söndag 27 april 2008

Silverblänk och pinata...

Köpte den här glas-struten på Berry, den
har metallspets och en liten brodyrkant
upptill man sticker bara ner i krukan och
har värmeljus i.
De här stjärnorna i fattigmanssilver är väl
egentligen julstjärnor men vaddå i det här
huset är de välkommna framme året runt.
Eller kanske jag ska ta ned dem nu då.
Tände lyktan från Lisbeth Dahl igår för att se
hur den ser ut i mörkret...

syns inte så bra på bild förståss.

Å, vad är nu detta???

Jo ni förstår att Em berättade att hennes
talande iller Linda fyllde år i går och vi
måste ha kalas för henne med Pinata!!!
Så sambon gjorde en slags ankpinata
som fylldes med godis. Här står Em med
Linda och hjälper henne slå sönder pinatan.
Det blev ett trevligt kalas för Linda. Ja som
ni som hängt med ett tag kan se i bakrunden
står soffan omålad ännu, känns som vi skulle
behöva barnvakt en helg för att få nåt målat
här i huset nån gång eftersom den står inne.
Om någon undrar var solen tagit vägen kan jag
medela att jag köpte solkräm i går, då försvann
solen lika snabbt som jag betalade tuben och så
är det varje år! Jag fattar ingenting, varför?
Önskar alla er en trevlig söndag!

8 kommentarer:

Mamma Millan sa...

Men katta....så det är ditt fel nu att solen är borta...köpte du solkräm för...tillbaks med den;)


Men såååå söt..pinata kalas för gossedjuret!!Så kul!!!

Så söta lyktor du visar o stjärnorna!!!Jättefina!!!

annars då..vart en fin helg???
Gillade ju Kansas bidrag i går..coolt!!!

ja , så trist vädret blidde nu..men då kan jag hålla mig inne o leta efyer min plånbok som försvunnit...bara gått upp i rök så där!!!!ÅÅ så handikappad man blir,,,,,får leta igenom hela sopptunnan ute...blääää:(
Kan slänga saker så ibland!!!

Nu har jag bestämt att gåtill ytterligare en frisör.....min lillebrosrs tjej var där i går...gjorde typ som jag tänkt..blidde inget rött alls..de verkar kunna sin sak!!!!!!!
Blir dyrt det här håret:)

Ha en underbar Söndag!!!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan!!
ps..spring illbaks med krämen nu..VILL HA SOOOOOOL!!!!!!!!!!!

Gårdsromantik sa...

Härlig anka!
Åt illern många godisar eller var det mest illermamma som var sugen?
Visst skall du ha framme
stjärnorna året om!

Kram Maud

Rosa Hemmet sa...

Haha ja det är lustigt det där med solen.. Det är samma sak när slen skiner underbart ute, man bestämmer sig för att ta på sig bikinin, smörja in si med krämen, hämta den bästa boken.. O vad händer? SOLEN FÖRSVINNER!!! :( Jaaa.. men den kommer nog tillbaka till dig ska du se! Talande iller? Nu vart jag nyfiken! Fina saker du har köpt! kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Då får man gratulera den talande iller i efterskott då;)

Kul att ni anordnade pinata...

Jag förstår precis vad du pratar om när det gäller målar-ro när man har barn...Jag vet inte hur många gånger jag har målat nattetid för att det iallafall ska hinna torka tillräckligt för att överleva barnen.

Kram Annica

Vita ljuva tankar sa...

Jaså var det DÄRFÖR som solen försvann...hihihi ;-)
Kan du inte gå och lämna tillbaka tuben...hihihi.

Grattis till den talande illern Linda, kul med pinata!

Kram

Mamma C sa...

Kallas för illern, åt den något godis då??
Kram mamma c

Guldkorn i min vardag! sa...

Hörru du min lilla sköna, låt bli att köpa solkräm, var det därför vi ingen sol haft idag lilla odåga där.
Klart att jag såg hur lyktan lyste med värmeljuset;-)
Glasstrutn var jättefin med metallspets.
Vilket kul kalas med pinata, hur gick det med godiset flög det ut i rummet?
Barnvakt kan väl jag vara är ju proffs på sånt.(skojar bara)
Kram Ulla-Bella

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Ja, det er datteren som heter Ingeborg; hun er oppkalt etter sin oldemor (vet ikke om det heter det på svensk?). Det er i hvert fall mormors mor... Vi brukte navn som finnes i familien, da vi skulle finne navn til våre tre jenter. De heter Ingeborg, Pernille og Mathilde :-)

Hadde en flott ridetur i solen ja, men i dag hadde jeg en flott ridetur i regnet, hi,hi... Joda, det regner her også nå, så vi får vel kjøpe sunspray istedet for solkrem...

Din datter er veldig smart som feirer bursdag for kosedyret! Det burde alle barn tenkt på, for da får de jo godis og kake; kult :-)
Jeg tror jeg hadde vært glad for at ilderen var et kosedyr og ikke ekte, for de er vel ganske ville?

Nå glemte jeg helt å kommentere de fine lyslyktene som du har kjøpt! Likte spesielt godt det kremmerhuset i glass (strutn, husker du?), det var lekkert!

Ønsker deg en flott uke!
Klem fra Britt :-)