måndag 21 april 2008

Temavecka:mönster...


Randigt...





Den här veckan har jag hakat på en temavecka om:
Mönster. Dagens mönster är randigt!
Det är Ella med bloggen Ellas inspiration som kommit
med iden. Dagens mönster är randigt!
På de översta två bilderna har jag tagit närbild på mitt
bordsben som jag hittade på Myrorna för ett tag sen,
bilderna under är en fattigmanssilverljusstakar och sista
bilden är en kelimkudde som ligger i den fortfarande
omålade kökssoffan i hallen. Kanske man skulle ta sig
iväg och köpa lite färg till den soffan i veckan så det blir
nåt gjort här nån gång. Om ni vill vara med på temaveckan
kan ni ju kika in hos Karin så får ni veta mönstren för resten
av veckan. Ha en bra dag allihopa, kram Katta!

17 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Snygga prylar, härliga ränder! :)

Änglahem sa...

Morgon Katta,

Ytterligare en dag med strålande sol!! Så härligt sååå...

Fina saker du visar idag. Du kallar det randigt jag vill kalla de bulliga och goa! Ja förutom kudden för den är ju onekligen randig! Fast jag förstår vad du menar med rand på de andra två också det var bara att det första jag tänkte på var "bulliga och goa". Iväg med dig nu och köp färg!! *tihi*. Själv ska jag iväg och veckohandla, skulle gjorts i fredags men efter min och storsnuttan sväng på stan så orkade jag bara inte....så det får bli nu istället.

Ha en jättehärlig dag vännen!
Kramar/Ulrika

Johanna sa...

När man börjar kolla så finns det ränder överallt. Jag gick runt med kameran hemma och hittade många alternativ, men valde tillslut våran tapet. Fina randiga saker du fotograferat

PiM sa...

jättefina bilder - hittade ränder överallt, när jag börja kolla runt // PiM

Livet i byn sa...

Vad kul det är att få se vad all hittat på för nåt på temat randigt.

~Livet i byn

Mamma C sa...

Mycket fina saker med ett härligt mönster på.
Kram Mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härliga bordsben ;) Kul att se dessa randiga tingestar på bloggarna. Själv hade jag funderingar på att haka på även jag. Men jag kan inte lägga upp bilder idag så jag avvaktar och tittar istället på era ränder...

KRam Annica

Mamma Millan sa...

Å så fina tolkningar!!!
Mitt tema blidde i naturenstecken;)
säger som Johanna..vad mycket ränder man hittar ju..ska bbli kul med prickigt i morron!!!!!

Ha det så fint i vår solen!!
hoppas ni får en härlig vecka!!
kramar Millan

Maria sa...

Fint med randigt i olika material,
fina saker du fotat!

Kram Maria

Gårdsromantik sa...

Vilket läckert ben!
Härliga saker!

Kram Maud

Glitter & Marsipan sa...

Du tar ju härliga bilder.
Fina saker.Jag måste nog gå runt och kolla ränder här.
Anette

Zoey sa...

Oj vad mycket randigt man egentliten har hemma när man börjar att tänka efter lite *S*

Ellas Inspiration sa...

Roliga randiga tolkningar!! Vi ses imorgon! Kram Karin

trollmor sa...

Härliga ränder du visar.När man börjar tänka mönster typ randigt så finns det faktiskt överallt.
kram ewa

Linda P sa...

Ohh, gillar din tolkningar!!

lottens vita och gröna sa...

oh så fina rändder du har! jag med är randig idag och i morrn är det prickar...inte så mycket min melodi!kram lotten

Linneagården sa...

Hej Katta.
Jag gillar både randigt & fattigmanssilver, så inlägget passade mina ögon, hihi.
I morgon ska barnen till Ann för frisering, tur att vi har "frissan" i byn.
Hoppas du får en härlig vårskön vecka. Må så gott /madelene