lördag 23 februari 2008

Vita ting...

Em:s lilla madonna har flyttat till en ny plats.

Två "korgar" jag tovat, de fungerar bra som förvaring
till div. saker.Här har jag olika textila band och tillbehör
i dem, just dessa är öppna som skålar.
Flera har frågat hur jag tovar.Jag använder tovningsnål
för att få mönstret att ligga på plats, resten tovar jag
med såpavatten och formar med händerna.

De här fina rosa tulpanerna är från min son Al.
Fick de för ett tag sen men bilden kommer in först i dag.
Han har fått sitt efterlängtade sportlov nu men det
kommer inte att bli så mycket sport precis lite utflykter,lekar
och pyssel blir det i stället.Ska bli skönt.

Ha en bra lördag allihopa!


9 kommentarer:

trollmor sa...

Åter igen bjuder du på så fina bilder.
Jättekul att få se.
kram ewa

Änglahem sa...

Åhh sååå fina bilder du bjuder på!!! Den lilla madonnan är för ljuvlig alltså!!

Dina tovade saker är såå fina!! Rosor på i underbara färger!!

Ha en toppenhelg!

Kram
Ulrika

Fru A sa...

Rosa är verkligen vackert ibland - iaf när det gäller rosa blommor!

lottens vita och gröna sa...

så fint, är såå impad av dina tovade skålar...fattar inte hur man gör...kram lotten

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilken fin madonna, du tovar så fina saker så vårligt fina. Det är så snyggt med rosa o ljusgrönt. ÄÄÄÄlskar tulpaner.
Kram Ulla-Bella

En inredoholic sa...

Hej!

Hittade in till dig via inredningsgalen. Nu ska jag kika vidare... Må så gott!

Aalerud Stall sa...

Hei!

Så mange fine bilder du har lagt inn siden sist jeg var innom! Elsker de madonnaene dine, og de kurvene du har tovet er utrolig lekre :-) Rosa tulipaner er min favoritt også, spesielt den sarte rosa fargen, den er skjønn!
Håper du får en flott lørdagskveld der i Stockholm :-)

Klem Britt

Mamma Millan sa...

Så vackra bilder så,,som vanligt!!!

Här är det mello!! BWO o Frida....Så upp o hoppa o lay youre love on me!!!

Have lovely weekend!!!
♥Kram Millan♥

Lene sa...

Hei, Katta :)
Så bra at du la igjen en hilsen hos meg - og takk for fine ord. Jeg må virkelig si jeg har kosa meg her på bloggen din - og jeg elsker din shabby-hippie-funky-junkie-vintage-svenne-chic stil. Jeg vil se mer, mer!! Du forstår - vi holder på å restaurere et hus fra 1954. Det jeg viser på bloggen min er vel en ganske straight basis. Og, duuu - jeg kunne vel tenkt meg å spedd på med litt av din stil etterhvert. Jeg kommer garantert igjen for inspirasjon, Katta :)

Ha en finfin kveld :)
Lene