tisdag 18 mars 2008

Å,nu är det jul igen eller påsk???

Glasägg från Lisbeth Dahl...

Blandade ägg i champagneglas...

Höna pöna sitter i en dunkrans och
funderar på nåt gott...

Lite små kycklingar och tuppar barnen
gjort på skola och dagis.(den långbenta
tuppen har de inte gjort)
En liten vätte som bor i ett champagneglas
med ägg, dun, mossa och hjärtan på tråd.
Här hos oss har vintern till slut kommit,
jag hade nästan väntat mig det eftersom den
inte ville koma tidigare.Tur att man inte hunnit
köpa vårblommor än.
Ha en bra tisdag !

11 kommentarer:

Änglahem sa...

Hej Katta,

Jaa visst var det igentligen väntat, men ändå så blev det så oväntat...om du förstår vad jag dillar om?! Jag har hela vintern varit glädjedödaren som sagt allteftersom vintern dröjt; den kommer om inte förr så kan jag ge mig den på att i mars så...då kommer den!! Jag ville faktiskt inte ha rätt!!! inte denna gången..*snyft*........

Fast man får ju vara glad för att solen skiner från en klarblå himmel idag!!

Fint du påskpyntar!! Får nog sätta lite fart tror jag...hmmm. Min lillsnutta ligger hemma idag och spyr galla och har feber, stackars lilla tös! Får försöka pynta mellan anfallen...

Ha en bra och skön tisdag!
Kramar
Ulrika

Mitt liv - Mina drömmar sa...

HÄrligt med lite påskpynt! Själv sitter jag och funderar på var jag gjort av mina påskpryttlar...

När man renoverar rum efter rum och flyttar runt grejjer vet man till slut inte vart man ställt alla saker...

Det blir nästan som en skattjakt tihi

Kram Annica

Elzie sa...

Vilka härliga påsksaker du har. Det där ägget från Lisbeth Dahl var helt underbart och hönan som sitter ner urtuff. Var hittar man alla såna roliga?
Önskar dig en riktigt glad påsk tillsammans med familjen.
Kram Elzie

Dorthe sa...

Ååhh så påskfint du har gjort. Här har jag missat massor. Din påskhare är bara för söt.

Kramar
Dorthe

lottens vita och gröna sa...

oh vad fint, vilken underbar liten slö höna, skulle vilja sitta så själv och bara invänta påsken...kram lotten

Guldkorn i min vardag! sa...

Här har det påskats massor! Den hönan på fjäderboan var min favo..
såg ut att invänta påskabordet. Här håller jag mest på med att putsa på kvasten provflugit en vända, men damp naturligtvis i golvet min vanliga otur. Man är väl lite ringrostig..
Kramen till dig!
Ulla-Bella

Bara Gry sa...

Visst är det typiskt! Det är så dags att bli vinter nu....Förhoppningsvis ett sista ryck, bara.

Inte kul med bilar, ska jag säga. Kunde säkert klarat oss utan om vi hade lagt ner oss för att det skulle gå. Men då hade det inte blivit så många turer med husvagnen :-) Bilen passerade Bilprovningen utan anmärkning, så jag är lättad!

Kram Gry

Jema Rose sa...

Fint pyntat!

Ja, de där radbanden jag köpte var ju verkligen billiga, och eftersom jag köpte alla hos samma säljare så blev ju frakten också billig! Jag har bara ett radband sedan tidigare, och det är gjort i plast, så jag är glad att jag hittade de andra från USA, hoppas bara att de kommer fram till mig också...

Kram, Jenny

<3

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Nå fikk jeg påskestemning! Likte spesielt uttrykket til høna, den så virkelig ettertenksom ut :-)
Selv har jeg ikke pyntet så mye til påske i år, kun tulipaner og påskeliljer samt påskeegg til ungene såklart!
Har det snødd hos dere også? I år ser været ut til å gå på E eller noe... Her hos oss pleier det jo å snø, noen ganger helt frem til mai måned. Men nå har vi hatt sol og ganske varmt hele uka, mens det har snødd i Karlstad, Stockholm og flere steder her i Norge hvor det ikke pleier å snø? Ja, ja, været får vi ikke gjort noe med, og jeg kan ikke klage for i dag har blitt solbrent av å sitte ute :-)
Ha en fin kveld! Klem fra Britt :-)

Lin & Lavendel sa...

Så fint du har påskpyntat...gillar ägget från Lisbeth Dahl.
Typiskt att snön ska komma precis när man börjar längta efter våren...här har det vräkt ner massor av snö...och vi som hade så mycket snö innan!

Ha det bra!
Kram

Sockersött sa...

Härliga påskbilder. Hönan som sitter och halv sover är supersöt.

Kramar Kia