onsdag 16 april 2008

Blue angel...




Sjalar är nåt jag har svårt att motstå, har
fler än jag kan räkna till och inte vet jag om
det stavas så heller.Men de är bra att
dekorera både sig själv och hemmet med.
Den här blå ängeln fick dottern i sin godispåse
på prinsesskalaset hon var på i lördags, alla
prinsessorna fick och jag tror att alla prinsessornas
mammor blev lika glada som deras döttrar blev.
Mamman som fixat kalaset hade köpt dem på
trädgårdsmässan, känner att jag nog missat nåt
genom att inte gå på den mässan får se till att gå
nästa gång i stället man vill ju inte missa nåt.
Nu har vi ju en hel del mässor att välja på här i
och jag känner att i allafall jag blit lite blase`när
det gäller att göra allt som man har möjlighet till
jag tror ni som bor längre bort är bättre på att åka
hit och gå på mässor och annat som man inte ens
tänker på att man kan göra när man bor här, får ta
och skärpa till mig. Nu önskar jag er en trevlig dag!

19 kommentarer:

me and alice sa...

Hej!
Aha! Du är också en sjaloman!!*fniss*
Vi kanske skulle ha en sjalbytar marknad!Hi,hi...
Den ljusblåa sjalen är helt underbar tycker jag.
Jättesöt ängel!
kram Susanne

Zoey sa...

Jag är oxå medlem i den där sjaloman/scarfsomanklubben *s* De är hemskt svåra att motstå :D

Mitt liv - Mina drömmar sa...

vilken söt liten ängel! Kul att barnen fick något annat än bara godis i kalaspåsen!

Jadu, jag förstår inte heller att jag orkar ibland. Men jag har ju ett superkul jobb och då står man ut med mycket! Just nu mår jag dock inte så bra pga att vi ska omorgansieras, vilket skapar ovisshet och otrygghet hos både mig och mina kollegor. För mig har det inneburit att jag fått en stressreaktion och jag kan därför inte sova...

Funderar skarpt på att byta jobb...

Kram på dig vännen!
Annica

Vita ljuva tankar sa...

Så glada prinsessorna måste ha blivit när de öppnade påsen. Bra att lägga i saker istället för bara en massa godis.
Sjalar är världens bästa sommarkvälls-plagg...

Kram

Mamma C sa...

Det kan vara så, att när sakerna finns allt för nära en själv blir det inte av.
Kram Mamma C
Söt liten ängel dom fick.

Mamma Millan sa...

Helojsan!!!pasar fnt me lite 11-fika hos dig nu;)Fram med kaffet..eller ja..te!!!

Så härlig med shjallar..nix äger bara 1 faktiskt!!!!!!Men den är nog såå mysig...
Så vacker ängel..så gulligt av denm att ge presenter till alla kallas barnen!!!!!!

ja..det blir nog lätt så, mn blir nog lite hemma blind..roligare att ta sig nån annan stans ju..japp,,denmässan ville jag med sett,,får locka med familjen nästa år;)

Ha en fin fin dag nu..Kramizar på dig;)
Millizzzz

Änglahem sa...

Hej Katta,

Tror nog att det ligger mycket i det du säger om att du bor fööör nära. Det blir ju lätt så att det man har mitt framför ögonen "ser" man ju inte....känner så för en hel del här i trakterna...kan man ju ta en annan gång, det är bara att den där andra gången aldrig kommer liksom!!

Såg du "Äntligen Hemma" igår?
Hon...vad heter hon nu...Lulu ja!
Hon gjorde 3 olika fina dukningar och när hon kom till dukning nr 2 så tänkte jag på dig med en gång!!
Lila, "grönt" orange...indiska influeenser...Riktigt såg framför mig hur du lätt som en plätt skulle få till den dukningen. Kändes som....ja "Katta"!

Sjalar är ju underbara! men nog stavar man till sjal som du gjort....joodå!

Ha en bra dag!
Själv ska jag ut i trädgården och smutsa ner mig!!! Ingen tandvärk och solen skiner....!

Kramar/Ulrika

Gårdsromantik sa...

Härlig sjal du visar - vilken tur att dottra fick en sån vacker älva!
Du kan ju låna den ibland.

Kram Maud

trollmor sa...

Här är en anhängare till för sjalar.
Skulle tro att det är lätt att bli hemmablind för det som finns i ens närhet.Speciellt där du bor.
Måste själv försöka komma mig iväg till denna trädgårdsmässa nån gång. Har tänkt det i flera år nu.
kram ewa

faster atta sa...

Visst är det härligt med sjalar! Den blå du visra är helt i min smak... ti-hi...

lottens vita och gröna sa...

ohhh vad skönt att höra, skäms nästanför min stoooooooora låda med sjalar! underbar ängel! kram lotten

Mamma Millan sa...

Hihi;) Alltids kul med kvälfika ju!!!!Nix ska med göra kväll här nu...trött..grejat o skurat altan idag i 7 !!!!!!timmar..längese jag var såå trött i kroppen!!!

ja ha så maken din kommer till våra trakter;)Iallafall..on the way!!!Så då blir det bloga då...;)
Du får visa upp dina nya tovningsalster!!!

ooo nix nanizzzz!!! Kramizz

Mamma Millan sa...

men glömde ju!!!

Kul att du med tänkt de namnen ..ja Ias namn var även ett släkt namn långt tillbaka på min farmors sida..fast det visste jag inte förrän efteråt;)


Åå såg min gamla kommentar...så felstavat...alltså...jag STAVAR rätt , men knapparna åker tydligen inte ner tillräckligt på laptopen....blir så när man skriver med naglrna tro???såååå irreterande,,,o jag orkar ju aldrig rätta heller!!!;)

Glitter & Marsipan sa...

Det verkar ha varit ett trevligt kalas.Fina presenter att ta med hem,så mysigt.
Jag gillar också sjalar,det kan man inte få för många av.
Ha det bra
/Anette

Mamma Millan sa...

Gomorron..ne..långa o långa..alltids nån som går av hel så iden(naglar alltså) men känner mig handikappad om jag inte har långa;)

ååå..ja , visst är det trist när någon kär o spec person slutar.
Ia hade en helt underbar fröken..som även Lizzi hade...allså, finns ingen bättre...men hon gick med på mammaledighet i höstas..hade sagt hon skulle va tillbaks nu i 3 an..men det blidde inte så. De har ju 2 fröknar..men just hon var sååå speciell.Tog sig alltids tid o brydde sig!!

hihi:)Men så kan det va åt andra hållet med , Lizzis magister blidde sjukskriven...(tur),,fick de en super vikarie!

Ska få till nåt inlägg nu..vi hörs...ha en go dag!!MILLIZZZ

Änglahem sa...

Nämen Katta!! inget inlägg idag!!*buhuuu*

Hoppas allt är väl?!!

Ha en skön kväll vännen!
Kram/Ulrika

Grindelunda sa...

Förstår att du känner igen vyn från mitt köksfönster. Där har du åkt och gått förbi många gånger.
Nu laddar jag för en helg med ca. 250 konfirmader i Sundsvall. Känner mig redan utpumpad, men det blir nog bra. Våra ungdomar från byn är hur gulliga som helst.
Kram från Gilla

Mamma Millan sa...

Hihi..här kommer en snart-natta hälsnig!!! Vartlite arg på blogger idag..så jag bojkotta den idag!!!!

Ha en jätteskön fredag, ja helg igen såååå skönt så!!!

Kram Millan

Gårdsromantik sa...

Klart du skall lära dig virka!
Här får du en länk men då vill jag se resultat också! :-)

http://www.garnstudio.com/lang/se/skole/hekle_index.php

Kram Maud