torsdag 6 mars 2008

Lite lila...

De här blå hyasinterna har jag ju visat förut,
men nu blommar den rosa med.De står skyddade
ute med kransen av blåbärsris runtom sig.
Lila krokusar i zinkkruka med tassar.

Lila ask från årstiden,lite av varje lila
påfågelsfjädern satt på ett inbjudningskort
till en butiksinvigning förra våren.
Lyktor i lila och andra färger finns det
gott om här hemma.

Lila väska och krok från Indiska,
halsbandet är en present från Västindien.
Härifrån har jag ju visat bilder förr men nu
har jag vänt andra sidan upp av överkastet
den sidan är ljusare och känns vårligare.
Fast våren undrar man ju vart den tog vägen.
Här var det alldeles vitt idag när vi kom upp.
Det börjar tina bort nu men det är ju lite lynnigt
med vädret så här i Mars och sen i April det kan
vara precis hur som helst.
I dag fyller min mamma år, grattis mamma!
Och er andra önskar jag en bra torsdag i snö eller slask
eller vad ni nu må ha för väder.

17 kommentarer:

Mamma Millan sa...

Först;) hihi!!!

Så fint du har det!! åå så härligt med vårblommor..köpte lite igår som jag ska ut o pklantera nu!!Ja nu är snön borta ...o solen skiner åter!!!

Så mysig lampa...just en sån som jag vill ha..älskar snäckskals lampor!! Men hemma har jag bar plastvarianten..2 st i olika storlekar..Var har du köpt den??

Snyggt med det lila...lite orientalisk känsla..det gillar jag!!

Soliga hälsninar Millan!!
* Kramelikram *
~~~~~~~`*'*´~~~~~~~
*

Vita Änglar sa...

Starbucks o Coffe bean är det som existerar här, egendesignade cafeér finns knappt, så du förstår min lycka när jag fann detta.

Vårblommor, ja nu får jag åka till IKEA!

Må gott

Mamma Millan sa...

Hihi;)..Är med sååå slarvig!!

ja, ibland kan det va lite mysigt att ha dem hemma!!Om de inte är FÖR sjuka så klart!!

Hoppas han blir bättre snaart 6 ha en härlig pysseldag!!

Ska fram på stan snart, luncha med en gammal granne...sen blir det att inta köksbordet ...lite mer ägg står på programmet!!
Måste bli klar snart, så jag får bort allt....villju påskpynta där nu!!

tack för kommentaren med!!

Vi hörs!!!

Gammalt & nytt sa...

Gud vad snyggt med lila!

Måste nog tänka om lite, hade bara tänkt plantera vit och rosa, men det var så fint med lila..

Får nog snart handla lite blommer, här är det än kallt på natten.
Men nu skiner solen.........jippi

Många kramar..................

Inredningsgalen sa...

Härligt att se lite färg, kan bli för mycket vitt i bland!

Jema sa...

Fina bilder!
Jag gillar också lila, har det inte i inredningen, men däremot på kläder, passar bra till mitt röda hår :)

Grattis till din mamma!

Ha en bra dag!

Kram, Jenny

<3

Änglahem sa...

Vilka fina bilder!! Lila gillar både jag och stora tösen, det överkastet ser ju bara så fint ut!

Hyacinter som blommar nu!?!?
Ljuvligt....dom är sååå vackra!

Ha en bra torsdag!
Kram
Ulrika

Bara Gry sa...

Nu blir jag i vårstämning av dina fina blommor. Måste köpa lite lökar till hemmet jag med! Eftersom vädret är nyckfullt och våren ändå inte riktigt är här än så får man ta in den med tvång :-)

Härligt att du gillar färg och vågar använda det! Har själv gått i vitfällan, men ska ta mig ur. Tröttnar....

Ha en toppendag! Kram Gry

Vita tankar sa...

Ja vädret är lynnigt som du säger. Har fått plocka in mina vårblommor över natten. Var vitt ute i morses nu strålar vårsolen!
Gillar det lila i ditt sovrum, snyggt!

Kram Linda

trollmor sa...

Härliga vårblommor.Tycker lila är så snyggt hos andra men har lite svårt för den färgen själv här hemma. I höst kommer det tydligen ännu mera influenser i det orientaliska.
Det är mysigt.
Kram ewa

Elisa Day sa...

Vad fint med lila! Har en hel del lila hemma, överkast, gardinger, ljuslyktor, kuddar, kläder osv osv :) Hallen har varit plommonlila men jag tapetserade om där förra veckan. Kram

Maria sa...

Jättehärliga våriga blomarrangemang!

Elisa Day sa...

jo den plommonfärgade väggen var jättefin, men tyvärr så var underlaget inte det bästa, så det blev konstiga fläckar såg ut som det runnit vatten efter väggen! Nu har jag silvergrå väggar istället, hittade ingen bra lila tapet som jag ville ha igen.

Guldkorn i min vardag! sa...

Jaa du här är det snö och åter snö som gäller.Gillar dina fina bilder på hyacinter och krokusar.
Den lila asken var så söt för att inte tala om väskan, jaa du tack för ögonfröjden!
Kram Ulla-Bella

lottens vita och gröna sa...

hallojsan! oh du har så fina saker, vilket överkast, underbar färg! du ang din fråg så har vi köpt vitpigmenterat vax. kram lotten

My Lovely Things sa...

fin fina blombilder..
trevlig säng du har så rustik och fin..
kram anna

Guldkorn i min vardag! sa...

Hej nu är jag här igen!
Ska bara förklara Vi har ju fått ett ikea till Haparanda och som du ser på kartan är det alldeles bredvid gränsen till Torneå. Men för att ta sigtill Haparanda måste vi åka 2o mil.
Kram Ulla-Bella