tisdag 13 maj 2008

Dagens tema trä...

Svarvat trä...
böjt trä...

naket träd...

mossig trägren...
stadsträ...

rabatt träd...

rosa träd...

träkors...

kors,krans, papperstag och låda av trä
från träd. Ja de rosa träden däruppe
har redan blommat ut nu. Nu är det
äppelblom,hägg och syren som blommar.
Vilken tur att vi bor i ett land med många
träd, vad mycket man kan göra av träd.
Vi använder trä eller träd till allt (nästan).
Möbler, hus, saker,kläder,papper
vi eldar det för att få värme.
Barnen kan leka och klättra i dem, vi kan ta
ner träd till jul bara för att slänga ut efter
en vecka eller två. Träden är djurens hem,
de finns i våra hem. Vad skulle vi göra utan trä?
Ha en bra dag!

13 kommentarer:

Änglahem sa...

Morgon Katta,

Förlåt mig!! Skäms att jag inte kommenterat på fleeeeera dagar!! Första gången sedan jag började blogga som jag varit Helt i från bloggen, det var *viskar* rätt skönt faktiskt! Har varit ute hela tiden nästan i det underbara vädret och njutit i fulla drag!! Har ju varit helt fantastiskt!! men jag blir samtidigt lite rädd...tänk om detta var sommaren?!!! Men näää...de där vädergubbarna och gummorna har ju sagt att det ska bli en toppensommar så det får det allt bli! Behövs efter de senaste årens eländiga o blöta somrar!!!

Du tar så vackra kort min vän!, hur blir man så duktig? (ge mig en eller gärna fler lektioner någon!! behöver hjälp*fniss*)

Ja träd är bra till mycket och de är ju så vackra!!!

Hur är det med barnen nu? Blåtirorna på prinsessan är väl borta nu hoppas jag?!!!

Ha en goer tisdag!!
Kramar, Ulrika

Änglahem sa...

Bara jag igen......dagens Katta glömde jag ju....UNDERBAR!!!

Kram

Lotta sa...

Vilka fina bilder på dagens tema! Är själv i funderartagen ännu..

Ha en bra dag!

kram,Lotta

Rosa Hemmet sa...

Ja det var en hel massa träd! Det finns massor av olika sorter när man börjar tänka efter... I alla färger o former! Ha en bra dag:)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst är det härligt med träd! Underbara att se på, producerar syre och är utmärkta som inredningsdetaljer:)

Kram Annica

Millas Mirakel sa...

Vilka fina bidrag till veckans tema !

Ha en härlig tisdag!
kram Camilla

Elisa Day sa...

Vilka fina träbilder! Men dagens katta är ju så klart finast! :-D Han trivs så bra att vila i hängmattan. Kram

maria sa...

Vilka fina trä-bilder du har :)

Mamma C sa...

Så fina bilder för dagens tema.
Kram mamma c

Grindelunda sa...

Gokväll!
Skriver en rad innan det är dags att hoppa i säng. Härliga trä(d)bilder du visar. Vi har all blomning kvar. Här är det bara musöron som gäller ännu.

Din galna potatis lät häftig tycker jag. Det är så kul när det enkla växer.

Må så gott!
Kram o godnatt från Gilla

karofina sa...

skön blogg du har, gillar dina bilder! många som är inne på trä-temat idag. kul att se att ni visar så olika saker :)
kram karro!

Bara Gry sa...

Ja, vad skulle vi gjort utan träden? Jag är en äkta trädfantast, inte så att jag är duktig på arter eller så, men jag älskar träd. Det finns inget finare än att stå under ett lövträd (gärna björk...) och kika upp i trädkronan. Det är ren energihämtning för mig.

Fin tolkning!

Kram Gry

Glitter & Marsipan sa...

Oj,vad du har jobbat med träbilderna.
Fint blev resultatet,jag måste titta igen.
Ha en bra dag
kram Anette