det blev.
Kram mamma c

Millas Mirakel sa...

Åh, så fina överdrag du sytt och bordet är ljuvligt !

Ha så trevligt på bloggträffen !
kram Camilla

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilket härligt bord! Just love it! Trevligt med sommarkläderna på emmorna...ser så mysigt ut:)

Kram Annica

Änglahem sa...

Åhhh....Katta....Ulle har blivit KÄR!!!...jaaaa..i ditt fina bord!!!
Så vackert så här kan jag sitta resten av kvällen och bara gapa..!

Vad fiffi du är, avtagbara klädslar till Emmorna!!! Har EN, bara en*snyft*....också i gultonigt tyg...när den inköptes gillade jag guld väldigt mycket så det passade ju bra DÅ! men NU! är det anskrämligt!!! Får se om jag kanske kan få ihop något fodral jag med....men det vete sjutton...men det är ju värt ett försök iaf!!

Vad kul att få se lite mer helhetsbilder av ditt hem, ser så himla mysigt och fint ut!!

Vad kul att du är tillbaks, Har saknat dig varje morgon här.....min rutin har ju blivit bruten!!*fniss*. Idag har det varit konfirmation av brorsdottern, var riktigt fint, inte stelt o tråkigt som när en annan konfirmerade sig.

Imorgon är det dags för födelsedagsbaket...tårtbottnar och lite annat som ska fixas...Storsnuttan blir 10 på måndag....fattar inte vart tiden tagit vägen....var ju i förra veckan jag körde henne i vagn...*tihi*

Ha en skön Mors Dag!
Kramaaaar, Ulrika

lottens vita och gröna sa...

hallå katta, tänk i morrn så ska vi ju träffas, jag känner mig lite nervös...ljuvliga emmasommarklänningar!
varmastekramen lotten

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Så utrolig fint dette var! Akkurat i min stil; enkelt og sommerlig :-)
Et slikt bord er jeg på desperat jakt etter, for jeg har to stoler og en jernbenk i samme stil...

Håper alt står bra til med dere alle nå! Vi skal på sykehuset med lillegull neste uke og jeg har begynt å grue meg allerede, siden hun er så redd. Skulle ønske jeg kunne tatt henne med til Astrid Lindgren sykehuset i stedet!

Hingsteutstillingen var toppen, som alltid! Kommer til å vise bilder fra hopputstillinger vi har vært på også, for det er jo likestilling hi, hi...

Ønsker deg en toppen søndagskveld i vakre Stockholm! Nå skal jeg og maken på kino og se den nye Indiana Jones filmen!
Klem fra Britt :-)

lottens vita och gröna sa...

hallå kattavännen! oh vad det var kul att träffa dig i dag, lika go som jag hade i min hjärnbild av dig!
denna dag med möten av så många härliga likasinnade kommer jag leva sååå länge på! hoppas att vi ses snart igen! varmkram lotten

Mamma Millan sa...

ÅÅ såå mysigt!!! Woow fyndat i soprummet!!!!!;)

Låter kul med er bloggträff, hoppas ni haft trevigt!!!Hoppas ni mår bättre med..Du o A....

Stttooooorrrr kram till dig....hoppas även din mors dag varit fin!!!!Millis

Karin sa...

Hej Katta,
Tack själv för en härlig dag! Det var verkligen jätte roligt att träffa alla så rara och likasinnade tjejer. Och det underbara vädret och miljön gjorde det ju inte sämre direkt.
Hoppas din son är bättre, hade missat att han var sjuk. Fy vad oroligt när ens barn blir dåliga.

Ha nu en riktigt bra vecka och vi ses snart igen!
många kramar
Karin

Mamma Millan sa...

Hellojs, nix är hemma hos mamma nu...vet inte , men det kommer nog dröja ytterliggare en vecka...lite trist...kan ju ioförsig lägga in bilder härifrån, men blir ju så krångligt!!!! har bytt leverantör från glocalnet till telia....o glocalnettrasslar rejält...men men ,,,det fixar väl sig snart!!
Skönt att höra att ni är bättre...hörs mer i veckan...fårr väl trampa mig hit...bor ju bara ett par 100 meter irån...;)


ha en skön vecka Millis!!

an angel at my table sa...

Tack för i dag! Det var så trevligt att träffas. Detta måste vi ju göra igen.

Kram

Mari

Glitter & Marsipan sa...

Vilket bord,och fåtöljerna är ju bara så fina.
Vad roligt att se dom fina bilderna från ditt hem.
kram Anette

Evelinas hus sa...

Hej,
Tack för idag, jag är också glad att du kom med. Tiden sprang iväg lite fort bara, hann inte prata med alla. Hoppas vi ses igen snart.
Vilka härliga emmafåtöljer, har du sytt överdragen själv?
Kram Carolien

Hannas form sa...

Hej!

TACK för idag..visst var det härligt?! Känner att vi inte hann prata så mycket, det får bli nästa gång! Vilken fin blogg du har, såg den fina buddhan längre ned, yogar du? Jag har börjat med kundaliniyoga vilket jag tycker är fantastiskt!

Så fiiina fåtöljer...har du sytt överdragen?

Ha det gott!

KRAM
Hanna