tisdag 11 mars 2008

kedja,shopping och glas i kras...

Var på en snabb tröstshopping igår.
Gick in på Årstiden där jag hittade den
här ljuslyktan i fattigmanssilver med lila
insida. Kungsängsliljan kommer från "torget".
Varför behövde jag tröstköpa en ny lykta nu då?
Jo den här som hängde i badrummet gick i kras
när jag skurade där i söndags.Så det blev bara
metallhållaren och kedjorna kvar.
Nu har jag ju länge tänkt beställa en kedja med
klämmor från nån E-butik men det blir ju aldrig av.
Men eftersom jag gillar att återvinna saker länkade
jag ihop kedjorna,hängde på några Pandurokors m.m.



Klämmorna tog jag från gamla gardin ringar
jag hade liggande.
Den lilla mini struten innehåller härligt
doftande lavendelblommor.

I dag ska jag på utflykt med sonens klass
så jag måste skynda iväg med Em till dagis
innan,i går när jag hämtade henne där satt
hon och bästa kompisen vid varsitt gammalt
tangentbord och "bloggade" tänk vad fort de
lär sig sånt som är roligt!
En toppendag önskar jag er!

15 kommentarer:

Bara Gry sa...

Hi,hi...ja, man ska tidigt krökas, heter det ju, fniss...

Katta, du inngår INTE i den kategorin som jag snackar om på min blogg! Jag är också intresserad av interiör och det är inte DET som är poänget....Du har ändå en massa annat att komma med, det märker jag ju i dina kommentarer hos mig. Det jag menar är att en blogg som min får kommentarer från den kategorin människor enbart om jag visar interiörinlägg....förstår du? Då känner jag att jag behöver ha den personen som läsare, eftersom min blogg är lite interiör och mycket av annat.

Ha en finfin dag, och jag hoppas du kommer tillbaka till mig! Vore jättetrist annars :-(

Kram Gry

Bara Gry sa...

Jisses, vad jag har bråttom.... Jag behöver INTE den personen som läsare av min blogg....så ska det va!

//Gry

Fru A sa...

Ja visst är det så med Heather Locklear - ser inte en dag äldre ut än från den gamla goda tiden..... Men jag tror nog att hon fuskar rätt bra för att .....behålla sin ungdoms spänst eller vad tror du?

me and alice sa...

Hej!
Härligt med återvinning. Din kedja blev hur fin som helst. Har gjort något liknande, jag hade en gammal badkarskedka liggandes...
Lyktan från Årstiden är urfin!
kram Susanne

Jema sa...

Vad fint det blev med kedjan :)

Kram, Jenny

<3

Mamma C sa...

Det blev hur bra som helst med kedjan. Det är bra med återvinning.
Kram Mamma C

Änglahem sa...

Tröstshopping är väl bra ibland, det märkliga är att karlarna aldrig behöver det! Inte hos oss iaf...märkligt?!
Din tröstshopping blev ju så bra, lyktan är ju super fin!! Fattigmanssilver är ju bara så fint!
Vad fiffig du var med kedjan!! en annan har ju betalt en deeel för sin, men din blev ju faktiskt ännu bättre för inte många sikiner...*suck* att jag Aldrig lär mig att vääänta liteee!

Hoppas att veckan känns bättre än så länge än vad helgen var!!

Stora Kramaar
Ulrika

trollmor sa...

Vad fin kedjan blev. Det är så skönt när man kan ta vad man har.
Dofterna i ditt förra inlägg var härligt, kunde nästan känna hur det doftade hemma hos dig.
Ha en bra dag
Kram ewa

lottens vita och gröna sa...

usnygg kedja oh lyktan från årstiden, mumma! den affären är verklgen livsfarlig...man tänker liksom vad ska jag ha med mig hem...kram lotten

Jema sa...

Tack för kommentaren!!!

Jag har faktiskt målat lampfoten med vanlig vattenbaserad väggfärg...orkade inte greja med att spraya den, för det luktar så hemskt! Ytan är ju nog ganska ömtålig nu, men å andra sidan så går jag ju inte direkt och fingrar på den heller ;)man kan ju annars avsluta med ett lager lack.

Jag har varit VÄLDIGT intresserad av Feng Shui, men nu inreder jag hemmet på ett sätt som jag själv trivs med.Enligt samma lära symboliserar ju vitt döden, men så ser ju inte vi i västvärlden det...snarare TVÄRTOM!

Kram, Jenny

<3

Mamma Millan sa...

God Kvällsingen!!!

hihi..jo här börjas det i tid;)
Med bloggning alltså!!!

Kul at läsa om i sons utflykt...men hu silka barn!!!
Inte kloka ju!!
Kan inte va kul att va lärare då ju!!

Så fint med kedjan du gjort..o den lilla minisruten!!!Så söt!!

Ja, nu när jag äääntligen skulle sätta mig vida datan lite...då ringer telefonen...o så blir man sittandes en timma... Alltså..så bloggberonde jag är!!!

Barna är nattade o det är kväll..skönt...i morgn ska jag med till skolan o hälsa på...jag hos Ia ...o maken hos Ojoj...får väl se om man överlevt efter det!!

Ha en go kväll!!
~~♥ Mille Mamman ♥~~

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Hvor har du fått tak i det mini kremmerhuset? Jeg har også en sånn kjede og kunne gjerne tenke meg å henge et par sånne kremmerhus med lavendel i på den :-) Blir en kort kikk innom bloggverdenen i dag, for nå begynner Desperate Housewives, og jeg elsker den serien!
Ønsker deg en flott tirsdagskveld!

Klem fra Britt :-)

Sockersött sa...

Jag äger också en kedja, de är verkligen så vackra och passar över allt. Ibland är det skönt att tröstshoppa.

Kramar Kia

Aalerud Stall sa...

Håper virkelig dere får beholde den lille skogflekken deres! Byer trenger grønne lunger og politikerne må ta hensyn til barna som bor i byer også! Stockholm er jo en slik koselig by, selv om det er en storby :-)
Håper det gikk bra med den lille jenta som ble bitt av shettisen! Shetlandsponnier kan være ganske frekke, men det er alltid eierene sin feil. Mange behandler ikke små ponnier slik de ville behandle en stor hest. De skjemmer bort dem og tar dem ikke på alvor og gir gjerne mat fra hånden og slikt... Men ponnier skal behandles på samme måte som store hester og de trenger grenser! Hos meg er det strengt forbudt å gi hestene mat fra hånden, for da beynner de etterhvert å bite hvis de ikke får noe. Skal de ha en godbit så gi den i krybben, det er mitt råd!

Kremmerhus ja, da lærte du jo et nytt ord :-) Det var et godt tips å lage et selv, jeg har mye fint papir å lage av! Og det skal selvsagt fylles av lavendel som er den beste lukten jeg vet om...

Hesten min går det heldigvis mye bedre med synes jeg :-) Tenkte jeg skulle ringe veterinæren i morgen og høre om han kan komme og sjekke benet før påske. Hadde vært fint å kunne ri litt i påsken, men jeg venter selvsagt så lenge det behøves! Nå er jeg så trøtt at jeg mistenker opptil flere skrivefeil...Ha en god natt :-) Klem

Mamma Millan sa...

ja, funderat på mobilt..men cet inte heller hur det funkar..men kan man kolla kommentarer o svar..göra inlägg o så???

Hihi Fröken Frågvis!!!!