onsdag 5 mars 2008

Dekorerad ask...

Före: en clownrandig hjärtformad ask...

Efter: ask i vintagestil...

Körde samma princip som på äggen.Grundmålning
med hobbyfärg ett lager sen när det torkat målade
jag ett lager till och tryckte direkt fast ett lager
silkespapper som ska skrynkla sig.

Även här har bilden fått en ram av min
mormors gamla spetsar, det går förståss
utmärkt med en vanlig köpespets också.
Nu ska här letas fram diverse gamla
askar eller kanske skokartonger för
omstyling.Det var allt för idag.
Ha en bra onsdag allihopa!

14 kommentarer:

Bara Gry sa...

Så kreativ du är! Tänk va mycket snyggare det är med dekoration än att förvara i skokartonger mm....

Rekorderliga mamman hinner inte med något kreativt idag, utan måste åter igen ta tag i städningen. Sen ska ett städschema upp på väggen!!!

Pysslig och mysig dag önskar jag dig! Kram Gry

Fru A sa...

Ja se där - onödigt att kasta gamla fula askar när man kan piffa upp dem och göra dem som nya!

Vita tankar sa...

Oj vad du har pyntat och piffat! Kreativa duktiga du! Glasburken vart ju sååå söt, bra idé!

Kram Linda

Jema sa...

Guuud vilken vacker ask!!!

Tack för kommentaren om kaminen, jag ska berätta för min far om hur många som tycker att den är vacker, för det är han som målat den till mig :)

Kram, Jenny

<3

Mamma Millan sa...

Tingeling!!!

Så fint!! japp nu vet jag att det finns en fortsättning efter påsken!!Tack...

Bra du påpeka..så typiskt mig att glömma en bokstav här o där...men i sitt eget nanm??!!!
Kan bli lite fel ibland, hos "Fint Hemma" så skrev jag "kul" , trodde jag...hmmm..ne det stod nåt helt annat, ku....
millan millan millan.....!!!

Fotot i kommentaren, vet faktiskt inte hur det hamnar där....men ska kolla...var inte så glad först, när jag såg att alla får se kort på mig när jag kommenterar....så vet ju inte hur man tar bort det heller...

Tror det har med profilbilden att göra, kolla det!!

ha en go da´ Millis

lottens vita och gröna sa...

oh vad fint, jag har också gett mig på lite lådor och kakburkar. kam lotten

Mamma C sa...

Jätte fin vart asken. jag har klätt in gamla skokartongsaskar med presentpapper. Nu åker det av på med vit färg istället.

Mamma Millan sa...

Ja du...hittardu nån kurs så anmäl mig med!!;)
Jag o datorer=?????
Men för ett halvår sen kunde jag knaåppt maila...så det tar sig!!;)

Just hemkommen från en uuuurjobbig cykeltur.....luften gick ur...så jag är helt genomsvett!! Men får väl se det ur motionsynvinkeln...sdå är ju alla sätt bra!!

ha en go kväll!!!Kram MM

Änglahem sa...

Tänk att något så räligt (behövs det tolk?) kan bli så vackert!!!
Vad du pysslar o har dig och ALLT BLIR LIKA FINT!!!*liteeefulavis här nu* (det får man ju inte vara, fy skäms på dig Ulrika!!)

Här ska det målas på en vägg...och där kan man ju inte riktigt ta ut svängarna...nää..skulle nog inte maken uppskatta!

Kramis
Ulrika

Maria sa...

åhh,såå duktig och kreativ du är,jag fullkomligt älskar dom vackra askarna du gjort,så romantiska och otroligt vackert med det gamla nostalgitrycket!!
Ha en trevlig kväll!

Kram Maria

trollmor sa...

Vad fint det blev.
Tänk vad mycke man kan förändra.
Önskar att jag hade mera tid för att pyssla o sy.Jag får nöja mig med att njuta av era vackra skapelser.
Kram ewa

Grindelunda sa...

God kväll!
Har haft några dagars datorvila...hälsosamt för både barn och vuxna.
Och här hos dig var det mycket intressant att titta på.
Du pysslar på som bara den och gör vackra ting. Burken med alla saker i gillar jag verkligen.

Igår var vi i Ö-vik på Paradisbadet. En kul dag med barnen. Snart är lovet slut, och till veckan åker jag på fyra veckors praktik i Härnösand.

Må så gott!
Kram från Gunilla

junhe sa...

vintage asken är hur fin som helst =)

Mamma Millan sa...

Kan du gissa vad!!!!

Det SNÖAR här nu!!!!
Inte sant , jag som troddee våren hade kommit ju!!! Just inhandlat lite vårblommor att plantera ut!!

Så tji fick jag!!!!