torsdag 3 april 2008

Rosor, tyll och ullbakelser...

Vasen och ljuskoppen i vitt och silver
finns på lite olika butiker jag tror att de
kallas Libanesiskt glas.
På väg från dagis finns en butik med presenter
och lite annat slant in där i går och hittade den
här lite shabby chica blomlådan för 39kr det är
väl nästan loppis pris eller?
En krukros i vårt köksfönster.

Hittade den här vackra skapelsen ute
i cyberrymden nånstans.Eftersom jag
älskar svarta kläder tycker jag den är
som en svart tylldröm skulle gärna ha
en sån på mej nån gång.

Nu kommer jag att ta bloggpaus i två dar jag får
besök från Jämtland ett par dar och i morgon fyller
jag år så jag lägger ut det här fatet med tårta och
bakelser som ni får smaka på så länge. Komer tillbaka
på Lördag.Ha det så bra så länge allihopa!
XOX

19 kommentarer:

Glitter & Marsipan sa...

Ja blomlådan var ju ett riktigt fynd,
vad fin.
Tänk att få gå i den svarta tyllklänningen för en dag,det vore nåt det.
Vilket kakfat!Har du gjort godsakerna själv?
Vad trevligt med besök,ha det så bra.
/Anette

Änglahem sa...

Morgon Katta,

Vilka smarriga bakelser!!! GRATTIS i förskott vännen!!!! Hoppas det blir en toppendag!

Blomlådan var ju verkligen ett fynd! så fin så fin!

Vi får väl ordna en bloggbal! så vi alla får känna oss som prinsessor för en dag!! Hade varit något!

Ha det nu så trevlig med besök, och fira ordentligt imorgon....jaaa det är ju fredag så då är det bara att kööööra!*fniss*

KRAMAAAAAAR för flera dagar!!!
Ulrika

Mamma Millan sa...

HEJ Gummsis!!!!!
STORT GRATTIS PÅ DIG I FÖRSKOTT!!!
Hoppas du får en härlig födelsedag o kul med din vännina!!!!
Så bedårande små godsaker du bjussar på!!!!!!
Tackar tackar!mumsfilibaba!!

Japp den svarta klänningen vae väl nåt för din födelsedag att bära;) Tycker blogbal låter superskoj..hihi!!!!!!!vem vill inte känna sig som en sessa!!!!!!

ha det nu gott så hörs vi!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

39 kr bara??? Det var verkligen ett riktigt fynd!

Tack för att jag fick njuta av ditt fina "kakfat". De ser dösmarriga ut:)

Kram Annica

Bara Gry sa...

Vilken fin låda och priset!! Ibland kan man ha tur ;-)

Önskar dig en riktig fin födelsedag! Är det stor fest på gång? Du fyller väl inte jämt ;-)

Kram Gry

trollmor sa...

Grattis i förskott och ha en skön födelsedag.Vilken vacker skapelse i svart.Det var nåt bröllopspogram på tv där det var ett par som hade just svart klädsel och dom gifte sig när mörkret hade fallit osv. Det var helt klart läckert.
Fint fynd du gjorde.
Ha det så skönt o kul nu med ditt främmande. Vi höres
Kramilikram ewa

Nettan sa...

Grattis i förskott & lådan va verkligen fin & till ett bra pris med , inga fel ;0)..
Ha det gott..
Kram Nettan

Elisa Day sa...

Hoppas du mår bättre snart! Och grattis i förskott! Jag fyllde år igår! :) Vilka härliga bakelser du bjuder på. Förstår att du vill ha den svarta klännningen! Ska visa fotograftera golvet och visa sen. Sköt om dig! Kram

snusans inredningsblogg sa...

Kom att tänka på dig när jag såg dom här tygerna: http://www.amybutlerdesign.com/products/fabrics_top.php?fabric=lotus&flid=10
;)

Lotta sa...

Grattis på födelsedagen!
Fin blomlåda! Klänningen får mig att tänka på min bästa väns bruklänning. Hon gifte sig i september i fjol och var världens underbaraste svarta brud!
Kram!
Lotta

Fru A sa...

Men vad roligt med besök och GRATTIS på födelsedagen! :D

Vita ljuva tankar sa...

Grattis i förskott!!! Ja må hon leva...*trallar*:-)

Läcker klänning, läckra bakelser och en fin fynd låda...och fint besök! :-)

Ha det gott! Vi "ses" på lördag!

Kram

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Nydelige hvite ting i ditt forrige innlegg! Og den blomsterkassen måtte være ett kupp! Jeg har sett på sånne kasser på diverse nettbutikker, og de koster alltid over 200,- kr, så jeg har ikke tatt meg råd til å kjøpe en enda...

Enig med deg da det gjelder klær, jeg elsker svart :-) Hadde faktisk en svart ballkjole en gang. Den ble laget av en sydame spesielt for meg til russeballet (i Norge feirer vi russetid etter fullført examen artium på gymnaset). Det var ingen som hadde maken...
Nå prøver jeg å bruke en del hvitt og lyse klær på sommeren, men svart er fremdeles favoritten :-)

Håper du får en super bursdag; Gratulerer så mye med dagen i morgen!!! Kos deg med familien :-)

Stor klem fra Britt :-)

faster atta sa...

Lådan var verkligen ett fynd! Bara 39 kr???? Ååå, jag är allt lite avsis...ti-hi...

Goa sa...

Åhh, så gott det var med bakelser...helt underbart! Gör sinnet glatt och upptar inte höfterna..:)
Otroligt vackert goda!
Lådan ljuvligt fin!
Och dennna svarta skapelse får mig att sucka...jag älskar svarta kläder!!
Ja, jag gillar verkligen din blogg!!

Kraaaam...och den bästa helgen av alla till dig!

Goa sa...

...Oj, så glömde jag det viktigaste...GRATTIS i förskott!!!
Må dagen bli precis som du önskar.

Kraaam igen...

lottens vita och gröna sa...

grattis gumman i förskott, hoppas du får den bästa av födelsedagar!
vackra bakelser mmmmmmmm! blomlådan är ju helt underbar, fynd!

vill gärna ha en sån tyllklänning, men när, suck....

kram lotten

Guldkorn i min vardag! sa...

Grattis på födelsedagen!!!
smakar på dina goda bakelser.
Vilken klänning.
Blomlådan var ju ett fynd..
Åter igen grattis, trevligt med besök!
Kram Ulla-Bella

Änglahem sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KRAMIS VÄNNEN!!!

Ulrika


Än fungerar minnet....*stolt*!