fredag 18 april 2008

Buddah, Helleborus och pizza...

Lite turkost orientaliskt, den feta turkosa
buddahn sitter med sin rökelse på
zinkbrickan och myser...



Min Helleborus som jag köpte tidigare i vår har fått spel
tror jag.Den var vit när jag köpte den men har i mitt
köksfönster ändrat färg och blivit grön!!! Sen har nånting
hänt inuti den, har ni sett? Jag vet inte vad det blivit för
UFO av den men spännande är det. Nån som vet vad som
hänt?jag har ju aldrig haft någon Helleborus tidigare.^
-o-
Ska berätta lite om storstadsliv för er. Igår åkte
sambon till Göteborg på jobb men han kommer hem
i dag, sonen var hemma med halsont presis som i dag
så jag tänkte göra det lättsamt och mysigt för oss så jag
bestämde mig för att beställa pizza. Det var nu år och
dag sen jag gjorde det så vi hade ingen pizzareklam kvar
som vi fått i brevlådan. Tog och kollade internet istället
lärde mig då att man kan beställa pizzan med datorns hjälp
välja ingredienser där osv. Men jag vågade inte riktigt så
jag kollade menyn till en pizzeria som ligger ca 10 minuters
gångväg härifrån, ringde dit beställde gav adress, frågade
efter pris, la på luren. Sen gick det upp ett ljus att så där
dyrt kunde det ju inte bli eftersom hemkörningen är ju gratis
så jag ringde tillbaka och frågade om de börjat ta betalt för
hemkörningen. Nej då sa pizzamannen hemkörning är gratis
men biltullarna kostar 30 kronor!!! Men shit åxå!!! Det hade jag
glömt, så jag avbeställde snabbt.Valde snabbt ut en pizzeria
på rätt sida om tullarna. Ja ja så går det när man är lat kanske
ni tänker men jag ville bara göra det lätt för oss när sonen var
sjuk och vi var själva.Nåja datorbeställd pizza från rätt sida
av tullarna blev inte så fel det heller, gott faktiskt.
Ha en bra fredag allihopa!

12 kommentarer:

Mamma C sa...

Snyggt turkost arrangemang. Har ingen aning avd som hänt med din julros. Har aldrig själv beställt pizza över nätet. Visste faktiskt inte att man kunde det. Kommer ju från landet.
Kram Mamma C

Elisa Day sa...

Vilka fina bilder, gillar dina turkosa saker! Oj vad smidigt att kunna beställa pizza med hjälp av datorn. Kram

Mamma Millan sa...

Fina bilder...såå underbar blomma...jag gillar ju lime ju!!!!!

Mmm Pizza,,,låter gott..lite hungrig här..inte ätit än::ALLS idag!!!

Men så kul med att beställa piza på nätet!!!

UTMANING HOS MIG:::DU HÄNGER VÄL PÅ!!!!!!!!!

KRAM MILLAN

Gårdsromantik sa...

Så vackra turkosa ting.

Hos oss går det inte att beställs pizza via nätet...ännu!

Kram Maud

trollmor sa...

Fint med turkost, en av mina favoritfärger faktiskt.
Skrattade gott åt ditt pizzaköp
Ha det så gott
kram ewa

Vita ljuva tankar sa...

Men vad lattjo Helleborusen blev! :-) Riktigt fin!
Oj pizza...det var ett tag sedan...

Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken härlig Buddah! Turkos är ju min favvofärg ;)

Kram Annica

Änglahem sa...

Kvällens Katta,

Pizza...vad det lät gott!! Låter som en hel vetenskap att beställa pizza i huvudstaden!*fniss*

Att din helleborus ändrar färg är för att den har börjat göra sitt...överblommad med andra ord. Min vita helleborus som jag visat är numera inte vit, den har gått över till en mörkrosa färg, det är lite märkligt det där. Men de om är ju faktiskt lika fina överblommade som när de blommar! Låt blommorna stå kvar tills vidare. Jag misstänker att det är en frökapsel du fått i blomman, dom kan självså sig i rabatterna. Har en limegrön (som själv inte finns kvar) som gjort bebisar. Jag är inte hundra på frökapsel men gaaanska säker.

Två dagars penecillin har gjort susen för mitt finger, inte helt ok men snart såå..Har även fått order om att torka ut såret med alsollösning därav bandagerandet.

Ha en skön helg i vårvärmen!!

Kramar/Ulrika

lottens vita och gröna sa...

halloj, nedra tullar, hoppas att pizzan smakade!? du visar alltid sååååå mysiga saker och din julros, underbar ufofärg! kramis lotten

Ellas Inspiration sa...

Jättekul att du är sugen på temavecka:mönster. Kika in hos mig för mer info om upplägget! Kram Karin

Glitter & Marsipan sa...

Alltid läckra färger på sina bilder.
Kan man beställa pizza via nätet?
Det har nog inte kommit hit än.
Ha en trevlig helg
/Anette

My Lovely Things sa...

så smart att beställa piza via internet...

så vacker blomma...
Ha det så goot..
kram anna