fredag 28 mars 2008

Orientalisk tebjudning...




Får det lov att vara lite te?
Ett kryddigt te med saffran och rödpeppar.

Fotoalbum på en liten hylla.
En av pärlhyasinterna behöll jag själv,
nu blommar den och är så här fin.
Fotoalbumet ovan står bara där på hyllan,
tror ni det innehåller några foton då?
Nej de ligger förståss i datorn utan att man
tittar på dem.Nån som känner igen sig?
Det var lite bättre ordning förr innan
digitalkamerans tid.Men jag föredrar digital-
tekniken bättre ändå,tänk att kunna radera
det man inte vill ha själv direkt.
Så var det fredag,
idag är det tandläkaren som gäller för sonen
och på måndag är det studiedag så det blir
en lång ledighet det här.
Ha det gott allihopa!

14 kommentarer:

Bara Gry sa...

Jag vill gärna ha en kopp hos dig ;-) Ser extra inbjudande ut med det orientaliska temat. Teet i sitt rätta element, kan man säga.

Ha en skön dag och en härlig långledighet!

Kram Gry

Fru A sa...

*ler* Jag har just hängt upp gardiner i lite indiskt stuk i mitt datarum :D

Vita ljuva tankar sa...

Ja tack! Jag säger inte nej till en kopp gott the! :-) Så smarta de var på er skola och lade en studiedag på måndag...det hade varit trevligt om min skola gjort likadant ;-)

Ha en skön, trevlig fredag!

Kram

Elisa Day sa...

Ja tack jag tar gärna en kopp te hos dig! Mysiga bilder, och ja jag har också fotoalbumet... *skrattar* Tack för tipsen om affärerna, uppskattas! Måste nog boka en flygbiljett snart ;)

Änglahem sa...

Hej Katta,

Jovars det är på bättringsvägen här, fortfarande sååå ont i halsen, svårt att svälja men, men det ska väl gå över. Lillsnuttans feber och hosta har också blivit bättre. Vad du är gullig som tänker på oss!!

Lite te skulle nog smaka bra och göra gott för halsen, så Ja Tack!
Den soffan där skulle jag hemskt gärna krypa upp i och läsa en god bok i, ser så mysig och inbjudande ut!

Grattis!!! till utmärkelsen. Den är du verkligen värd!!!
Jo....*hrrmmm* jag har liksom också fått en sådan utmärkelse av Pernilla, Pennys House. Men jag får inte hem den!!!!*rodnar* otekniskt datanovis alltså....jag har klarat att kopiera förut men nu är det totalt hjärnstopp! Skyller på förkylningen, den har korkat igen hjärnan på mig!*fniss*.
Snälla söta Katta....Hjälp mig!!!

Sista dan på påsklovet för vår del, men det är rätt skönt när det återgår till vardag igen. Ett steg närmre våren.....

Hoppas att det går bra hos tandis för pojken!
Ha en fin fredag!!
Kramar
Ulrika

Änglahem sa...

Jippi...jag har fixat hem den alldeles själv!! Känner mig som en jublande glad 7-åring*fniss*.

Puu & kram

Lottaspace sa...

Jo tack! Ser gott ut!
Jag beställer alltid foton via Internet, men det tar en himla tid att få in dom i album sen.. Men då jag väl kommer igång med det så tycker jag att det är jätte roligt!
Kram, Lotta

lottens vita och gröna sa...

halloj katta, hos dig skulle jag mer än gärna komma på en orientalisk kopp te, ha det bäst! kram lotten

Mamma Millan sa...

Men såå vackert..fint arranggerat,,,,vackert bord med!!!!ja, tar gjärna med hos dig i din goa soffa..vi blir nog en hög tror jag;)

ja alltså fotaoalbum....ligger 3 år efter..insett jag aldrig kommer hinna i kapp...den tiden siter jag ju med bloggen nu i stället ju.....
Förr gjorde jag även var sina album till barnen..Ia fick fram sitt i går,,,men mamma du har ju inte satt in sen jag var 6 år ju!!!

Men men...hinner ju aldrig,,,de får ligga på datan..ska bara bränna ner allt med...så det inte försvinner ju...Det värsta är att vi har det utspritt på 2 datorer med ju!!!


Så fort tiden går ju....redan fredag ju...ha det nu sååå sköönt i helgen !!!!!

Guldkorn i min vardag! sa...

Gubben står o trampar o vill iväg kommer tillbaka sen! Du har en utmärkelse att hämta hos mig.
Kram Ulla-Bella

Guldkorn i min vardag! sa...

Stackars sonen, tandläkare oj oj..
Undrar hur det smakar det teet?
Vilket vackert bord!!
Ja du tänk om datorn havererar brukar jag tänka, måste ta mig i kragen och sätta bilderna på skiva.
Men nog är det nostalgi när man tar fram gamla fotoalbumet och kollar på bilder det är en annan känsla eller hur?
Tack för testunden!
Kram Ulla-Bella

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Har ikke fått vært inne hos deg på et par dager, så nå måtte jeg bare komme på besøk! Sjekk bloggen min, det er en liten hilsen til deg der :-)
Ha en superfin fredagskveld i Stockholm!

Klem fra Britt i Vangsåsa :-)

Mamma Millan sa...

Nattis hälsning!!!
Ville bara säga tack!!!!

Men såååå trist med korten..jag skulle bryta i hop....korten betyder såååå mycket för mig ju!!!!!Nä,,,,nu måste vi bränna över allt!!!!Har ju ngr år nerbrända...men de sista..tänk alla barn kort , semester minnem..usch , vilken mardröm...förstår han är nere!!!

Ha en underbar helg nu katta.....njut o ha det gott!!!

KRAMMMMMMMMMM

Flisan sa...

Vilken vacker tebricka! Det är så att t o m jag (icke-te-drickaren) blir sugen på en kopp! ;)

Ha en skön helg!
Flisan