lördag 26 april 2008

Vita blommor och zink...


Zinkkorset har hamnat i en zinklåda...



Trädgårdsgroda i grått förståss...


Liten lykta i zinklådan...


Köpte vita nejlikor till zinkkrukorna...

Min blomlåda med lavendel, den gamla julrosen,
en vit ros och murgröna. Köpte en ljuskopp på pinne
från Lisbeth Dahl att stick ner i en kruka.
Bordet är ju det gamla slagbordet som inte fått sig
nån färg än men så småning om så ska det nog hända.
Har fått en award av Rosa hemmet !!! Tack snälla du.
Jag har nu fått den tidigare och delat ut så jag ger den
nu vidare till er som tittar in här men tidigare inte fått
den. Varsågoda!!!
Önskar alla som besöker mej här en bra Lördag!

14 kommentarer:

Änglahem sa...

Morgon Katta,

Dessa bilder är från balkongen va? Ser så himla härligt ut!! fint och donat! Zinkkorset.....*suck* vill jag också ha ett sådant.....*suckar*. Det känns som att detta kommer att bli en suckarnas dag*fniss*. Kroppen värker, arbete både inne och ute som väntar. Sen måste jag ju vila lite för att orka köra till Värnamo i morgon bitti för bloggträffen*suck* Inte suck på det viset, ser verkligen framemot söndagen, ska bli jätteskoj. Men en 2 timmars bilresa tar på mig...
Vad innehåller helgen då vännen?
Hur går det med tösens blåtiror?

Ha en skön helg!! Vi hörs på måndag!!

Kramar i massor/Ulrika

Vita ljuva tankar sa...

Så härlig balkong du har! Jättefina planteringar! Håller också och donar lite på min balkong. Inte mycket yta, men väldigt mysigt och skönt att kunna vara utomhus.
Det korste är ju bara WOW. Vilken bra idé med ljuslyktan på pinne. Den "snor" jag ;-)

Önskar dig en härlig helg på balkongen!

Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad härligt det är med zink! De flesta blommor gör sig så himla bra mot det zinkiga!

Din balkong ser verkligen förtjuuusande ut ;)

Kram Annica

Nettan sa...

Vilken härlig balkong & va fint med zinkbyttor & ljuslykan.
Kram Nettan

Rosa Hemmet sa...

Självklart behöver du inte ge den vidare när du redan har fått den! :) Jag ville bara ge dem till Bloggarna som jag tycker tillför mig mest! Det är inte så lätt att hitta bloggar som har mkt färg! Håller med dig om att vitt är snyggt men färg gör en så glad! :)
Trevlig helg!

Gårdsromantik sa...

Zink är verkligen vackert - har själv ett stort trädgårdskors i gjutjärn som är så vackert!

Kram Maud

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Jeg elsker sink! Synes det er så vakkert og sommerlig med hvite og gjerne rosa blomster til :-)

Merkelig at de vil bygge så mye helsefarlig på den fine hvitveisflekken deres... Høres litt skummelt ut med smittefarlige greier, ebolavirus osv. Det må dere ikke finne dere i; kjemp videre!

Ønsker deg en flott helg!
Klem fra Britt :-)

Aalerud Stall sa...

Obs, glemte å gratulere med prisen! Gratulerer, den var vel fortjent :-)

Mamma Millan sa...

Mysigt..så fint du gjort!!!
Fint med lyktan mellan blomorna!!Zink är ju rtt underbart material!!
Allt skönt med balkong med ju!!!

Du får ha en go helg,,,,nu ska ut o ..phuu målas igen, sen väntar väk go mat o körslaget...slappai soffan..får blogga mer då;)

Ha en underbar helg!!!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan!!

Minikex-living sa...

Åh vilka fina zinksaker du visar. Älskar grodan, den skulle jag vilja ha.
kramar Malin

lottens vita och gröna sa...

guuuuuuuuud vad fint du har, vilka urfinasaker, älskar korset där! oh du ska många pris, du är uberhärlig! varmastekramen lotten

Grindelunda sa...

Vilka vackra zinkföremål du visar. Jag tycker det är så snyggt.

Nej du...jag har inte bakat själv den här gången. Småkrusa är inte riktigt min grej, men jag ska anstränga mig till sommaren när du ska gästa min altan ;)

Haha...kunde tro att jag gissade rätt ang. vår gemensamma bekanting.

Må så gott! Kram från Gilla

Titti sa...

Hej! Tack för din fina kommentar på min blogg (underkalas-eken)! Åh, vad fint du gjort med din plantering! Julrosen passar så bra till zink! Grattis till utmärkelsen!! Ha en fin kväll! /Titti

Mamma C sa...

Zink är mycket snyggt, verkligen fint.
Kram Mamma c