lördag 8 mars 2008

Lördag...

En närgången bild av den ena madonnan...
Det här hjärtat gjorde jag för nåt år sen
i ståltråd mässingstråd och pärlor.

Del av sovrummet, Här är det på G
att målas om på väggen presis som i köket,
färgen finns det är bara orken som fattas.
Tack för alla fina tips om bordsbenet i går,
någon hade redan använt det som just
ljusstake så jag får skrapa bort lite stearin
innan den målas, för tillfället står en stor skål
med alla nytillverkade påskägg på den.
Åhh, snart är den här påsken, jag längtar
Jag tycker påsken är jättemysig.Och sen
går det fort mot våren och sommaren.Men
nu är vi här och nu, en helt vanlig lördag
och jag önskar er alla en...
riktigt skön helg!

11 kommentarer:

Vita tankar sa...

Gilla ditt sovrum, har sagt det förr...

Ha en riktigt skön lördag!
Kram Linda

Fru A sa...

vi brukar mer eller mindre alltid åka bort under påsken så jag påskpyntar aldrig - men med lite tur sitter jag nergrävd i en snöhög på ett renskinn och njuter av stekande sol och tystnad nånstans vid en sjö eller en fjälltopp :D

Jema sa...

Den är så fin din spegel på köpmansdisken!!!

Kram, Jenny

<3

lottens vita och gröna sa...

ditt sovrum är underbart! madonnan är ljuvlig! kram lotten

Vita tankar sa...

Näpp, syr inte ninisar utan fyndar dem för 29:-....;-)

Kram Linda

Mamma C sa...

Det var fint ditt sovrum. Madonnan är mycket vacker.
Ha en bra lördag.
Kram Mamma C

Mamma Millan sa...

Hejsan..tack för dinagoa ord!!!
Fin madonnan är, o hjärtat!!
ja ska bli kul att se ditt ben!!

Japp lördag o mello...gött!!
Ska lock a fram sommaren med grillat på altan!!
ja så man längtar nu...bästa tiden är framför oss nu...såå skönt!!!

Tycker påsken är härlig, precis lagom av allt ...o inte så stressigt som andra högtider,,,dessutom är man ju ett steg närmare ,,,just våren!!

ha det bra!!!
Ha en skön Lördag!!!
Kram Millis!!♥

Goa sa...

Hej Katta!
Tack för dina snälla kommentarer!
Jag blir så himla glad!
Och så roligt att hitta hit till dig...så fint du har!
En supermysig blogg...hit återkommer jag!
Ha en fortsatt trevlig kväll.
Massa kramar och en solig söndag, önskar jag dig!

trollmor sa...

Spegeln är så fin. En sån skulle jag vilja ha.Jättefint.
Det är för barn jag håller på att ta fram några modeller,mer vill jag inte säga i dagsläget.Ska sälja det i min butik och göra en webbshop.Till hösten kanske jag har det riktigt klart.
Kram ewa

Jema sa...

Ja, visst kan man hitta mycket bra på youtube, mycket dåligt också tyvärr... Jag brukar dock få problem med att både bild & ljud stannar upp emellanåt, lite trist...

Jag hittade en video med "Just like heaven" , med ovanligt bra ljud, men den hakade också upp sig...

Annars har jag hittat videos där, som lärt mig hur man sätter upp håret på 40-talsvis på ett enkelt sätt, jättefint blir det :) Fast just nu är mitt hår lite för kort, men till sommaren kanske...

Kram, Jenny

<3

Marita sa...

Härliga bilder och härlig blogg! Jag älskar lavendel, vad mysigt att ha den i kakform:-) Vilken vacker ask du har gjort.
Ha en skön helg /Marita