fredag 2 maj 2008

Collectors challenge...

Har blivit utmanad av
att visa vad som jag samlar
på i mitt skåp!
Valde att visa lite från mitt
skåp i köket även om jag visat det
tidigare, men det var ett tag sen...
Jag samlar inte på någonting medvetet,
men det blir ju en del samlingar ändå...

Delar av min ärvda Rörstrandsservis,
har ju visat förr men I love it.
Min pappa vann den när han var ung
sen användes den av min farfar och farmor,
och nu av mej och min familj.

Bubbliga vinglas från Indiska har även
deras latteglas...

Silver och nysilver...

Munblåsta blå champagneglas har
vi bara två av så det är väl ingen
samling men marrocanska glas...
har jag en liten samling av och använder dem
varje dag, blandar friskt färger och mönster
på dem men lila rosa vinrött är favoriterna.
Jag sänder utmaningen vidare till
Hoppas ni vill anta utmaningen men det är
förståss inget tvång, kram på er!
Hoppas ni haft en bra Valborg allihopa
vi hade det trevlig hos vänner men missade brasan.
I går åkte barnen till farmor och farfar och skall
stanna till i morgon så min morgon har varit lugn
och lat men snart börjar allvaret och det är
färdiglatat för min del med.
Önskar er en trevlig helg allihopa!

17 kommentarer:

Elisa Day sa...

Hej vännen! Är hemma igen efter dagar i solen och värmen! Fina saker du visar upp. Tycker speciellt mycket om dom marockanska glasen, gillar färgat glas. Ha en trevlig helg! Kram

Gårdsromantik sa...

Så mycket vackert du har i dina skåp! Rosservisen var underbar!

Kram Maud

Linneagården sa...

Kul! Jo, men jag antar den lilla utmaningen. Hoppas de är ok. att det blir efter helgen då jag kommer att vara borta några dar nu!?
Vad du "samlar" på en massa härliga fina gamla saker, gillar...

Ha en toppenfin dag.
Kram /madelene

Änglahem sa...

Morgon Katta,

Vart är dagens Katta bild?!!!*snyft*.

Vilket fint porlin du har i ditt skåp, gillar jag mycket det där! Likaså dina vackra glas, marockanska sa du vá?

Barnfria!! Vilken lugn morgon du haft då, det förstår jag. Här hemma har vi en som kräks och har feber, mindre kul! Min stackars lillsnutta som är drabbad Igen!

Jobbar du idag? ingen klämdagsledighet?

Ha det så gott vännen!
Kramar/Ulrika

lottens vita och gröna sa...

gud vad vackra saker du har i dina skåp, de där maockanska glasen längst ned är ju som ifrån tusen och en natt! et är klart att jag antar utmaningen katta! ska tänk nån dag så kommer det. varmastekramen lotten

Änglahem sa...

Tack Tack nu är dagen på rätt spår igen*tihi*. Den katta har jag inte sett förrut...såååå gullig såå!!

Aoch då...doktorn....Hoppas att allt går bra!!

Kramis...igen*fniss*

Radhusdrömmar sa...

Oj vad mycket fint!
Gillar verkligen de Marockanska glasen!

Ha en fortsatt bra helg!

Kram Johanna

Glitter & Marsipan sa...

Hej,vilka samlingar du har i skåpen.
Glasen är ju helt underbara,vilka färger,
och servisen är ju så vacker.Klart jag antar utmaningen.Har fått en av Anitas ljuva rum,som jag ska göra först,men sen kommer den.
Ha en skön helg
kram Anette

Mamma C sa...

Så mycket vackert du hade i dina skåp. Marockansak glasen bvar jättesnygga. He en bra fredag.
Kram mamma c

Ellas Inspiration sa...

Vilket härligt porslin! Idag har jag också öppnat dörren på glänt till mitt kök... Ha en mysig helg! Kram Karin

Mamma Millan sa...

vackra glas...älskar ju orentaliskt..har ngr liknande fr Indiska....fin servis med!!!!

Så skönt att få rå om sig själv...behövs!!!

Kramissar

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka härliga glas du visar upp. Speciellt förtjust blev jag i de blå champagneglasen. Vilken härlig färg!

Kram Annica

Millas Mirakel sa...

Oj, vilken skatt du har i skåpen, servisen är ljuvlig !

Ha en härlig helg !
kram Camilla

ColonialEast sa...

Det var ingen dålig samling. Fick allt plats i ett skåp? Den blommiga Rörstrandsservisen är ju urgullig. Kul när den är ärvd och du fortfarande använder den!! Kram!!!!

trollmor sa...

Vilka fina saker i ditt skåp. Rörstrandsservisen den gillade jag. Så vacker den är.
Ha en skön helg
kram ewa

white tulip sa...

HEJ
Härliga bilder du visar. Jag tycker oxå om rörstrands kaffeservis men har ingen (skulle vilja)vad kul med ärvda saker.
Må så gott//Marie

Grindelunda sa...

Vilka härliga samlingar du har i skåpen. Som ett skåp fyllt av karameller.

Har ikväll fått lägesrapport från SM. Strömbrytarna tog 9 medaljer av 15 möjliga i dagens tävlingar i vä. arm. Familjens snart 14:åriga dotter tog brons :) Maken blev 4:a, och är nöjd med det.

Godnatt o suss gott/Gunilla