söndag 16 mars 2008

Hortensia...

Var och köpte mig en hortensia i stället
för snittblommor innan helgen. tycker så
mycket om kontrasterna i färgerna på den.
Grönt mot blå-lila är läckert.

Här kan ni skymta lite av utsikten på
min del av stan från fönstret i vardagsrummet.

Lila i närbild, tygrosen har jag lånat av min
ängel i sovrummet.


En samling ramar, i den lilla guld-rosa finns en
teckning som Al gjort för några år sen den föreställer
mig och honom. Spegelramen har en teckning av Al
som föreställer mig med stora "raggarsockor" på fötterna.
Ja jag fryser mycket om fötterna och har oftast raggsockor.
Den lilla längst fram har inte fått nån bild än men ska
självklart få en teckning av Em i sig.

Skön söndag till er!

16 kommentarer:

Bara Gry sa...

Hortensia är jättefint tycker jag också. Roligt att den byter färg efter ph-värdet i jorden också! Undrar vad som händer om man häller i lite citron i kannan innan man vattnar?

Mysigt är det, med teckningar från barnen. Man ser ju faktiskt en projektion av deras tankar. Och tydligen gör du intryck i dina raggsockar, ha,ha....Inget fel om raggsockar, jag är uppväxt i sånna.....

Ja, du- Melodifestivalen. Stackars stjärnor.... faktiskt. I och för sig frivilligt, men cirkusen och utseendefixeringen avtar liksom inte direkt! Försöker faktiskt blunda under en del av varje melodi, bara för att riktigt HÖRA låten, om du förstår; få bort alla störande element!

Ha en skön söndag! Själv har jag kört iväg dottern på gymnastiktävling som är på hemmaplan den här gången, som tur är. Nu är jag bara hemma för att pilla i mig lite frukost innan jag åker ner till defileringen. Resten av gänget här hemma har hockeymatch i dag.

Kram Gry

Kathys Home sa...

Hejsan, hittade in till dig via Elisa Day nu när jag var ute och surfade lite...kul..Å jag måste säga att jag gillar din presentation av inredninsstil skarpt...*ler*..och din hortensia var underbar, jag älskar hortensia..mmmm..ljuvligt. Ja, min sida är förnärvarande onhold, jag har tappat inspirationen lite grann. Men jag kommer tillbaka och läser på din..Hejsålänge Katarina

Inredningsbloggar sa...

Hortensior är så vackra oavsett vilken färg de har. Jag hoppas att jag ska klara av min så att den kan få flytta ut på balkongen längre fram i vår...

Kram!

Vita tankar sa...

Ja,det var ju bara jag i förra kommentaren...

Kram

lottens vita och gröna sa...

håller med hortensia är underbart! vilken härlig färg du hittat! de är ju underbara sedan att slänga ut i rabatten. vilka vackra ramar! kram lotten

Änglahem sa...

Vad fina bilder du visar!!! Skulle kunna förvandla sig till en lite fluga eller kanske en...mus! så jag kunde smyga omkring hemma hos dig och se allt det fina live!! Det hade varit något det!*tihi*

Hortensior är sååå vackra! och din är ju bara såå läcker i färgerna!!
Själv har jag väldigt svårt att hålla dem vid liv inomhus.

Vad fint det är med lite teckningar så i ramarna, jättegulligt. Bättre alternativ än i detta hushåll. Här åker dom upp på köksskåpen så ibland ser här ut som rena konstgallerian!!*fniss*

Ha en skön söndag em!!! Här skiner solen så nu ska jag ut och hålla den sällskap en stund är det tänkt!!

Kramar
Ulrika

Maria sa...

Så vacker hortensia,härliga färger!
Ramarna är jättesöta med små pärlor!=)Ha en skön Söndag!

Kram Maria

Guldkorn i min vardag! sa...

Hortensian är en vacker blomma,eftersom jag varit borta här några dagar så har jag naturligtvis kollat lite på dina förra inlägg.Fina ägg du har tillverkat.
Gillar dina fin ramar, så du är en frusen raggsockstjej, själv blir jag väldigt fort varm om fossingarna och går ofta barfota härhemma.
Kul och rätt spara bilder som barnen tillverkar.
Kram Ulla-Bella

Mamma C sa...

Hortensia är en vacker blomma. Vi har det ute på vår gård på sommaren. Färgen på blomman beror på Ph i jorden.
Kram Mamma C

trollmor sa...

Hortensia är en fin blomma som jag glömmer bort för andra blommor.
Fina ramar.
Kram ewa

Sockersött sa...

Hortensia är underbara, men hur sköter man dem? Fint att ställa ihop alla ramarna brevid varandra.

Kramar Kia

mittiminvillervalla sa...

Så vackert den blommar! Jag vill bara böja mej fram och lukta på den :o) Nu längtar man verkligen efter sommar!

Ser att du också är frusen av dej. Här har du en till. Jag är storförbrukare av raggsockar :o)

Alla dina blandade ramar är jättefina :o)

Ha det fint!

Kramisar Monika

Mamma Millan sa...

Hej gummis..tack för mail!!!

Så fint du alltid gör det!!Ska med inhandla hortensia till köket!!DE är så fluffigt härliga ju!!!

Underbara ramar..fin samling du har!!!Ja, finst det vackrare konstverk än barnens!!!Älskar alla deras teckningar!!!

japp här är det äggproduktion på hög nivå...pirrigt ju!!!

PÅSKLOVET har börjat nu...så barna är uppe lite längre här,,,,Monopol dax för övriga familjen här!!!
Har ni med lov nu??

Ha det bäst min goa katta!!
Skriver snart!!

Ha en skön Söndag!!!!
Millan Kramar
~~~`*'*´~~~

~~*♥GRATTIS PERELLI!!!♥*~~

Mamma Millan sa...

Hej gummis..tack för mail!!!

Så fint du alltid gör det!!Ska med inhandla hortensia till köket!!DE är så fluffigt härliga ju!!!

Underbara ramar..fin samling du har!!!Ja, finst det vackrare konstverk än barnens!!!Älskar alla deras teckningar!!!

japp här är det äggproduktion på hög nivå...pirrigt ju!!!

PÅSKLOVET har börjat nu...så barna är uppe lite längre här,,,,Monopol dax för övriga familjen här!!!
Har ni med lov nu??

Ha det bäst min goa katta!!
Skriver snart!!

Ha en skön Söndag!!!!
Millan Kramar
~~~`*'*´~~~

~~*♥GRATTIS PERELLI!!!♥*~~

junhe sa...

en fin samling ramar du har =) tack för titten/ mvh junhe

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Hortensiaer er kjempefine, men krever ikke de en del vanning og stell? Du skjønner, jeg kan bare ha planter som trenger å vannes en gang i uken, max... Orkideèr er toppen, for de skal jo nesten ikke ha vann :-)
Bilderammene dine er helt i min smak! Jeg har en vekkeklokke i samme stil (med prismer) på soverommet. Visste du at man kan få tak i knagger i samme stil?
Holder med Gry i det med raggsokker, eller ullsokker som vi sier; de er livsnødvendige!
Ha en fin kveld, med eller uten ullsokker...
Klem fra Britt :-)