onsdag 27 februari 2008

Morotskaka och rosiga koppar...





I går var det en sån där regnig sportlovsdag när
barnens kompisar dessutom var magsjuka så
gårdagens aktiviteter fick ställas in. I stället
stannade vi inne och bakade morotskaka och
pysslade.Pysslet är inte färdigt än så det får visas
upp en annan dag. Visar här några koppar jag köpte
förra året på en underbar butik inne i stan som heter
Turquoise.Den butiken rekomenderas varmt för er som
inte tidigare varit där.De har en hemsida med.Deras stil
mycket turkost,rosa,vitt och silver i indisk stil men med
lite lantlig toutch, och jättegullig personal.
Och så skulle jag vilja tacka alla er som lämnar gulliga
kommentarer här,man blir så glad av dom.
Ha en bra dag!

12 kommentarer:

Vita tankar sa...

Låter som en härlig butik! Vore kul att kika in där nån dag!

Morotskaka! Ja tack! Min absoluta favoritkaka! Nu fick du mig på bakhumör...!

Kram Linda

Elisa Day sa...

Det är en av mina favoritbutiker! :) Synd bara att den är så långt borta! Eller det kanske är bra för ekonomin...
Skulle gärna ha en bit av morotskakan Kram

Mamma Millan sa...

Tack För de fina orden om påskäggen!Men se där...samma ägg...ska bli kul att se vad du hittar på!!Ja, så mycket jag vill göra , så många stilar jag vill pröva...får väl se vad de blir av det!!;)
Meeen så skönt med en "sportointresserad" man....alltså, min man slukar allt...gör det nog för att retas lite med!!,)

Så smarrig kaka du bakat med, o söta koppar så...men nu blir jag ju med sugen på att baka!!Går ju inte att läsa alla bloggar här ju...man vill ju göra allt;)
Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

trollmor sa...

Morotskaka mums det var ett tag sedan jag gjorde det.
Jättesöta koppar.
I min butik säljer jag leksaker o barnkläder och ibland smyger det sig in lita andra saker också.
Kram ewa

Guldkorn i min vardag! sa...

Hejsan!
Så söta koppar du visar, synd att barnens kompisar fårr magsjuka, ja den härjar här också.
Men den morotskakan såg smarrig ut, då stannar man nog gärna hemma istället.
Synd att inte den affärn låg närmare till

mittiminvillervalla sa...

Vilken god kaka! Man vill ju bara ta en tugga! Och jag som är så sugen på nåt gott :o) Dina söta koppar ryms väldigt fint i mitt skåp ;o) Me like! Så söta dom var!

Pssst! Jag tjyvsmakade lite på kakan *fniss*
Ha det bäst!
Kram Monika

Grindelunda sa...

Vilka smarriga bilder på läcker kaka och läckra koppar.
Ojoj..måste rusa. Liten är klar i duschen.

Kramelikram

Linneagården sa...

Nu blir jag fikasugen!
Söta koppar! Rosor på diverse saker & prydnader passar extra bra såhär på våren. Vi kan inte ha några äkta rosor inne då sambon är allergisk! Men jag har just piffat till sovrummet, med just "rosor"

Ha en bra kväll/madelene

Tidsmästarinnan sa...

jag gillar också Turquoise... för att inte tala om MOROTSKAKA!!
Din såg ju helt ljuvlig ut.
Glada hälsningar,
S.

I en röd liten stuga med vita knutar... sa...

Får man smaka en kakbit, jag har inte ätit morotskaka sedan jag var barn hemma hos min mormor.
Vilka söta små koppar.

Kram Annika

Carina sa...

Åh, vilka söta koppar! I dem smakar nog kaffet alldeles extra gott, allra helst med en bit morotskaka till. Mums.
Ha en bra dag!
Kram, Carina

lottens vita och gröna sa...

det är min favortibutik, har du sett deras tunikor i rosmönste, suck! de är så himla trevliga dessutom, tillhör tyvärr inte det vanligaste i stockholm numer..kram lotten