måndag 26 maj 2008

Bloggträff...




I går var jag på Rosendal på mitt livs första bloggträff.
Det var väldigt roligt att träffa några av de tjejer man
bara träffat på bloggen tidigare och några till som jag
inte kände till tidigare. Det var en lättsam stämning och
alla var glada. De jag bloggat med var verkligen så som jag
uppfattat dem genom bloggandet. Lite nervöst var det när
vi skulle träffas vid ingången till cafeet. Jag satt på en bänk
vid ingången och stirrade stint mot dörren sen satt plötsligt
två tjejer till bredvid mig och stirrade lika stint mot dörren,
så jag tänkte att de måste vara bloggerskor.Då dök det upp
en fjärde tjej och tittade avaktande på oss och sa -Är ni???
- Jaaaa! Sa jag och flög upp, lättad.
Det var ett underbart väder och vi satt vid ett långbord
under äppelträden och babblade en massa.Tyvärr var
inte min kamera med men kolla gärna in hos Hannas form och
Lottens vita så får ni se vackra bilder från Rosendals trädgårdar.
Efteråt kändes allt lite märkligt men jag är glad att jag gick,
jag hade ångrat mig om jag inte gått, det var en trevlig lunch.
Lite shoppat blev det förståss med, den lilla trådkorgen på
bilden kunde jag inte motstå.
Harry Potters bevingade lillasyster ville hemskt gärna vara
med på bild med så det fick hon.
Ha nu en bra vecka allihopa!

16 kommentarer:

Änglahem sa...

Moron Katta,

Vad roligt att träffen blev lyckad!!
Känner igen mig i nervositeten lite grand, tänk om de inte alls var som man uppfattat dom!! Men det var de ju.....på vår träff. Tänk om jag hade haft vingar....då hade jag vingat mig upp till er igår...

Klart att Harrys lillasyster ska vara med på kort!!!.....fast inte visste jag att han hade en lilla syster Yster!!*tihi*

Håller på att ordna för kvällens kalas.....Joanna, vår stortös fyller 10!!!

Ha en skön måndag vännen min!!!
Kramelikram, Ulrika

Gårdsromantik sa...

Klart hon skall vara med - hon är ju jättein!

Blir så sugen på bloggträff - är ju lite nyfiken på dem man bloggar med - en del har man ju förståss träffat i affären.

Kram Maud

Tidsmästarinnan sa...

Hej min nya vän!
Ja vad kul det var att ses igår, jag håller med om att det var lite pirrigt innan, men vad vi babblade sen allihop... :-)

Hoppas vi ses igen snart!
Kram!
Susanne
(vad söt liten trådkorg du hittade, och jättekul att få kika på Harrys fina lillasyster också!)

Lotta sa...

Hej!
Så roligt det låter med bloggträff!
Jag har en liknande trådkorg, men har inte riktigt kommit underfund med vad jag ska ha i den ännu..

Ha en bra dag!
Kram,Lotta

Ann-Catrin / finthemma sa...

Hej vännen!!
ja det var så mysigt att få träffa er alla... man hann ju inte prata med alla men det var så kul ändå!!

jag var oxå lite pirrig inna faktiskt..och precsi som du kändes det lite märkligt efteråt!!

så söt din trådkorg var!!!

En stor kram Ann-Catrin

Kathys Home sa...

Hejsan! å du köpte den lilla korgen! Det gjorde du rätt i tycker jag. Det blev inte så mycket prat sådär på varsin ände av bordet, men vi får försöka träffas igen, för det var ju så trevligt tycker jag..å vädret visade ju sin bästa sida också så det var en toppendag tycker jag..Kram kat

Elisa Day sa...

Det gör inget att du lånat Nimbus länge, som en typisk katt tycker han om att vara i centrum av all uppmärksamhet! Vad kul det låter med bloggträff, kanske man borde ordna en sån här uppe i norr också. Vad fin Harrys syster var, gillar speciellt hatten! Kram

Millas Mirakel sa...

Åhh, vad kul med bloggträff, jag hade gärna varit med !! Men det blir väl fler gånger hoppas jag.

De där trådkorgarna är så fina!

kram Camilla

lottens vita och gröna sa...

hallå katta!IDAG KÄNNS DET JU SÅ BRA; ATT DET ÄR ÖVER; HIHI! nä men att det vart sååå kul och trevligt som jag hade förväntat mig, ännu trevligare, jag ångrar mig inte heller och deet känndes lite tomt efteråt som när mna öppnat alla paket på julafton, det tog slut sååå fort och så satt vi ju så att det inte riktigt gick att samtala med alla. hoppas att vi ses snart igen goa katta, då knske harrys syrra följer med och leker med ebba, hihi! varmkram lotten

Radhusdrömmar sa...

Det var jättekul att ses igår! Mysig lunch med pratiga tjejer :-)

Jättesöt liten korg du hittade, jag handlade lite blommor innan vi åkte hemåt.
Hoppas det blir fler bloggträffar.

Ha det gott!

Kram Johanna

Guldkorn i min vardag! sa...

Kul med lyckad bloggträff, förstår om du var nervös det skulle jag också vara.
Det har varit lite si och så med mitt bloggande(eller är) så man är lite ringrosig. Uppdatera mig och såg att sonen aritsjuk, hoppas att allt är ok nu, tur att det finns fina sjukhus.
Här i norr är det bara kallväder riktig vinter med bara 8+grader, men det blir väl bättre...
Kram Ulla-Bella

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Förstår dig fullständigt:) trådkorgen är jättesöt!!!

Jättekul initiativ med en bloggträff tycker jag!

Kram Annica

Hannas form sa...

Å, den FINA korgen...skulle ha kunnat köpt allt dom hade!!!

Duktiga du som syr så fint...önskar jag oxå kunde!

KRAM Katta!
Hanna

Elzie sa...

Vad kul att du "vågade" ge dig iväg. Måste vara roligt att träffas på riktigt också och inte bara genom en massa trådar.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Bara Gry sa...

Nej, men åååh så mysigt med bloggträff. Jag vill också gå på en... :-( Varför ska man bo så himla långt ifrån er alla!!

Kan tänka mig att det blir lite nervöst och spännande sådär när man sitter själv och väntar. Lite läskigt nästan. Jag måste in och kolla på bilderna som du länkar till.

Ha en fin kväll och så skönt att det börjar ordna upp sig för sonen ;-)

Kram Gry

Glitter & Marsipan sa...

Det låter som ni haft trevligt på bloggträffen.Och Rosendal är ju så vackert.
Det var en fin korg...nästan som en liten brudkrona.
Harry Potters lillasyster var ju en liten söting.
kram Anette