tisdag 4 mars 2008

Dekorerat i en glasburk...

Var till Berry i går för att köpa en
glasburk med lock,hittade den här.Hittade
även glaset på fot på rea, ett underbart
doftljus och en bricka.
Burken skulle jag ha till en ide jag fått
från en utländsk blogg kommer inte ihåg
vilken bara.
Fyllde burkens botten med lite grovt salt,
strösslade med lite lavendelblommor och
små rosa rosor,några små stenägg sen en bild
och ett panduropapper med text som jag
brände lite i kanterna.
Utapå locket satte jag ett band och ett
litet silverkors sen fick den stå på
den nya brickan.
Tillsammans med bla en liten bakform
med ett silverhjärta på lavendelblommor
med en uppåner vänd ljuslykta över.
Hjärtat på lavendeln...

Så här ser brickan ut just nu men
det lär ju ändra sig med jämna mellanrum.
Blir sugen på att göra fler men burken var
rätt dyr.Får kanske kolla in vad ikea har
för burkar i stället.
Ha en bra dag!

18 kommentarer:

Jema sa...

Det blev ju jättefint!
Jag har också funderat på samma idé men inte kommit till skott ännu, har så många idéer i skallen samtidigt nämligen...IKEA har fina burkar, jag ska dit...om 10 dagar...längtar!

Kram, Jenny

<3

me and alice sa...

Hej!
Åh, vad du gör mycket fint...
Tack för all inspiration!
kram Susanne

I en röd liten stuga med vita knutar... sa...

Så fint du har gjort, tänk vad man kan göra med lite fantasi.
Bordstafliet i ett tidigare inlägg blev jättefint, nu blev jag lite sugen på att apa efter...:o)

Ha en bra dag, själv ska jag gå ut då solen lyser,
kram Annika

Elisa Day sa...

Vad fint det blev! Jag äger en precis likadan bricka! :)

Jema sa...

Det är Katie Melua som sjunger "Just Like Heaven", och visst är den bra!

PS. Jag ÄLSKAR The Cure!!! DS.

Kram, Jenny

<3

faster atta sa...

Ååå, så fint! Att dekorera burken på det sätt du gjort blev ju underbart, vilket bra tips! Ibland har man ju lite vackra burkar som inte kommer till användning men detta ska jag komma ihåg.....

Mamma Millan sa...

hellojsis o go middis!!!!

men så kul, att sonen skull dit nu då....blir spännande att höra vilken film han såg..vår son är fortfarande arg för vi inte tog dinosariefilmen;)

Men så fint...o vilken vacker glasburk!!!Älskar de med silver lock!!!Så vackert arrangemang!!!

Jo Ikea har flera stycken, men inte så vackra!!!
De har ju de med glaslock...jättefina...och så med aluminium lock...lite mordernare!!

De hade även fått in en serie vita emaljburkar nu..sååå vackra...det får bli dem nästa vända!!

~~~~~~***~~~~~~~~
En solig, vårig hälsning från
♥Mamma Millan♥
~~~`*♥*´~~~

Radhusdrömmar sa...

Vad fint!!!
Man kanske ska ta en tur till Berry.
Vad kostade burken?

Tack för kommentaren om mitt sovrum!

:-)

Kram Johanna

Änglahem sa...

Men så fint det blev!! Väldigt annorlunda och vackert!!! Jättefint på din bricka! men allt du gör blir ju bara sååå bra!

Kram
Ulrika

trollmor sa...

Men vad fint.Inspirerande. Har just nu en tom bricka som står här på bordet, måste nog fixa nåt på den.
Kram ewa

Pixi sa...

Oh ,vilken mysig blogg du har!=)

lottens vita och gröna sa...

det där var verkligen jätttefint! kram lotten

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Takk for at du synes litt synd på hesten min! Det var ikke særlig morsomt i går, men nå går det bedre med henne, heldigvis :-)
Så utrolig mye fint du har bilder av siden sist jeg var inne på din blogg! Den glasskrukken med lokk var genial, tror jeg må få lov til å kopiere den ideèn...
Ha en riktig fin kveld! Her i Norge er det Desperate Housewives på Tv i kveld, da er hele familien klistret til skjermen :-)

Klem fra Britt :-)

Aalerud Stall sa...

Ops, glemte å si at det er ikke jeg som holder i hestene, men ei venninne av min datter. De hadde vært ute på ridetur på to av våre hester. Hesten til venstre er hun som har skadet benet, stakkars liten...
Jeg har igrunnen ikke så mange bilder av med selv på hesteryggen, fordi det alltid er jeg som tar bildene :-)

Guldkorn i min vardag! sa...

Berry?=det en loppis eller antikaf?
Så fint med ljuset på brickan. Kul ide med burken och saltet,bra så håller det ju grejorna på plats. Man kan ju även använda grovsalt och ställa ljus på.
Vart får man tag på lavendelblomster?
Köp gamla konservburkar i glas på loppis, dom är fina...
Kramen Ulla-Bella

Inredningsgalen sa...

Villken snygg burka, den kan man ha till mycket!

Maria sa...

Så otroligt vackert och romantiskt det blev,jättefint du gjort i burken..och så fina saker dom andra med,så påhittig du är,verkligen fint!!Så finabilder efter kanten du har också!Tycker din sida är mycket vacker!=)

Kramen Maria

Maria sa...

Burken är jättefin,jag samlar på burkar av alla de slag,gillar dom..både praktiska och fina!=)

Kram Maria