fredag 7 mars 2008

Hattask och ett kurvigt ben...

Den här hattasken i läder köpte jag för
några år sen på en antikaffär.
Initialerna K V L står på locket...

Insidan av hatten har ett tryck från London...

Så här ser hatten ut...

Jag köpte den i present till min sambo
när han fyllde trettio.(Gubbe;D )
Jagade verkligen runt innan jag hittade
den.Såna hattar fanns på många antikaffärer
men de var dyra fem-sjuhundraskulle de ha
för bara en hatt,tom på Myrorna.
Till slut hittade jag denna med asken till i riktigt
fin kvalitet för tvåhundrafemtio(250)kr!


I går "råkade" jag halka förbi Myrorna,bara
sådär av en händelse?!
Och vad fick jag se stå där i skyltfönstret
ensamt och övergivet?
Jomen ett bordsben!
Kurvigt och fint var det, klart att det fick följa
med mig hem!
Fråga inte vad jag ska ha det till men ni vet
väl hur det är,hittar man nåt man ska ha
så gör man.175kr kostade benet men det tyckte
jag var helt ok med tanke på så många gratisfynd
jag gjort i grovsoprummet på senaste tiden,pengarna
går ju ändå till välgörande ändamål på Myrorna.
Först ska det naturligtvis målas, men jag har ju
fortfarande inte hittat mitt sandpapper och nagelfilen
tror jag inte räcker till på den här tingesten.
Får lura iväg "gubben" till Clas O i stället.
Kan inte påstå att Clas O är min favorit att shoppa
loss i. Efter målningen återstår att se vad som
händer med benet. Jag har mina planer men vi får se.
Nån som har en ide?

Ha en underbar fredag alla!

14 kommentarer:

Fru A sa...

En pampig ljusstake kanske? Eller ett pelarbord med en liten rund skiva på?

Dorthe sa...

Vilket fynd! Både hattasken och bordsbenet. man blir såå himla glad, när man gör sånna fina fynd!

Kram
Dorthe

Änglahem sa...

Jösses vad du är flitig med dina inlägg! Men det är så roligt att titta in till dig här varje dag, alltid något fint att fästa ögonen på!! Hattasken tyckte jag var så fin, så...plötsligt så trollar du fram en hatt också!! Det var inte så farligt med 250:-. Bara asken tycker jag nog var värd det, ingen vanlig form på hattaskar precis.

Du bara råkade gå förbi Myrorna?*fniss* jo du!! Men att det vackert formade benet fick följa med dig hem förstår jag helt!! Kunde ju inte stå kvar där och se ensam ut...Vad ska det bli av detta tro...? Ljusstake...? Litet bord kanske?...hmmm.

Ha en fin helg!
Kramar
Ulrika

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Så tøff den hattesken og hatten var! En genial gave til en "gubbe", jeg fikk en god idè til min manns 40-årslag til høsten... Og bordbenet var også stilig. Kanskje du kan bruke det til et bord til en plante, hva heter det igjen? Du vet, med plass til en planteurne på toppen...
Jeg kommer ikke på hva det heter, og nå må jeg være litt effektiv her for jeg holder egentlig på å vaske til vi får besøk av min søster og familie fra Karlstad.
Jeg ønsker deg en riktig god helg!

Klem fra Britt :-)

Mamma Millan sa...

go midda!!!

Men tack snälla du för fina kommentarer!! hihi;)
Föröker ju med korta inlägg, går ju inte...får se om jag lyckas till helgen!!

Men så härlig hatt o ask...antar att gubben blev jätteglad!!
En sån hatt leta vi efter till nyår...maken skulle ha det till sim smoking.skulle skojja till det lite...men den enda vi hitta var tyvärr lika dyr som hyran för resten!!!

Japp , fint ben..ska bli sååå spännande så att se vad du hittar på!! som bord kanske ..ellerr med ett blockljus på!!

Ha en trevlig helg!!
~~*Kram Milan*~~

Jema sa...

Fin hatt & hattask och benet var ju helt underbart :)

Ja, ett bord, ljusstake, eller piedestal är väl vad man göra...du kommer säkert på nåt bra ;)

Kram & trevlig helg!

/ Jenny

<3

Vägen till Drömhuset sa...

hej Katta! vilket fint bordsben du fyndat, du hittar nog något använddningsområde..

vilka fina krokusar du visade i förra inlägget, mina vita på fönsterbrädan i köket har precis slagit ut..

tack för stödet ang de gamla ägarna.. men de hade faktiskt tagit bort allt bråte på tomten inkl gungställningar!! börjar komma i ordning nu men väntar på modemet..

vi ses snart igen!!
kram sara

Mamma Millan sa...

Hej igen...det är grönt...lite dimgröna..ja vet, syns lite dåligt på bilderna...kanske lite åt grågrönt så!!!

Ja knutarna menar jag om du undrar;)

hihi;)

lottens vita och gröna sa...

oh vad fin hattask, deet har jag på min spanarlista...benet so du "råkade"springa på är underbart, kanske et underrede till en fågelbur, ja prydnads såklart...kram lotten

Vita tankar sa...

Så charmig hattask! Vilken bra 30-års present.
Hmmmm...jag tror nog att det blir ett litet bord av benet!?

Kram Linda

latara sa...

Hej Katta!

Vilken urläcker hattask, den tål verkligen att stå framme och vara en prydnad!

Bordsbenet var inte dumt det heller och kommer att vara snyggt så att det svider när du har fått det målat. Jag gör som fru a och föreslår en maffig ljusstake eller ett pelarbord :-)

Må så gott!

Kram, Karin

mittiminvillervalla sa...

Tjohoo! ;o)

Vilken härlig hattask! Och hatten är ju urtjusig! ;o) Måste sambon ha blivit elegant i :o)

Förstår att du föll för det där benet! Kanonsnyggt. En lampfot, en lusstake eller varför inte en använda den som en blompiedestal är mina förslag.

Nu blir det strax Let´s dance igen :o)

Ha en skön och trevlig helg!

Kramisar Monika

trollmor sa...

Vilka fynd du har gjort.
Gillar hatten och asken
Kram ewa

I en röd liten stuga med vita knutar... sa...

Vilka härliga fynd du visar upp idag :o)
Har dessvärre inget bra förslag för ditt ben...
Asken som du visade tidigare var jättefin, du får det att låta så enkelt, blir allt sugen på att prova.

Ha en bra lördag, kram Annika