torsdag 13 mars 2008

Blommor och nästa projekt...

Kungsängsliljan jag köpte i måndags har
börjat blomma nu, tycker så mycket om
färgen och mönstret på den.
Köpte en miniring med murgröna vid
dagis igår på hemvägen satte den i en
vårgrön kruka jag drejade för ca 12 år sen.
Här är nästa projekt. Ett bord jag köpte
på ett nedlagt cafe i Birkastan för en del år
sen. Det var svart till en början men färgen ...
var lite märklig och fällde så trasan blev
alldeles svart när man torkade det.
Skrapade av all färgen för flera år sen,
men kom inte längre då utan det hamnade
i förådet, men nu har det kommit upp igen
för att få sig en liten makeover.
Ha en störtskön och kanske solig dag
här är det tjock dimma idag men jag ska se
till att dan blir bästa möjliga ändå.
Sköt om er allihopa!

13 kommentarer:

Änglahem sa...

Ja det var en märklig färg!! Men vilken tur för det fina bordet att du bestämt dig för att ge det en chans till!! Gillar klaffbord har jag upptäckt...*hihi* alltid nåt nytt man upptäcker som man inte förstår hur man har överlevt utan innan! Märkligt...

Ha en skön torsdag!! och att ni inte regnar bort!!

Kramis
Ulrika

Pikiteniang Swefil sa...

Blommor och änglar älskar jag så mycket.

Jag kommer tillbaka här och tittar för mer inspiration.

Har precis köpt hus och ska flytta om en månad, så känns pirrig.

Ha en skön dag. Hälsa hos mina blogrummen:

http://richiesliv.blogg.se/

Bara Gry sa...

Just den där liljan (kungslilja, eller vad het den? måste kolla igen sen..) är ju så fin. Har sett den flera gånger i tidningar och hos bloggare, men aldrig i blomaffären. Har nog inte kollat tillräckligt noga :-)

Klaffbord är jättebra, tycker jag. Själv har jag ett i köket. Ett från IKEA, ursprungligen i björk men jag målade det vitt för två år sedan. När vi dukar långbord i köket passar det jättebra in med köksbordet (som också är från IKEA och var björk men blev vitt...). När det inte används, står det som ett sidobord och tar ingen plats alls. De visste allt att ta tillvara på funktion förr i tiden också!

Hoppas dimman lättar, och att du hur som helst får en fin dag! Kram Gry

Jema sa...

Jag har en byrå som också färgade av sig, den var betsad i en rödbrun färg, så första färglagret med vitt jag la på, blev ROSA...Klaffbord gillar jag verkligen, håller på att målar mitt eget från IKEA just nu :)

Kram, Jenny

<3

In my house sa...

Ååååå, vilket jätte fint bord,,, VILL HA.....
Kram josse

Dorthe sa...

Åååhhh vilket ljuvligt bord! Tänk så fint det blir, när du har gjort iordning det sen.

Kram
Dorthe

Mamma Millan sa...

Hellojsan!!!

japp kanske inte en såå stört skön dag här..trist väder..
VAR ÄR SOLEN????

Så härliga blommor!!Vårigt o fint ju!!Ja, kungslilja är sååå vacker.., vet inte heller vad den heter ju!!

ja, trist när det inte blir som man tänkr..o när det bara krånglar ju!! Men ska blikul att se vad du gör med det nu....

barna slutar strax nu..här ska bakas påsk kakor!!!
Behöver ju egentligen städa ju.....


Millan Kramar
~~~`*'*´~~~

~~* W I T H E ♥ L O V E *~~

lottens vita och gröna sa...

halloj, när jag varute med lillen spöregna det...nu skier solen , väldigt lite men ändå...oh så fint klaff bord!kram lotten

Sockersött sa...

Vilken söt liten murgröna. Tycker verkligen det är en bra ide att göra ordning slagbordet, det kommer bli så snyggt. Jag äger själv ett slagbord och det är så fint och praktiskt.

Kramar Kia

Bara Gry sa...

Syrran (Aalerud stall) har kört med backar till sina barn i många år. Jag har inte testat förän nu nyligen. Det funkar bra än så länge :-) Bra att veta vart kläderna kommer ifrån, att det inte bara hamnar i skåpet av sig själv. Äldsta sonen har fått börja gå med i tvättstuan med sin träningstvätt. Alla strumpor och underställ får han stå och vända tillbaka (han vränger det av sig efter träningen, vi få se för hur länge till, ha,ha..)innan han lägger in det i tvättmaskinen. Hänga tvätten och lägga på plats har han också fått börja med (bara träningskläderna än så länge). Gry är krigerskt också! Fniss...

Sov så gott! Kram Gry

Kannor och karaffer sa...

Vad kungsängsliljan är vacker med sitt rutiga mönster....

Det där bordet kommer att bli urläcker när du målar det - ett praktiskt bord som både kan "försvinna" efter en vägg och ge plats till många..

Ha det gott!
/Ann

I en röd liten stuga med vita knutar... sa...

Vilken häftig blomma då bladen är mönstrade.
Tror att bordet komer att bli jättesnyggt, fast det var en konstig färg som färgade av sig.

Kram Annika

Mamma Millan sa...

Hej goa Katta!!!!

Så fint sagt!!!! Ja,,så trist,,,men skönt att skriva av sig..nu känns det bättre..!!!
Ny tag...nya inlägg...lite roligare sådana!!!

Så vad blir det i helgen då???
Kola på Melodifestival eller??

sak städa lite snabbt nu..svärmorär ju på väg;)

Bäst att ta hand om alla dammråttorna....så hon inte flyr fältet!!!!!ha det bäst o hoppas denna helg blir ättre än förra.....kommer snart mail!!

Ha en trevlig helg!!!
Millan Kramar
~~~`*'*´~~~

~~* W I T H ♥ L O V E *~~