torsdag 24 april 2008

Torsdagstemat: rutigt...

Visst är väl den här korgen lite rutig?

Min vita glasmosaikskål=rutig...

Turkos glasmosaikvas...

I vårt badrum fanns en hel del rutigt...

Liten luffarslöjdkorg absolut rutig...

Den här rutiga kudden hade ju kunnat passa
in på gårdagens tema blommigt med men då
hade jag så mycket annat att visa så den fick
bli med i dag i stället som rutig.
Här i huset är vi sjuka igen!!! Ute skiner solen
som den vackraste sommardag men vi sonen
och jag sitter här dunderförkylda igen, vad trött
man blir när det aldrig ger sig så här har det hållt
på sen i februari nu, minst. Önskar er en skön solig dag!

17 kommentarer:

trollmor sa...

Vilka härliga rutor du visar idag.
Förskylningar kan vara väldigt envisa. Ifjol vinter satt ett envist virus i mig hela 14 veckor.
Fast det var minst fem år sedan jag hade varit förskyld.
Krya på dig.Japp de e en bernersennen vi har.Hon är den goaste och lättsammaste hund man kan tänka sig.Hon skänker oss så mycke glädje.
Ha en bra dag
kram ewa

Kathys Home sa...

Vilken söt rutigt blommig kudde du visar...verkligen jättesöt!!
Inte kul med sjukdom du, jag har klarat mig bra från det som tur är, men så finns det ju inga småbarn i familjen heller kanske en av anledningarna..Krya på Er...//kat

Änglahem sa...

Usha mig då Katta,

Förkylda?!! Nu!! Vad tråkigt! och idag verkar det ju bli, iaf här nere, en absolut strålande vindstilla dag!! De två senaste dagarna har det blåst snålt, men idag!! ska jag vara ute hela dagen!
För en gångs skull så behöver jag inte hämta några barn redan 11.30, flickorna är på utflykt med skolan och kommer hem 13.40! Fy på mig, dom skulle bara veta att mamma tycker det är skönt att få vara ensam i så många timmar!*fniss*

Rutigt är snyggt, och korgen går definitivt under rutigt, snygg!!
Likaså är dina glasmosaiksting så fina!!

Krya på er!!!!
Kramar/Ulrika

Rosa Hemmet sa...

Ju mer jag kikar på din blogg ju mer vill jag flytta hem till er, ni verkar ha det så mysigt:) Fina rutor. trevlig dag. kram

Joanna sa...

Massor med fina rutor var det här. Snyggt med blommorna på första bilden=)

lottens vita och gröna sa...

nämen snuva...stackars er, hoppas att et snabbt över, här börjas det med...vi har dop på lördag, bra vi klara det, med allt...ska bakas, nästan klar och övas min man och jag ska sjunga, varför bestämde vi det....ebba ska sjunga, är hes, nä håll tummen att lör går vägen!

härliga rutan du visar katta, visst blir man vrickad av den här utmaningen, ser alllllllllllt imöster nu, allrahelst dan efter så idag kommer jag på massor med blommor jag hellre skulle ha visat, kul utaning iaf! varmkram och kryapå er//lotten

Mamma Millan sa...

Goförmidda!!!Finfina rutor!!!!
Fin ljuslykta!!!!
Ne han aldrig fota massa går..hhade fönstrena i tankar o lite annat...tog lite kort, men de han ju aldrig föras över,,,får ta flätat i morn i stället..kul med tema..men det tar lite extra tid!!

Jo scouterna..lite kul så, finns ju många olika slag , men vi är med i det vanliga , svenska...
har själv gått i all år ovart ledae förr...nu har jag dock helt tappat intresset..blivit för bekväm...allt har in tid...
ne inte så många med..det har ju lite töntstämpel...men tjrjerna tycker det är kul,,mycket läger o hajker o vara ute, det gillar dom...men som sagt, orkar inte aktivera mig själv i det längre, de vill ju jag ska va ledare åt dom ..men neee..

ha en härligt fin dag..jag ska gå ut o måla nu..medans de är skuggigt där...

Jo visst...huset tar ju massa tid...inte för att man behöver skura tak som vi gör;)...grejar man ute så förfaller det inne...men vill bli klar med altanen nu i början av våren, så man kan njuta av den sedan...fyller jämt i maj...då ska den invigas!!!!

Kram vännen!!!

millepillan!!

Johanna sa...

Fina rutiga saker du har! Korgen var söt!

matte sa...

söta rutor du visar!
ha en bra dag trots snuva :)
matte

Vita ljuva tankar sa...

Vad tråkigt med sjukdom :-(, snyt dig med en rutig näsduk idag bara ;-)

Vilken lovely blomsterkorg du visar!

Kram och krya på er!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härliga rutor du bjuder på idag!

Kram Annica

Mamma C sa...

Här var det massor av rutor.
Kram mamma c

Minikex-living sa...

nu finns också mitt bidrag på det rutiga temat. Så fina dina mosaiksaker är och kudde du visar är helt ljuvlig.
kramar Malin

Linda P sa...

Oj, så mycket rutigt! Kul! Ha d fint! kram

En inredoholic sa...

Här var det rutor igen.. jag verkar missat det helt! Underbart fina rutor :)


Ha en skön helg! Kram Jannice

Designtjejen sa...

Vad fint! Det är så roligt med teman... och så kul att se alla andras tolkningar :-)
kram

Monkan sa...

Jaa, korgen är absolut rutig, och glasmosaik, det är ju så fint!

Kikade på ditt blommiga också, supersöta koppar! Jag gillar verkligen gamla blommiga koppar, fast jag har planterat blommor i några av mina :-)