onsdag 19 mars 2008

Bäst & pest...

Har blivit utmanad av Ewa med bloggen
Trollmor att visa vad som är bäst och
pest hemma hos mig.Jag börjar då med bäst.
Det här riktigt gamla halvmånebordet
har jag ärvt av min pappa, det är riktigt
slitet och rustikt och jag kan lova att det
aldrig kommer att målas vare sig vitt eller
nån annan färg,näpp så här ska det va!
Saker på bordet jag visat i början av min
blogghistoria.Lampfoten fyndade jag på myrorna
den är i mässing och riktigt tung(skall inte putsas),
den rostiga skålen kommer från Ulriksdal,äggen i
keramik kommer från olika ställen.
Bricka i lagom nött skick från Myrorna,
korten i bakrunden från NOA NOA.

Kandelabern var en present från min
systers familj.

Ramen på väggen är ett kontainerfynd
funderar på att måla den grå.
Under bordet står en korg med plädar
som jag också visat tidigare.

I sovrummet står andra halvmånen slår man ihop
halvorna blir det ett bord på 140 cm/diameter.
Under förvarar jag mina inredningstidningar.
Så till pest!
Jag skulle kunna välja vår ofta stökiga klädkammare
med ingång från vardagsrummet så man ser stöket
varje gång man sitter i soffan och nån öppnar dörren dit,
eller så skulle jag kunna välja vårt enormt fula golv men
jag väljer att utse TEKNIK till pest i vårt hem.

Den här lilla fjärrkontrollen måste jag erkänna
att jag gillar den är lätt att gömma men vi tänder
och släcker alla smålampor med den, smidigt.

VARNING!!!!
Ja, jag är då HELT oskyldig till detta.
Den här skapelsen har delvis blivit åtgärdad nu
enligt sambon så syns den inte längre.

En ny snygg Samsung platt-tv
köpte vi i jul.Måste erkänna att jag tycker
modellen på tv:n är snygg. Jag sa att det
var den enda modell jag ville släppa in i mitt hem
men då fick jag kompromissa på färgen, den fanns
i vitt.Men vad hjälper det med en platt och snygg tv
när det ser ut så här omkring?
Video,DVD,play station,fjärrkontroller,sladdar........

Min plan var egentligen att måla detta
symaskinsunderrede men ärligt talat
är det någon som tycker det verkar
vara nån mening???

Kommentarer överflödiga...
Ja, suck vad ska man säga? Själv blir jag
alldeles matt.Tänk då på att när man tittar
på tv så är det faktisk inte så mycket tv:n
man ser utan det som är under.
Tilläggas bör kanske att sambon arbetar med
tekniska lösningar och installationer.
Men det är klart han jobbar ju inte här.

Så var det tänkt att jag ska skicka vidare utmaningen med!
Jag skickar den vidare till
Grindelunda
Mamma Millan
Me and Alice
Änglahem
vita ljuva tankar
Hoppas att ni ser nåt litet roligt med det som jag faktiskt gjorde
och att ni vill anta utmaningen.
Kram!

13 kommentarer:

Broarne sa...

Nja det är väl inte så stor ide att måla det där underredet, i så fall får du nog måla sladdarna me. :o)
Annmarie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha. Jag förstår dig precis!!! Teknik är inte snyggt när det mest ser ut som ett trassligt sladdigt bo...:(

Vi har försökt lösa det genom att skaffa oss en projektor istället. Då har man ju ingen ful tv som stör helhetsintrycket! Men sladdarna blir man ju inte av med så dem får man ju "klä in"...

Halmåneborden är jättefina! Såklart du inte ska måla om dem! Förutom att de är vackra som de är sitter det väl en del minnen i bordsskivan:)

Kram Annica

Bara Gry sa...

Ha,ha....jag hann inom dig förän du kommer till mig! Du brukar vara så snabb. Gotcha!

Har alltid gillat halvmånebord, men aldrig ägt ett. Det är något jag inte skulle tacka nej till! När du dessutom har fått det (eller dom...) från din pappa så betyder det extra mycket att behålla originalskicket. Det gör du rätt i tycker jag. För sent att ångra sig när det väl är målad.

Sen till stöket. Finns nästan inget fulare än elektriska installationer. Sen ökar ju mängden nåt så otroligt också. Vi kan snart inge utföra nånting utan hjälp av någon apparat....Tråkigt, men utvecklingen "tvingar" oss att hänga med. Drömmen vore ju trådlöst. Tänk om alla prylar kunde kopplas till ett trådlöst nätverk. Det kan det väl redan ifs, men inte så realistiskt- eller? Inget jag vill lägga pengar på, känner jag.

Ha en finfin dag! Kram Gry

Vita tankar sa...

Det är fint det halvmånebordet, som det är. Förstår att du tycker om det.
Sladdar är vidrigt fula och det känns som man har dem överallt! Samlar damm gör de oxå...
Gulp...har blivit utmanad av Karin i Villa grå också. Måste ta mig en funderar vad jag ska visa. Svåraste biten är bäst-bilden...Tyckte att du valde bra bilder att visa.

Kram!

Fru A sa...

Oj - jag måste nog hålla med dig. Teknik i hemmet är pest! Jag har haft mina funderingar på att göra om ett sånt där symaskinsunderrede till tvbänk måste jag erkänna - men jag tror jag behåller skåpet trots allt - det döljer nämligen alla kablar så himla bra!!!

Mamma Millan sa...

Hihihihi:)

jag tackar jag tackar!!
blir inte svårt att hita lite pest hemma hos mig...skulle kuna fota just nu..bara såååååå rörigt över all!!! o vi som ska ha kalas i morgon!!!!

Hihi..ja dessa kablar, blir man inte vansinig på dem!!!!!!!!!
Men så cool ide med symaskinsbordet ju..snyggt..men tänk om allt vart trådlöst!!!!Suck!!

Under bart mån bord ju!!!!!!!!

Så vackra ting du har ju!!!!

japp, utmaningen är antagen...får se om det blir i morgon el nästa dags inlägg!!!!Men håll för ögonen!!!

Många prinsesskramar!!
~~*Millan*~~

me and alice sa...

Hi,hi...Det var ett riktigt ormbo bakom tv:n... Undrar varför det alltid blir så?!
Månborden är ursnygga. Helt rätt att inte måla dom... Jag målar aldrig saker som har en orginalfärg eller vackert slitage...
kram Susanne
ps. klart jag antar utmaningen

Lina sa...

Nog bättre att ha det svart såa tt sladdarna smälter in.... Gillar inte heller tvn hemma och nu vill sambon ha en ännu större.... Trevlig blogg du har!!

Änglahem sa...

Kvällens Katta,

Jag har antagit utmaningen och är nu som dagens inlägg.
Har varit så mycket idag att jag inte hunnit sätta mig vid datorn förräns nu ikväll...Puh..trött med världens skallebank, blir nog inte någon lång blogg stund ikväll. Nog pratat om mig, nu är det ju faktiskt dig vi ska prata om eller snarare ditt vackra hem!

Månborden är underbara!! dom ska du ju behålla som dom är, som du ju säger själv. Håller bara med....*fniss*.
Fina saker du har på också!! Den lilla runda ljuskronan med vita rosorna på blir jag jätteavis på*tihi*, riktigt vill ha!!

Tv apparater är ett aber!! Men vi har fått till en ganska ok lösning, vi har den vita Samsungen. Enda TV:n som fick komma hem till oss enligt Husfrun! Bara lite sladdar kvar som irriterar...
Teknik är ju bra men ack vad fult!

Sov Gott vännen!
Kram
Ulrika

ColonialEast sa...

Åh vad jag känner igen mig när jag ser alla dina sladdar. Det är vekligen för trist! Gillar din kandelaber jättemycket. Önskar dig en go' påsk!

Änglahem sa...

Jag hänger med!!!...till Blåkulla.

Kramis

I en röd liten stuga med vita knutar... sa...

Tänk att samma trasselsudd med sladdar finns hemma hos oss, förstår inte det ;o)
Tekniken är minsann på både gott och ont...

Halvmånebordet var superfint :o)

Ha en skön och bra påsk
//Annika

Dorthe sa...

Dina bord är ljuvliga och jag förstår att du inte vill måla dom. Jaa du...det där med tv-apparater är verkligen inte lätt. Önskar att man kunne hitta en bra lösning på det problemet, men jag har iaf inte lyckats.

Kram
Dorthe