lördag 19 april 2008

Mjuka färger...






Gjorde en liten rosa boll av krysantamum
från en bukett som klarat sig ända sen jag
fyllde år för ett par veckor sen.
Vasen från Stockholm oriental används ibland
som ljuslyka i stället så den lilla ljuskoppen
får sällskap. Jag har blivit utmanad igen.
Den här gången är det Mamma Millan som
utmanat mig att visa vad jag har för inrednings-
inköp som jag gjort :
-bäst
-sämst
-senast
Ska tänka efter lite, ta några bilder och återkommer
med det i morgon och sänder då utmaningen vidare.
Ha en bra lördag allihopa!

15 kommentarer:

Änglahem sa...

Förmiddag Katta,

Vad fint, ljuvliga färger!!
Vasen/Ljuslyktan är bara såå fin!

Ha en bra lördag vännen! Solen skiner på er med vá?

Kramar/Ulrika

Rosa Hemmet sa...

Åh så fiiint :) Man blir ju kär av all romantik du sprider på din blogg!

Gårdsromantik sa...

Härlig rosa färg och vilken vacker vas.
Taggtrådshjärtat var superfint! Har du gjort det själv?

Kram Maud

Kathys Home sa...

Vilken jättefin boll å den passar så bra i vasen, jättesnyggt. Det är så härligt med äkta vara ..att förgylla sitt hem med..Ha en skön lördag//kat

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Nydelige farger du viser! Blir glad av å se på, jeg :-)
Morsomt å lese ditt forrige innlegg om storbylivet... Tenkte på deg i går kveld da vi hadde to elger på verandaen! Tuller ikke altså, de spiste av høyet til hestene og gikk over uteplassen vår... Tok bilde av dem, men det var mørkt så kvaliteten ble ikke den beste. Uansett så er det nettopp disse kontrastene som fasinerer meg her i bloggverdenen; med storbyliv og landliv, og hvor forskjellig hverdag vi har. Like bra på hver sin måte :-)

Kult at du likte westernsalen, den er nemlig min yndlingssal som jeg bruker på tur :-) Hesten du ser bak Turid er en norsk kaldblodshest. Den kan nok ligne på en nordsvensk, men er en god del mindre. Norsk dølehest er den hesterasen som er mest lik den nordsvenske. De blander inn både nordsvensk og ardenner i dølehest-avlen. Det er en utrydningstruet rase og de vil unngå for mye innavl. Tror det finnes bare rundt 400 igjen av arten. Jeg har en kompis som er ekte dølehestvenn og har hatt flere hingster på min stall tidligere. Kjempesnille og trivelige hester!

Ønsker deg en flott helg i storbyen!
Klem fra Britt :-)

Guldkorn i min vardag! sa...

Ljuvligt fina krysantum, tänk va bra med dlommor som står sig länge.
Kul tt se vad du gör med din utmaning som du fått från Mammma Millan.
Vacker vas!
Kram o underbar helg till er!
Ulla-Bella

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vacker vas...och så ljuvt med rosa :)

Kram
Annica

me and alice sa...

Underbar vas och underbar blomma!!!
kram Susanne

trollmor sa...

Så fint, Vasen såg mysig ut också
Ha en skön lördagkväll
kram ewa

Mamma Millan sa...

Hellojsan!!! Kul du hakar på!!!

Så fint du gjort med bollen...Gillar den krukan ..såååå vacker!!!

Studshallen...Det är en sån där studsmatteklubb...där man går o lär sig...vad heter det????!!
ja i allafall så hölls kalaset där..hel lyckat.Ia är ju galen på att hoppa..blir livrädd var gång..volter hit o volter dit!!!!!
Nix C ringde...grisen ska börja grias nu..time to goooo!!!

Kvällskramar Millan!!!!!!
Ha det bra..!!!
you´ve got mail!!!

Mamma C sa...

Åhhh, så vackert det blev.
Kram mamma c

lottens vita och gröna sa...

hallå där så vackert, så underbart med kryssen! varmkram lotten

Rosa Hemmet sa...

tack så mycket för din fina kommentar om mit skåp o Zebran :) Bra att nån håller med mig att den är snyggare efter makeovern ;) Dina blommor alltså... Så vackra! Ska kolla runt lite mer på din sida nu för jag har massor med tid! kram

Glitter & Marsipan sa...

Vilken vacker kryssboll.
Den färgen älskar jag.
Taggtrådshjärtat är ju jättefint.Har du gjort det?
Ha det gott
/Anette

maria sa...

Tack så mkt.
Jättefina bilder !