lördag 15 mars 2008

Närbilder och nymålat bordsben...

En annorlunda vy, från en spegel i
fönstret i vardagsrummet...

Närbild på annat jox i fönstret...
Ängel på en sten och ett keramikhjärta.

Här är det nymålade bordsbenet
jag har inte shabbat något på det tyckte
det var fin som det var. Ni får blunda för
vårt fula golv det skall bytas ut.
För tillfället har jag ett aluminiumfat med
mina påskägg på det men det går lätt att plocka
bort för att ställa nåt annat på eller använda som
ljusstake. Ett bra tips jag fick från Lottens vita och gröna
var att ställa en fin fågelbur på.Jag gillade den
iden men har ingen bur än.Såg en toksnygg bur på
Årstiden men den var så rackarns dyr.
Som sagt igen, blunda för det fula golvet det gör jag
i min fantasi är det ett vackert golv i valnöt.
Ha en trevlig lördag alla!
XXXOOO

10 kommentarer:

Mamma Millan sa...

Hellojsingen!!!

Så fint det blev...jätte snyggt med brickan o äggen...smart ide!!!!
Fågelbur är nog med vacert!!

....Har med kollat på en i en av stadens butiker...menmaken har gett mig köpstopp!!!
Får anbäda min kvinnliga list tror jag...;)
Ska bara leta fram den först!!

Tack för mailet med...skriver i eftermidda..
Nu ska till stan göra syn koll...treminalglsögon, har nog "bloggat" för möö;)!!!
Ta en fikis o sen upp till kullen o hämta lillsessan.

sen blir det ju MELLO!!!
Ska bli skoj ju!!
Japp Heja SIBEL!!!!!!

Ha en skön Lördag!!!!
Millan Kramar
~~~`*'*´~~~

~~* FAIHT ♥ HOPE ♥LOVE *~~

Elisa Day sa...

Det blev ju jättebra med bordsbenet och brickan! Du visar andra fina saker också. Kul när jag känner igen detaljer från min egen inredning, ska fotografera, om nu solen kunde vara vänlig och visa sig.
Hoppas du får en trevlig helg
Kram

Jema sa...

Blev ju fint med fatet :)

Kram, Jenny

<3

Jema sa...

Tack för kommentaren :)

Jag har en bonbonjär från IKEA, men den trillade i golvet en gång ( en katt fastnade med klorna i duken den stod på...får ju skylla mig själv! )skålen klarade sig, men locket gick sönder. Jag hade ett helt lock efter en skål från Göfab som gått sönder, och den passade i IKEA-skålen, snacka om tur i oturen ;)

Kram, Jenny

<3

trollmor sa...

Så fint det blev med bordsbenet och en fågelbur skulle bli kanon också. Du kan nog variera med mycket skulle jag tro.

Hi hi Jag har till och med varit på macken en gång i morgonrock fast kappa över.
Här är det inte så himla noga.
Kram ewa

Vita tankar sa...

Se där, blev ju riktigt bra ju! Hittade faktiskt ett sådant ben på secon hand idag. Tror du jag köpte det?
Nääää, för jag är ett pucko!;-)

Kram på dig!

lottens vita och gröna sa...

hallojsan! oh vilken första bild, som ett vackert konstverk! oh vad kul att min idé har gett grillor i huvedet, oj japå årstiden där du kan jag få massor av idéer som kostar maaaaaasssor...det där bodsbebet kan du ha till mycket fint, otroligt orginellt och fint! kram och ha en bra lör! kram lotten

Grindelunda sa...

Hej hej!
Hemma efter en intensiv och rolig praktikvecka...SKÖNT!!
Kul med lilla Em och bloggandet. Det är inte klokt vad de tar efter de små. Jag såg Kungsängsliljan..de är så vackra. Helt otroligt egentligen vilket mönster. Jag har några under drivorna av snö.

Ha en skön helg!
Kram från Gilla

Mamma C sa...

Det där var väl en super smart idé, och toksnyggt blev det oxå. kan nog bli snyggt med en fåglbur med.
Kram Mamma C

Kannor och karaffer sa...

Hej där - bordsbenet är jättefint och kul att man kan byta ut ovansidan. Skulle vara jätteläckert med en fåglbur på.

Här kommer tips på fågelburar litet och stort - kolla in http://fridasgard.se

Ha det gott!

Kram Ann