tisdag 1 april 2008

Rosor och fiskar...


Liten emaljtavla jag fick förra året den flyttar runt
här hemma ganska ofta.Gillar rosentrycket och färgerna.

Ett par gamla tennljusstakar vi fått från
sambons släkt, jag gillar ju fisk så jag
tycker de passar i köket.
Ensam liten ros i ljuslykta i fattigmanssilver,
jag har ett litet glas inuti lyktan för att silvret
inte skall lossna.
Liten bukett av samma rosor men här
har jag tagit utan blixt så färgen kommer
inte riktigt till sin rätt här.De här rosorna
riktigt doftar ros det är ju inte alla rosor
som gör det numer tyvärr. Vet inte om det
beror på att det är olika sorter eller om vissa
är framodlade för snabbt eller vad det nu
kan bero på.
Dagens inlägg var totalt oplanerat och jag ser nu
vilken konstig blandning det blev rosor och fiskar!
Ja så blev det, den vanliga vardagen har börjat
och jag har lite bråttom sonen är redan på skolan
och nu är det Em:s och min tur att ge oss av.
Så håll till godo med rosor och fiskar.
Ha en toppen dag allesammans.

14 kommentarer:

Änglahem sa...

Morgon Katta,

Ja inte känner jag mig speciellt uppsluppen just nu, men det vänder det vet jag ju.
Bara tvungen att ta en vända inne hos favoriterna medans huset är lugnt. Bägge flickorna i skolan, helt fantastiskt...
Så mycket färska blommor du alltid verkar ha hemma, så härligt!

Ha en härlig tisdag!
Kram/Ulrika

anglahem@hotmail.com är min adress

trollmor sa...

Rosor tycker jag passar överallt.
Till fest, i sorg, kärlek osv.
Ett sånt solur hade mina föräldrar. Undrar om jag inte har det i nån av mina kartonger i garaget.Ska göra ordning grejor nu för loppis som jag ska vara med på den 4 maj.
Ha det så gott
kram ewa

Mamma Millan sa...

Hihi;) du kan ju döpa om till "fiskar o roser" ju!!!;)
Ne bara skämta...det var väl jättebra...se mina inlägg en alldeles salig blandning ju!!!!

Underbara rosor..ja har med märkt det, inte alla som doftar...tydligat märks skillnaden på sina egna i trädgården som doftar ljuuuuvligt...o på de man kan köpa på torget här(vår onsdags o lördags marknad)..de doftar ju inget!!!!
åller med..."Ä"..du har alltids huset fullt av färska blommor!!!
Försöker att ha litesnitt blommor jämt..köper billigt på torget...det blir mer liv i hemmet...tar då en av blommorna o lägger i en kopp på toaletten.....lite mysigt!!!

Japp, hemkommen fr skola o doktor nu!! Tröööttt!!
Vet du vad de sa när vi kom...efter att haft på plåstren 2 timmar, åkt fr skolan, suttit o väntat i kö 40 min....."Men ni kan inte ta testet idag...hon är ju inte på fastande mage!"
"Ni får komma tillbaks en annan da"
Trodde jag skulle krevera ju!!!!!!
Ingen som upplyst oss om det...fastan gällde bara det ena testet(diabetes) så jag sa att vi har ju gjort all detta nu + betalt för plåster haft dem på i 2 tim , åkt hit o väntat...så ni får allt göra de andra i alla fall!!
japp..så blidde det..skam den som ger sig!!!!!

phuu så jag bablar!!!
Kram MILLAN

Mamma Millan sa...

Lycka till för dig nu då!!!

nix lunchdax...ska hämta maken...så blir det om man har bilen för en da;)

kram kram

Mamma Millan sa...

Lycka till för dig nu då!!!

nix lunchdax...ska hämta maken...så blir det om man har bilen för en da;)

kram kram

Fru A sa...

Det var inte så dumt att slå in pärlhyacinterna så där i papper - mycket läckert faktiskt - min står i glasburk :D

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Nydelige rosebilder, jeg elsker roser! Gleder meg enormt til sommeren når rosebuskene i hagen blomstrer :-) Jeg vet ikke hvorfor noen roser lukter og andre ikke, men når det gjelder hageroser så er det de gammeldagse buskrosene som lukter og ikke de som er fremodlet. I hagen min har jeg blant annet en rose som heter Louise Odier og den lukter som en gammeldags rosesåpe...

Det er skeppsgulv jeg mener, ja :-)
Synes det er rustikk og fint, hvis man ikke liker lyse tregulv.
Til din Harry Potter sønn har jeg et lite tips. Det finnes utrolig mange fansider og forum hvor alle nerder kan diskutere Harry Potter i det vide og det brede! Vet ikke hvor gammel han er, men han vil kanskje helst være inne på de med svensk tekst? Da er det bare å google, så får du sikkert opp mange alternativer :-) Han kan jo også lage seg sin egen Harry Potter blogg, kanskje?

Ha en fin uke! Klem fra Britt :-)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Mmmm ljuvliga rosor...Kan nästan känna doften av dem ända hit:)

Ha en skön dag!
Kram Annica

Änglahem sa...

Hihi...om jag skulle ta och lägga lilla Klara på tangentbordet...hmmm kan jag ju skylla på henne när jag inte hinner som jag vill!! Värt att fundera på*fniss*.
Hon är nog lite för stor kom jag precis på....ibland fungerar kontoret, men bara ibland!

Kramis

Lena sa...

ÅH, VILKA HÄRLIGA ROSOR OCH TAVLAN ÄR JU FANTASTISK. SVENNE HÄLSAR TILLBAKA, JAG GÖR STYLING BÅDE I HUS OCH LÄGENHET. HA DET GOTT. KRAM LENA

Sockersött sa...

vilka härliga blommor och din fattigmansilver vas är underbar, gillar även din plåttavlan.

Kramar Kia

Jema Rose sa...

Jag gillar verkligen den tvålpumpen från Hemtex, i köket har jag redan en vit i porslin, annars hade jag nog köpt 2 idag :)

Du har det så mysigt hemma hos dig! Jag var HELT inne på en stil tidigare med indiskt & kinesiskt, men jag är ganska så ombytlig av mig...

Kram, Jenny

<3

Guldkorn i min vardag! sa...

Jag älskade den rostavlan i emalj, vill ha!!!
Kram Ulla-Bella

lottens vita och gröna sa...

halloj vännen! här är ett rosfan till...din emaljskylt är helt underbar! så fint med vaxat papper! ha det gott! varmkram lotten