söndag 24 februari 2008

Vår...

I går var det strålande sol här så familjen gick
på en liten promenad...
hittade de första snödropparna...

det fanns ganska många, de är ju finast där
de står men Al och Em fick plocka en var.

Här sitter mina sötingar Al och Em
med varsin liten blomma.

Här hamnade de två vita dropparna när
de kom hem till oss.

Plockade lite nerblåst hängbjörkris också som jag
gjorde några kransar av.De kan vara bra att ha i påsk
eller i krukor med små lökväxter i. I dag är det regn
och grått här så det var tur att vi fick den här
vårpromenaden i går.
En trevlig söndag till er alla!

19 kommentarer:

Fru A sa...

Det var strålande solsken här med igår - men inga vårtecken, snölagret är lite för tjockt för det än. Men idag är det yrande snöstorm....

RANA sa...

Vad är det här för mysig blogg, som jag har missat helt?

Mycket fina vårbilder. Dina ungar är jättesöta. :-)

Dorthe sa...

Du har sååå rätt! Precis som du säger....dom läser den inte, och ändå så.... Ja konstigt är det.
Tar du emot beställningar på dina tovade underverk? Dom är såååå vackra och nu blev jag alldeles sjuk igen, när jag såg dina "burkar" i förra inlägget. Jag kan inte själv tova...har aldrig testat heller.

Kram
Dorthe

Elisa Day sa...

Vilka härliga vårbilder! Här yr det snö och jag tror det är närmare en meter snö, så inga snödroppar i sikte här! Jag som längtar efter sommaren idag

Änglahem sa...

Verkligen ett par sötnosar som vilar under promenixen! Nere hos oss blommar både krokusar och irisar upptill snödroppar, snöklockor och vintergäck!! Underbart!!

Ha en fin söndag, vilken låter som att den kommer gå i inomhustecken!

Kram
Ulrika

Vita tankar sa...

Ingen sol här inte, får se mig mätt på din istället :-).
Visst är snödroppar underbara, funderade på att sno en tuva hos mamma igår...
Fina nästen du knåpat ihop.

Kram Linda

Mamma Millan sa...

Tack för din fina kommentar hos mig!! Härlig promenad ni haft..önskar jag med hade hunnit det igår i det härliga vädret,..men det blev en lååång fotbollsdag!! Kul men tyvärr åktr deut efter förlängning med endat 2 spelare utam målvakt!! Men prinsen min gjorde 1 av dagens 2 mål...så gissa om vi var stolya!!

Vilka söta döttrar du har!!! Hur gamla är de?
Have piecefull & lovely Sunday!!!
♥Kram Millan♥

Mamma Millan sa...

just det glömde , var har du fått tag i detsöta ägget med text på?

mittiminvillervalla sa...

Hej på dej! :o)

Kul att du tittade in hos mej!

Så härligt med snödropparna. Här snöar det för tredje gången den här veckan! Undrar just när vi får se barmark igen! :o)

Ser att du också håller på med tovning och filtning. Ett av mina favorit pyssel faktiskt. Du kanske såg några av mina troll.

Gillar din mysiga blogg och vill ju gärna hitta tillbaka till dej så jag hoppas det är ok att jag länkar dej?! :o)

Ha det fint!

Kramisar Monika

mittiminvillervalla sa...

Men himmel så klumpig jag är! Skrev ju aldrig att jag tyckte dina ullpåsar var sagolikt fina!
Du är ju jätteduktig!

Kraaam

Monika

trollmor sa...

Åh vilka härliga vårbilder.
Det måste vara skönt att våren är på g hos er.
kram ewa

Inredningsgalen sa...

Villket härligt väder! Här har det bara regnat och blåst hela helgen.

Maria sa...

Åhh,tänk att ni har vår redan söderut..här i norr så ligger snön i stora drivor än,men våren ska väl hitta hit också så småningom..
men det är verkligen stor skilnad i landet!Så fina bilder på dom söta snödropparna och fin bild på dina barn!Jättefint du gjort med björkriset och dom fina stenarna!
Ha en fin Söndagskväll!

Kram Maria

Mamma Millan sa...

men förlåt förlåt..så dum jag känner mig nu!!!!!!!!!

Vet inte varför, tog väl bara för givrt eftersom de satt med en blomma...o han hade längre hår!!!!
Så dun´mt, ser denu när jag kikar närmare...men de är otrolgt söta i alla fall...bägge två ju!!!
o när jag tänker efterså har du nog pratat om "sonen" förr!!!

typiskt mig:/

kram millan

SKATAN sa...

Underbara vårbilder!

Önskar en trevlig kväll,

Skatan

lottens vita och gröna sa...

vad härlig promenad, det är såna som man gömmer lite i hjärtat och man kan nosa på lite när man är hängig! jättekram lotten

I en röd liten stuga med vita knutar... sa...

Vilka härliga vårbilder, här uppe i norr har vi med avnjutit ett underbart väder fast med snö då =)
Vilka snygga modeller som var med i dagens inlägg.

Kram Annika

Aalerud Stall sa...

Hei!

Å, så heldige dere er som har fått et glimt av våren! De snøklokkene er nydelige... Og hva gir mer vårstemning enn barn med de første vårblomstene i hånden?
Morsomt at din slekt er fra Jämtland; da skjønner du kanskje litt mer norsk enn svensker flest :-) Jeg bor jo i Hedmark fylke, som jeg tror grenser til Jämtland? Geografi er ikke min sterke side...
Jeg ønsker deg og dine en flott uke! Klem fra Britt :-)

Doften av vanilj sa...

Vilka fina ägg! Vart har du hittat det med text på?
Mysiga påsar du tovar, du får till så fint rosmönster/Kram