måndag 10 mars 2008

Dofter...

En strut med lavendelblommor i.


Doftoljor från franska Durance, dessa finns som
doftljus också i en mängd olika dofter.Hos oss eldas
dofter dagligen bara för välmåendets skull.
En gammal tändare att tända doftljusen med,eller
rökelse.Rökelse brukar jag vara försiktig med,men
om man tex stekt mat eller rensat fisk är det bra
att gå runt ett snabbt varv med hemma så försvinner
steklukten om man samtidigt har köksfläkten på.
Jag använder bara rökelse med riktiga örter i.

En aromalampa för doftoljorna.Ibland eldar
jag eteriska oljor i den tex eukalyptusolja
om någon är förkyld.Pepparmintsolja och
lavendel är tex bra mot huvudvärk. Ja
favoritdoften lavendel är faktiskt bra mot
det mesta. Ja så var det äntligen en ny vecka.
Jag tackar så mycket för alla omtänksamma
kommentarer i går ni gör mig så glad.
Börjar nu trögt men säkert den nya veckan
den blir som den blir och hur det blir vet man
ju aldrig förrän efteråt.Jag ska i allafall göra
det bästa av min vecka, hoppas ni alla därute
får en toppen måndag och vecka.


Kramar från mig!

Är det någon mer än jag som har problem med inläggen???
Här hoppar texten som den vill , gör stora mellan rum och
bilder försvinner. Jag bara undrar.
PEACE!


12 kommentarer:

Fru A sa...

Cool tändare! Jag älskar att tända rökelse och låta doften sprida sig i hemmet och gör det gärna och ofta. :D

Jema sa...

Jag tänder rökelse ofta, det är underbart :)

Jag älskar ditt kors, det är så vackert!

Jag har ganska ofta problem med Blogger, det har kanske de flesta, trist tycker jag att det inte funkar mer smidigt...

Ha en underbar dag / vecka!

Kram, Jenny

<3

faster atta sa...

Jag har lagt till dig i min länklista, hoppas att det var OK!

Mamma Millan sa...

hihi;)..ne just det!!!..25!!!

Me hoppas du mår bättre nu då, blir ju lite orolig ju,,,ja skriv o berätta!!!!

härligt, med oljor o essenser...nåt som vi är dåliga på att använda här,,,men borde nog. ska pröva att köpa nån da!!

Så bäste ha-det-bra-kramen till dig nu...o vad det en är son är skit, hoppas jag att det löser sig snart!!! min katta får ju inte ha det skit ju1!!!

Millizzz

ps,,jo har med haft problem med inläggen..igår krångla korten att , error stod det heka tiden..tillslut gick det om jag la ett i taget...phuuuu..höll på att somna .När jag väl stängt ner, gått upp o lagt mig...slog det mig..."när fyller mamma millan år?"
hade ju glömt M A K E N...så upp igen ...på med datan..puu

Avstånden krånglar hela tiden...den gör som den vill ju!!!

Änglahem sa...

Man ska inte ge sig själv ledigt ifrån datorn över en helg!! vad jag har missat!!!

Skithelg?!! Då kan vi ta varann i hand...! Hoppas verkligen att nya veckan kommer med lite bättre tider!

Vilka himla fina glas du visade i förra inlägget!! Pastellfärger!! vårlikt enligt Änglahem.

Fint hjärta du gjort för några år sedan, vad duktig du är!

Rökelse används inte här hemma, doftljus om dom nu händelsevis skulle lukta för en gångs skull!!

Hoppas att du får en toppenfin vecka!!

Kramar
Ulrika

Vägen till Drömhuset sa...

åh vilka underbara saker du visar.. tändaren var fin, ovanlig..

jag älskar också Durance dofter.. speciellt den som doftar Cotton, kommer inte riktigt ihåg namnet.. den doftar sååå gott. ljusen håller länge länge..

hoppas allt är bra med dig.. och tack för ditt inlägg hos mig.. blir såå glad..

stor kram Sara

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Jeg elsker også duften av lavendel! Har den både som lys, duftposer og olje til badekaret, det lukter så rent og godt. Håper sønnen din er frisk igjen og at du har en bedre dag enn i går. Det er min erfaring at etter regn kommer sol :-) Ha en riktig fin mandag der i hovedstaden! Vet du at i dag er det en ung svensk mann som er dagens helt i Norge? Han reddet ut en mor med 3 barn fra en brennende leilighet i Oslo i natt! En riktig helt, altså!

Klem fra Britt :-)

Vita tankar sa...

Härligt med dofter! Det där korset är så vackert!!

Kram Linda

Elisa Day sa...

Har varit på ishotellet i några dagar. Trist att du haft en dålig helg, hoppas det blir bättre snart! Jag brukar bränna rökelse ganska ofta sandalträ och lavendel är favoriter.

lottens vita och gröna sa...

hoppas att allt känns bättre idag! visst ljuvliga dofter är underbart, korset är så fint!

till blogger, så idag var jag ur förbannad, skrivit långt lagt upp bilder osv, ops, error så var allt borta...suck! kram lotten

Guldkorn i min vardag! sa...

Har ju tagit bloggpaus,kommit hem sent men man kan ju inte låta bli att titta in.
Tänkte att jag skulle förgylla början på din vecka genom att berätta vad mitt barnbarn Wilma snart tre år sagt på dagiset idag.

Följande utspelar sig, Wilma sitter och modellerar med sin fröken små rosa köttbullar då fröken frågar. -Brukar din mamma göra köttbullar? - Neej svarar Wilma, min mamma beställer dom på internet, jösses vad jag skratta. Dessa småttingar säger så roliga saker.
Ska provva det där med eucalyptus
Ha det så bra och många kramar!

Ulla-Bella

Aalerud Stall sa...

Hei igjen!

Rolig betyr det samme på norsk som på dansk, altså lugn. Du vet kanskje at rar på svensk betyr konstig på norsk? Så det er en del ord som kan misforstås, men det er vel bare morsomt; altså rolig :-)
Norsk og dansk skriftspråk (bokmål)er ganske likt fordi vi var ett og samme land i 400 år... I Norge har vi to skriftspråk; bokmål, som er likt dansk, og nynorsk, som er et konstruert skriftspråk laget ut fra de mange dialektene i Norge. Gjett om jeg hatet nynorsk da jeg gikk på skolen, for det måtte vi både lære og ha eksamen i...