tisdag 8 april 2008

Turkost asiatiskt...





Turkost tycker jag är en väldigt vårlig
och sommrig färg. Den lyser upp och gör
mig glad. Det turkosa parasollet fick jag av
min moster för trettio år sen det corall-
färgade är lika gammalt. Har använt dem som
taklampor i olika omgångar, lagat små hål i
dem och hållit på. Nu står de mest i ett hörn
och vilar som prydnad. Asken köpte jag på
Indiska för ett par år sen. känner att det är
hög tid att våra till det hemma nu inte för att
vädret här är vårlikt just i dag bara grått men
vadå? grått är väl en snygg färg med eller?
Utanför vårt sovrumsfönster finns en liten
skogsdunge där blommar det för fullt av
vitsippor nu och i går såg jag gullvivor utanför
ett hus vid sonens skola. Buskarna börjar bli
gröna så snart brakar det väl i väg och blir riktig
vår snabbt skulle jag tro. Sambon är allergisk så
för honnom kommer det nog att bli jobbigt en tid
själv tycker jag det blir knepigt med vad man ska
ha på sig i mellantiden det är inte så lätt med vare
sig kläder eller skor nu. Fast värre bekymmer kan
man ju ha förståss.
En bra dag till er alla!
OXO

14 kommentarer:

chatrine sa...

Heihei!
Så hærlig! Å flotte farger!
Først trodde jeg disse var små parasoller (ja sånne men får i drinkene sine i syden, hehe) Men så, så jeg jo at de vare store!:) Nydelige var de i allefall!
Ha en fin dag!
Klem fra chatrine:)

Surrande Humlan sa...

Jag gillar oxå turkost - fast har det inte i så mycket inredning utan på en del sommarkläder :D

Änglahem sa...

Härliga färger!!! Har du haft dom i 30 år?! Måste vara något slags rekord! att dom har hållt?!!

Här ser ut att bli vårväder här idag med, ändå är det bara nedförsspinn.....Återkommer när jag kommer upp över ytan igen.

Ha det så gott min vän!
Kramar/Ulrika

Mamma Millan sa...

Go förmidda!!!
Underbara bilder ju..somn tavlor..kan du förstora o rama in!!!!

Såg kommentaren om drinkparasoller..kul!!!;)

ja , gillar med färger..tyrkost är vackert , så fint till sommaren när man är lite brun o så!!!
hemma är jag dock lite feg med det,,,blir mest vitt, svrt o jordnära..men lime har flyttat in hos oss!!!

Men vad härligt, vitsippor o gullvivor..ni ligger stget före..här är det sista faseen på krokus!!!
Ha en skön vecka!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Glitter & Marsipan sa...

Turkost är jätteläckert.
Du är verkligen en färgklick.
Och vilken vacker ask.
Ja,det där med kläder är ett kärt bekymmer på våren.
Stackars din man,det är nog många som har det tufft på våren.
/Anette

trollmor sa...

Turkost är ju en härlig färg både i hemmet o i kläder.
Det är jobbigt när man är allergisk
I min ungdom åkte jag ut o in och fick sprutor när anfallen kom.Men nu är det mycke bättre tack o lov.
Ha en skön kväll
kram ewa

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ääääääälskar turkost! Härligt!

Kram Annica

http://richiesliv.blogg.se sa...

Go´kväll Katta!

Tack för titten! Jo, verkligen kul att få åka...

Håll utskikt i sommar, jag har överraskning till Er §:-))

Ha en skön kväll,
//chie
http://pikitinianos.blogspot.com

http://richiesliv.blogg.se sa...

Jo, glömde att färgerna är mina älskling färger.

Tyvärr...mina saker är inpackad för flyttning snart!

Kul att ses hos varandra.


Kram,
//chie

Grindelunda sa...

Jag hade ett sånt där rosa parasoll "förr i tiden". Tyvärr är det demolerat, men jag använde det också som taklampa.

Tycker synd om din käre sambo som är allergisk. Maken min är allergisk mot gräspollen och har fått sprutor för det under snart 3 års tid, och han har drägligare somrar nu.

Kram från Gilla

Guldkorn i min vardag! sa...

Visst är det väl härligt med vårliga färger nu när vi går mot vår. Vilken vacker ask, och paraplyerna är så sköna.
fick reklam från rusta som visade plastmattor med fjärilar på i olika pastelliga färger, blev så sugen på att köpa i grönt till köket.
Så härligt med grönskande buskar, blir lite avunds..
Kram Ulla-Bella

Mamma Millan sa...

Hihi;)
Tack tack!!

Vet du vad ..just nu skulle jag behöva en STOR drink som passade de där "drinkparasollen"!!!!!!!!
Ka du skicka över en tror du!!!!
Inte min dag i dag!!!!!!!

Kram Millan

Mamma Millan sa...

Japp, idag klarar jag vad som helst!!!
Gråtit stora krokofanttårar här hela eftermiiddan..låter barnskigt, ja vet..var hos frillan ju..odet blidde inte så bra...snarare KATASRTROF!!!!!!!!!!

skickar mail i stället!!
kram!!!
ps tack för drinken!!!!!!!

Vita ljuva tankar sa...

Ett sådant parasoll önskade jag mig när jag var liten...jag fick aldrig ett.
Turkost är så vackert, speciellt på sommaren!

Kram