söndag 2 mars 2008

Mera grovsopsfynd...

Det här bordstaffliet är ännu ett
grovsoprumsfynd...
Tog och shabbade till den med först
lite svart grundfärg sen vit färg ovanpå.

problemet var bara att när den skulle
shabbas till, kunde jag inte hitta mitt
sandpapper. Men man tager vad man
haver, så jag tog nagelfilen!
Mitt motto är:
Klok kvinna reder sig själv!
Den lilla kvisten jag plockade in förra helgen
ihop med snödropparna jag visade då
har blommat nu.Små söta vita blommor.
Gjorde ett besök på bokrean i fredags, hittade inga
fina inredningsböcker men en fin bok om ull som
fanns i en bokhandel som skulle stängas därför var
det halva reapriset.Den andra boken hittade jag på
vanlig rea, Feng shui på lätt sätt.Tycker det är lite
intressant,mycket är väldigt logiskt med Feng shui
sen finns det bitar jag inte förstår alls,vi får se om
jag lär mig nåt av den boken.

Ha en skön söndag!

16 kommentarer:

Jema sa...

Snyggt staffli, sådana är minsann inte så billiga, så du gjorde ett bra fynd!!!

Den där boken om Feng Shui har jag också, det är den bästa av alla böcker jag har om det ämnet!

Kram, Jenny

<3

Inredningsgalen sa...

Hej!
Villket fynd. Ibland blir man förvånad över vad folk slänger iväg!

Tjohalia sa...

Vad snyggt staffliet blev! Jag har själv fyndat ett stort värmeljusträd som blev till mitt smyckesträd istället. Hehe så nu har jag ögonen öppna för fler fynd. Kram Sandra

lottens vita och gröna sa...

tänka tt nåns annans skräp kan bli en annans skatt..jag kan aldrig låta bli en container, min man skäms...men vilka fynd man kan göra, gillar staffliet! kram lotten

mittiminvillervalla sa...

Rätt takter! ;o) Man ska aldrig göra sig rådlös!

Så fint du shabbat både foto och staffli! :o) Blev toppen! Ullboken hade jag också gärna velat ha!

Ha en skön söndag kväll!

kramisar Monika

Inredningsbloggar sa...

Er grovsop är rena fyndhörnan ju!
Trevliga böcker du hittat, det är intressant med Feng Shui.

Kram Linda

Vita tankar sa...

Det var bara lilla jag i förra inlägget...

trollmor sa...

Ja, tänk vad man kan fynda i soprum. Synd att man inte har ngt.
Fina böcker, själv har jag inte hunnit ut på bokrean o lär väl inte hinna det heller.
kram ewa

trollmor sa...

Ja, tänk vad man kan fynda i soprum. Synd att man inte har ngt.
Fina böcker, själv har jag inte hunnit ut på bokrean o lär väl inte hinna det heller.
kram ewa

Dorthe sa...

Vilka fynd du har gjort. Bordstaffliet är ju underbart!

Kram
Dorthe

Sockersött sa...

Jättefint staffi och vilket fynd. Vad slänger folk egentligen. Skrämanade i detta komunstionssamhälle. Böcker kan man aldrig ha för många av.

Kramar Kia

"M" sa...

Vilka fynd...tänk va man kan hitta va....

Inredningsfanatiker sa...

Oj det var verkligen ett fynd!!!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Änglahem sa...

Grovsopsfynd??!!! Kan man kalla fynd!!! Inte så billiga att inhandla.
Vad fint kvisten blommar!! Vad är det för något som gick så fort att driva till blom?

Ha en bra start på veckan!
Kramis
Ulrika

Bara Gry sa...

Ett norskt ordspråk lyder såhär "Nöden lärer naken kvinne att spinne" och det är du ett bevis på med nagelfilen! Fast någon riktigt nöd var det nog knappast, fast inredning är allvarligt det alltså :-) Snygga blev grejerna i alla fall!

Tänkte på det du sa hos mig om meditation. Jag är övertygad att vi kan känna av en massa grejer på meditation, yoga, mindfulness, medveten närvaro med mera. När jag gick en kurs i stresshantering gjorde vi visualiseringar och avslappning på slutet av varje pass. En gång skulle vi känna hur det börjar rinna ner från huvudet och ner via halsen, bröstet, sidan och vidare neråt i kroppen. Hos mig slutade det rinna vid bröstet, just på den sidan jag hade bröstcancer....lite läskigt faktiskt. Det började rinna under brösthöjd igen.....Så det finns olika flöden i kroppen, helt klart. Och jag som varit motståndare av sånt "svammel" tidigare....

Kul med böckerna du köpt. Du får testa Feng Shui, jag har inte provat, men är nyfiken. Berätta sen hur det funkar!

Kram Gry

Bara Gry sa...

Creepy....Jag var med om samma sak, fast bara mig själv. Gick i gymnasiet och fick körtelfeber. Blev jättesjuk och när jag låg i sängen (sov inte...) så hände det....Riktigt läskigt! Så jag förstår dig..

Kram Gry