söndag 20 april 2008

Utmaningen:Senast,bäst,sämst...

Förvaring, det var det senaste jag skaffade
till mitt hem. Köpte de här boxarna på
Hemtex det var 70% på dem så man fick
två för trettio kr.

Bästa inköp: det är nog det här bordet,
köpte det när vi flyttade till den här
lägenheten för sju år sen en av de få
möbler vi faktiskt köpte,jag gillar
verkligen det här bordet.
Åsså till sämst då...
Vackert guldigt...

Inte så vackert guldigt...

Överkast...



Det här överkastet köpte jag med när vi
flyttade hit.Jag hade spanat på det länge
i min favoritbutik men det kostade runt
femtusen och det tyckte jag var för dyrt.
Sen när vi presis flyttat och jag hade lite
extra pengar på fickan hade de sänkt priset
till tretusen så jag slog till och var riktigt glad
över det ett tag, ända tills det började krackelera
i alla sömmar och broderier. Det tålde verkligen
ingen ting.Sen är baksidan så glattig så det glider
hela tiden av sängen och ser slarvigt och fult ut.
Numer får det ligga hoprullat för syns skull bara
på en smidespall i sovrummet.
Nu ska jag ju föra utmaningen vidare och jag
hoppas att dessa bloggar vill anta utmaningen.
Om ni inte redan gjort det.
Det var allt för idag, önskar er en trevlig söndag!

16 kommentarer:

Mamma C sa...

Lådorna var ju ett klipp. Men överkastet din krake, vilken miss. Jag har ett överkast som oxå är så där glattigt så att det bara glider. Fast et var inte sådär dyrt.
Kram mamma c

Gårdsromantik sa...

Vad trist med det vackra överkastet.
Lådorna däremot var ju ett superfynd!

Klart jag antar utmaningen - skall nog tänka på det till imorgon...har ju lovat att berätta om snickarglädjesböckerna jag köpt.

Kram Maud

Änglahem sa...

Hej Katta,

Ajaj...det var ju ett mindre bra köp för att uttrycka mig milt. 3000:- och så ligger det bara ihoprullat! Men jag vet, ibland blir det alldeles galet, så har man sett framför sig hur fint och bra det skulle bli...Fast det ser ju bra ut där ihoprullat med*hihi*

Utmaningen har jag fått...någonstans ifrån innan....hrmmm det står still...inte bra det här...jaja....så det kommer hos mig med....när jag klurat klart...bäst=ok, senaste=ok men sämst....???? finns nog både ett och annat att välja på.

Ha en skön söndag i vårsolen den glada!!!!

Kramelikram/Ulrika

Aalerud Stall sa...

Hei Katta :-)

Joda, klart jeg tar utfordringen! Skal nok alltids klare å vise det som er dårligst (semst) i alle fall :-)
Ergelig å kjøpe dyre ting, som ditt overkast..., og så er kvaliteten dårlig; da blir jeg irritert! Men det er vel reklamasjonsgrunn selv om det er kjøpt på salg?

Kult med den lekatten som jaget haren! Tror lekatt er det samme som røyskatt på norsk; raske, små skapninger som det lages hermelinpelser av når de har vinterpels (hvit)? Stakkars, lille harepus da, han var sikkert glad for at dere var der og kunne passe på han!

Nå skal jeg og datteren ut på ridetur, og jeg tar med kameraet for å ta noen vårbilder i solen :-)
Skulle ikke forundre meg om vi møter på de to elgene som var her på besøk... Møter rett som det er elg på tur, og de finnes ikke redde når vi sitter på hesteryggen, så de kan komme ubehagelig nære! Hestene er derimot redde for elgen, så det gjelder å være oppmerksom i tilfelle det blir full gallopp i motsatt retning, hi,hi...

Ha en superfin søndag i Stockholm!
Klem fra Britt :-)

P.S Glemte å si at det bordet ditt er kjempefint! Ser ut som det passer perfekt inn i ditt hjem :-)

chatrine sa...

Heihei!
Ditt interiør er bare så fantastisk fint, og spennede!! Alle mønstre og farger, fantastisk!!!!
Ønsker deg en kjempefin søndagskveld!
Klem fra chatrine:)

Elisa Day sa...

Jättefint överkast! Synd att det var så dålig kvalite! Har många kuddar från Indiska som också åker isär och är fula. Du hade gärna fått följa med till Cypern! Lovar att ta många bilder och visa sen! Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad trist!!! När man verkligen lagt ut en större summa på något man verkligen vill ha och det blir skit av det hela...åh så trist! Men du får glädja dig åt det jättefina bordet. Och vilka fynd du gjorde när du köpte lådorna:)

Kram ANnica

Vita ljuva tankar sa...

Åhh så frustrerande och irriterande när så dyra saker inte håller!!!
Lådorna var ju kalasfina!

Kram i vårsolen

Glitter & Marsipan sa...

Vilket härligt bord,och vad mysigt det ser ut i ditt vardagsrum.
Men stackars dej,vilken urusel kvalite på överkastet och till det priset.jag hade grämt ihjäl mej.
Må gott
/Anette

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilka prisvärda lådor! verkligen!
Och bordet är inte så tokigt precis...

Men överkastet ... usch så trist. Hade grämt ihjäl mig....

Ha en fin vecka!
Kram Hanna

Rosa Hemmet sa...

Hej hej! Såg dina lådor idag när jag var på staden.. var sååå nära att köpa de där lådorna idag men jag kom på att jag inte har någonstans att ha dem :p
Klart jag antar utmaningen, ska bli roligt... Men det kanske dröjer några dagar för jag har rätt mkt nu. Meddelar dig när jag har gjort den:) Jag verkligen älskar din blogg, den är så härligt... Färgglad och man blir verkligen glad av alla färger! kram

Mamma Millan sa...

Härligt inlägg,,så snabb du är...har inte ens tänkt ut allt än!!!!;)

Vilket fyndpris ju..ni har såå mysigt, såå orientaliskt...jättevackert hem..överkatet var ju underbart..synd att det inte funka då....men vackert på pallen ändå..vill med ha en sån pall ju!!

Ha det så fint!!
Soliga söndags kramar Millan!!

Rosa Hemmet sa...

Jag menar vart enda ord :) Har länkat till dig nu, för det blev lite kärlek när jag såg din blogg :)

lottens vita och gröna sa...

halloj katta! bordet är sååå fint! överkastet är ju ett konsverk. vad synd att det håller så dåligt!

ha det gott! varmkram lotten

Guldkorn i min vardag! sa...

En utmaning, visst vännen ska klura någon dag så får vi se.
Ha en bra måndag och sköt om dig!
Kram Ulla-Bella

svartataket sa...

Vilket fynd på lådorna!! Bordet var jättefint!Trist med överkastet..
kRam