söndag 6 april 2008

Skugga på gardinen...

En skugga på min gardin.
Fick en stor lila blommbukett av mina
grannar min "kompis" Fanny5år hade
valt den till mig. Tack kompis!
Har ett par stommar till lampskärmar liggande
kommer liksom aldrig igång med dom bara.
Inget ont sagt om volangskärmar i vitt linne
men här i huset gäller nåt helt annat, vi får se
vad det blir av det hela om det blir nåt ens.Har
sett en del snygga skärmar med fjädrar kanske
det kan va nåt eller budoair-kitsch i lila med
fransar och tyll vi får se.
I morgon är det dax för dagis för lilla Em igen
jag oroar mig bara för vad hennes kompisar där
ska säga när de får se blåtirorna runt ögonen hon
ser verkligen ut som en panda eller en tvättbjörn
eller möjligen en indian med krigsmålning.Och på
Lördag ska hon på prinsesskalas, får hoppas det
har bleknat tills dess. Men bra mår hon i allafall
hon kvittrar och är glad som vanligt och bryr sig
inte så mycket om det själv. Al han känner sig nog
lite smått kool med ärr på kinderna presis som
sin idol Harry Potter.
Önskar er en lugn skön söndag!

15 kommentarer:

Änglahem sa...

Det är väl det fina med barnen...dom bryr sig inte så mycket som vi vuxna om hur dom ser ut! Klart att det är coolt att likna Harry Potter!!

Din lilla kompis vet vad som går hem hos Katta!! Jättefin bukett!!

Ska bli spännande att se vad det blir av lampstommen?! Något spektakulärt iaf!!

Ha en jättebra söndag!!
Kramaaar/Ulrika

Ps. Lillsnuttan blev väldigt förjust i dagens Katta bild!! mig med...!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken fin blombukett!

Skönt att höra att barnen dina är ok. Jag håller en tumme för att den lilla damen blir av med blåtirorna till prinsesskalaset!

Skön söndag!
Kram Annica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej igen! Och tack för ideérna till min tomma lilla vägg... Det är faktiskt lite lustigt men samma ide slog mig igår...ja med fotona alltså...Därför började jag härja runt i Photobucket och gjorde om en massa bilder i svart/vita, gråskala osv...

En skyddsängel skulle jag gärna sätta upp men det blir nog jag som får skydda den mot mina vilda barn...;)

Kram Annica

Dorthe sa...

Ska bli jättespännande att se hur dina skärmar blir :-)

Kram
Dorthe

Mamma Millan sa...

Hello födelsedagsbruden!!!Hopas elgen blidde bra o du satt väl inget med nya datan va;)

vacker blommbukett!!!

Ska bli spännande att se vad du hittar på till lampskärmarna ..ser fläckert ut!!!

Me hur går det med kidsen...inget kul ju!!!!!Hoppas det lägger sig snart..ja alltids lite känsligare för tjejer..som sagt, för killar kan det ju va lite coolt så!!!

Ha en skön söndagskväll!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Mamma Millan sa...

Men Millan millan!!!!!!!!!!

fläckert, vad är det..menar ju "Läckert", och "hoppas helgen"

;)

trollmor sa...

Ibland måste projekten ligga o mogna till. Sedan brukar det gå som en dans att få till det.
Vilka fina blommor
kram ewa

Mamma Millan sa...

Hellojsis!!!
tack tack!! Men så kul maken pysslar..kan du inte visa?? ler åt tanken att min man skulle sätta sig o pilla med nåt pyssel;)
Finns bara inte..hihi!!!!
Jo ska visa min lila syatalje för dig! Får du se om den verkar vara rimlig!!!
tror de är typ samma ..cernit o fimo..vet faktiskt inte..använder båda!!Men du är ju underbart pysslig ..dina underbara tovade små bakelser..så fina!!!!Kan du ju sälja ju...vill med prova på tovning..DET ar jag faktiskt aldrig gjort..hinner inte med allt jag vill!!!;)




Ha en skön vecka på dig Katta!!
Imorgon ska jag följa med maken till gbg..han ska dit i jobbet, så jag fska strosa på stan..dock köpförbud:(
KRAM!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Mamma Millan sa...

Klart jag tar med kameran:)

lottens vita och gröna sa...

oh dessa lampskärar ska bli spännande att se! hoppas att blåtirorna lägger sig, stackars...varmkram lotten

Kära Stina sa...

Gillar din blogg. Mysig och vackra bilder på blommor. Här blir man glad :) Ha en bra dag! Kram Kerstin

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Håper det går bra med ungene, det er ikke noe morsomt når de skader seg! Men at det er kult å ligne Harry Potter kan jeg godt skjønne :-)

Nydelig blomsterbukett du fikk! Akkurat slike farger som jeg liker. Men tøft med svart også da... Gleder meg til å se den lampeskjermen når den blir ferdig :-) Hvis jeg en gang får meg lukket blogg, kan jeg vise den kjolen jeg hadde på russeballet, den svarte altså. Russeball er det samme som studentball, ja. Den var ikke så flott som den du viste bilde av, men hadde underskjørt i tyll og en svart sløyfe på skulderen. Overdelen var skråskåret (slutten av 80-tallet...) og det var prinsesseskjæring på underdelen. Stoffet var svart sateng. Jeg følte meg som en prinsesse på ball :-)

Håper du får en flott uke!
Klem fra Britt :-)

Mamma Millan sa...

Hej gummsis!!!
tack för såå fina ord!Du är så go!!

Ne känner lite nu med, när vädret börjar bli finare ..att det kommer nog bli lite mindre bloggande för min del....hur ska man hinna allt??????Så mycket man vill ju!!!
Vissa dagar har man ju helt enkelt fullt upp med annat ju....hinns inte med....

får väl passa på inna den "riktiga våren är här;)!!!

I en röd liten stuga med vita knutar... sa...

Oj vad det hänt saker hos er när man inte tittat in på ett tag,
gratulerar på födelsedagen i efterskott =)

Väntar spänt på vad som ska hända med lamp stommen...

Kram Annika

Guldkorn i min vardag! sa...

Det är så många bloggisar som har fyllt år kommer inte ihåg om jag grattat dig men skit det samma här kommer iaf. ett hejrungande grattis till...
Vilken fin laptop..
Ska bli skoj och se vad du hittar på med dina lampskärmar, nåt med fjädrar"låter spännande"..
Läste vad kidsen råkat utför, sabla otur, men det är ju så cool med Harry Potter.
Kram Ulla-Bella